Keolis

Pr. 14. august 2017 er forummet på Bussnak.dk nedlagt. Alle emner (tråde) er arkiveret her på Off-peak. Indlæggene er overflyttet, så de er læsbare, men der er visse layoutmæssige fejl, som ikke forventes rettet. Linjeændringer i Hovedstadsområdet kan fortsat diskuteres på Sporvejsforum.dk.

Alle emner

4 svar

Keolis (#3387)

Thomas Weidekamp skrev 17-07-2014 22:07:

Nu hvor CT og Nettbuss har fået fælles navn er det sjovt at se forskellen på engagementet.
Det er (næsten) umuligt at finde busser med City Trafik navn og Logo, som minimum er det fjernet, men på de fleste busser er Keolis navn og logo sat på.
Hos Nettbuss har jeg endnu tilgode at se det samme ske. Enkelte af deres busser har fået fjernet Nettbuss, men det virker til at hovedparten har det stadig.
Er det noget stolthed med ikke at ville indgå som lillebror..

Re: Keolis (#3388)

shs2074 skrev 17-07-2014 23:01:

="Thomas Weidekamp" Nu hvor CT og Nettbuss har fået fælles navn er det sjovt at se forskellen på engagementet.
Det er (næsten) umuligt at finde busser med City Trafik navn og Logo, som minimum er det fjernet, men på de fleste busser er Keolis navn og logo sat på.
Hos Nettbuss har jeg endnu tilgode at se det samme ske. Enkelte af deres busser har fået fjernet Nettbuss, men det virker til at hovedparten har det stadig.
Er det noget stolthed med ikke at ville indgå som lillebror..



Ja det er pudsigt at der er den forskel. Kan det mon være nogle skattetekniske fordele for CT frem for Nettbus?

Re: Keolis (#3389)

Sikandar skrev 18-07-2014 01:12:

Nettbuss "overgang" til Keolis (bedre kan jeg ikke forklare det) er ikke godkendt af Konkurrencestyrelsen endnu (de mangler vist at få underskrevet nogle papirer), hvorfor Nettbuss i praksis ikke må anvende Keolis-navnet endnu.. Selvom det dog er trådt igennem på en del (hvis ikke alle) af Skibbys busser.

Re: Keolis (#3429)

michaels skrev 16-09-2014 07:13:

Fusionen er nu godkendt af konkurrencestyrelsen [link]

Re: Keolis (#3446)

Thomas Weidekamp skrev 21-09-2014 10:48:

Nu efter fusionen er blevet gennemført lovmæssigt, er de første 5A'er også blevet udsmykket med Keolis logoer.
På enkelte busser kan man se at det skulle gå stærkt, der er lige vasket rent på det område hvor logoet skal sættes på, mens resten af bussen ikke nåede en fuld vask.