Banen stand 120 km/t

S-tog af tredje generation i Høje Taastrup

Dette er et arkiv med de e-mails, der i en årrække fra 2001 blev udvekslet i gruppen S-togspostlisten på YahooGroups. Gruppen var en slags e-mail-baseret forum for S-togsentusiaster, og dens aktivitet døde ud omkring 2008, men med enkelte efterfølgende diskussioner frem til 2014.

Indtil december 2019 var arkivet offentligt tilgængeligt på YahooGroups' hjemmeside, men Yahoos nye ejere har nu slettet alle gruppers arkiver som led i afviklingen af de Yahoo-tjenester, de købte for 4,5 mia. dollars... For at bevare informationen for eftertiden er arkivet flyttet til denne underside til Off-peak. Stort set alle e-mails fra S-togspostlistens arkiv på Yahoo er overflyttet. Dem, der er udeladt, vil ingen savne - heller ikke dem, der skrev dem! Det hele er bevaret, så det er læsbart, men der er visse layoutmæssige fejl, som ikke bliver rettet.

Kontakt Myldretid, hvis du har spørgsmål til S-togspostlistens arkiv.

Alle emner

Banen stand 120 km/t (#1030)

Anders Frese Carlsen skrev 2005-07-27 15:58:

Hej Alle

Det er rigtigt nok vi lokomotivfører går lidt stille med dørene fortiden her på debatten, men det skyldes nok vores bagland (S-tog) og den måde det køre og køres på. Der er INGEN som er stolte over det som er sket, men vi (personalet ud af til) gør ALLE en indsats for at vise at det ikke er S-Tog (front personalet) der er skyld i at banen er forfaldet. Vi skal huske da BaneStyrelsen nu BaneDanmark startede i 1997 var Banen allerede i den ringeste stand til dags-dato, og man valgte i DSB i 1995 og 1996 at diponere over pengende til infastruktur til sig selv og derfor gik det også Combus sådan som det gik og Scanlines havde det heller ikke sjovt på kistebunden.

Det er rigtigt at S-togende kører op til 120 hvor der ikke er LA, og det er også rigtigt at der bliver kørt 120 km/t fra &markens u-signal til I-signal til Køge og Retur. Også mellem Ballerups U-signal og Frederikssunds I-signal og retur. I den køreplan vi havde før nød-køreplanen skulle man op på en 110 km/t minimum for at holde køreplanen og i myldretiden fra Kj til Kh SKAL man køre 120 km/t hvor kun at være et par min forsinket i ankomst til Kh. Vi lokomotivfører bruger de sidste 10km/t dem mellem 110 og 120 at prøve at køre det forsinkede ind.

Hilsen en Togmand
Carlsen

SV: [S-tog] Banen stand 120 km/t (#1032)

"Skou Jørgensen, Anders" skrev 2005-07-28 09:22:

Som passager kan man også mærke, at "manden (M/K) i spidsen" gør, hvad han
eller hun kan for at holde den køreplan, som nu måtte gælde.

Jeg bruger mest Nordbanen og glæder mig tit over, at I trods sen ankomst til
København sydfra eller afventen i Hillerød på et af lokaltogene gør, hvad I
kan for at køre køreplanen ind igen.

Resultatet er, at hvis vi er for sent på den i København nordfra, skyldes
det næsten altid en ophobning mellem Hellerup og Nørreport, og de gange,
hvor vi er mere end et minut eller så for sent i Hillerød er så få, at man
virkelig bemærker det. Godt kørt!

Anders Skou

En passager

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: ...@... [mailto:...@...] På vegne af
Anders Frese Carlsen
Sendt: 27. juli 2005 14:56
Til: ...@...
Emne: [S-tog] Banen stand 120 km/t

Hej Alle

Det er rigtigt nok vi lokomotivfører går lidt stille med dørene fortiden her
på debatten, men det skyldes nok vores bagland (S-tog) og den måde det køre
og køres på. Der er INGEN som er stolte over det som er sket, men vi
(personalet ud af til) gør ALLE en indsats for at vise at det ikke er S-Tog
(front personalet) der er skyld i at banen er forfaldet. Vi skal huske da
BaneStyrelsen nu BaneDanmark startede i 1997 var Banen allerede i den
ringeste stand til dags-dato, og man valgte i DSB i 1995 og 1996 at diponere
over pengende til infastruktur til sig selv og derfor gik det også Combus
sådan som det gik og Scanlines havde det heller ikke sjovt på kistebunden.

Det er rigtigt at S-togende kører op til 120 hvor der ikke er LA, og det er
også rigtigt at der bliver kørt 120 km/t fra &markens u-signal til I-signal
til Køge og Retur. Også mellem Ballerups U-signal og Frederikssunds I-signal
og retur. I den køreplan vi havde før nød-køreplanen skulle man op på en 110
km/t minimum for at holde køreplanen og i myldretiden fra Kj til Kh SKAL man
køre 120 km/t hvor kun at være et par min forsinket i ankomst til Kh. Vi
lokomotivfører bruger de sidste 10km/t dem mellem 110 og 120 at prøve at
køre det forsinkede ind.

Hilsen en Togmand
Carlsen


S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/

Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...


Yahoo! Groups Links