Tredje generation af S-tog er opgivet

S-tog af tredje generation i Høje Taastrup

Dette er et arkiv med de e-mails, der i en årrække fra 2001 blev udvekslet i gruppen S-togspostlisten på YahooGroups. Gruppen var en slags e-mail-baseret forum for S-togsentusiaster, og dens aktivitet døde ud omkring 2008, men med enkelte efterfølgende diskussioner frem til 2014.

Indtil december 2019 var arkivet offentligt tilgængeligt på YahooGroups' hjemmeside, men Yahoos nye ejere har nu slettet alle gruppers arkiver som led i afviklingen af de Yahoo-tjenester, de købte for 4,5 mia. dollars... For at bevare informationen for eftertiden er arkivet flyttet til denne underside til Off-peak. Stort set alle e-mails fra S-togspostlistens arkiv på Yahoo er overflyttet. Dem, der er udeladt, vil ingen savne - heller ikke dem, der skrev dem! Det hele er bevaret, så det er læsbart, men der er visse layoutmæssige fejl, som ikke bliver rettet.

Kontakt Myldretid, hvis du har spørgsmål til S-togspostlistens arkiv.

Alle emner

Tredje generation af S-tog er opgivet (#1178)

Thomas de Laine skrev 2006-10-27 23:08:

ASEA-togene, 3. generation af S-tog, kommer ikke ud at køre mere! Se mere
her:

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner/browse_frm/thread/860a4f23570e9e58/b51e6a10035d6eaf?hl=da#b51e6a10035d6eaf

http://myldretid.dk/nyheder/nr/411

Med venlig hilsen

Thomas de Laine

Re: Tredje generation af S-tog er opgivet (#1179)

Skou Jørgensen, Anders skrev 2006-10-30 08:25:

Jeg har læst indlæggene på det nævnte Google-link, og føler mig fristet til at komme med følgende indlæg:

Jeg vil pege på Karlsruhe som et sted, hvor det er lykkedes at lave en effektiv hybridløsning mellem S-tog og letbane/sporvogn: Der kører sporvogn på det eksisterende jernbanenet frem til et passende sted uden for bykernerne, hvorefter sporvognen betjener den pågældende by og derefter "hopper på" jernbanen igen.

Kombinationer af destinationer i Københavnsområdet som Klampenborg, Lyngby, Buddinge/Bagsværd, Glostrup, Tåstrup, "De tre rødder" (Bi, Li, Hi), det indre Frederiksberg og Ring 3 ligger i min optik lige for som forsøgsobjekter med "frakørsler" omkring Hellerup, Valby, Ny Ellebjerg, Nørrebro lidt før Lygten, Lyngby omkring Vintappersøen og mellem Vangede og Dyssegård. Her ændrer S-banen i alle tilfælde niveau, så frakørslerne relativt let kunne bygges.

Karlsruher Verkehrsverbund har dagligt ca. 430.000 rejsende, S-togene i København ligger mig bekendt på ca. 250.000 rejser om dagen. Det indbyggertal, som bliver betjent, er mig bekendt nogenlunde det samme.

Med det rette materiel kunne også regionaltogsnettet knyttes på, men jo flere forskellige strømstyrker, desto dyrere.

Ellers kunne man som første skridt lade moderne dieseltog med forureningssvage motorer overtage noget af bybustrafikken i byer som Køge, Roskilde og Helsingør, sågar Hillerød, hvorefter de kunne betjene "oplandsbanerne" fra disse byer. Materiellet på påde Lille Nord og Lille Syd trænger til udskiftning, så der var en chance!

Anders Skou
En passager

-----Original Message-----
From: ...@... [mailto:...@...] On Behalf Of Thomas de Laine
Sent: Friday, October 27, 2006 10:54 PM
To: ...@...
Subject: [S-tog] Tredje generation af S-tog er opgivet

ASEA-togene, 3. generation af S-tog, kommer ikke ud at køre mere! Se mere
her:

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner/browse_frm/thread/860a4f23570e9e58/b51e6a10035d6eaf?hl=da#b51e6a10035d6eaf

http://myldretid.dk/nyheder/nr/411

Med venlig hilsen

Thomas de Laine



S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/

Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en e-mail til:
...@...


Yahoo! Groups Links

SV: [S-tog] Tredje generation af S-tog er opgivet (#1180)

Claus Frost skrev 2006-10-30 11:03:

*LOL* Det kunne være sjovt at se et letbanetog i gaderne i Køge, hvor der
dårligt er plads til en bus ....

Ellers en glimrende ide

Med venlig hilsen / Best Regards

Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv


-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: ...@... [mailto:...@...] På vegne af
Skou Jørgensen, Anders
Sendt: 30. oktober 2006 08:25
Til: ...@...
Emne: RE: [S-tog] Tredje generation af S-tog er opgivet

Jeg har læst indlæggene på det nævnte Google-link, og føler mig fristet til
at komme med følgende indlæg:

Jeg vil pege på Karlsruhe som et sted, hvor det er lykkedes at lave en
effektiv hybridløsning mellem S-tog og letbane/sporvogn: Der kører sporvogn
på det eksisterende jernbanenet frem til et passende sted uden for
bykernerne, hvorefter sporvognen betjener den pågældende by og derefter
"hopper på" jernbanen igen.

Kombinationer af destinationer i Københavnsområdet som Klampenborg, Lyngby,
Buddinge/Bagsværd, Glostrup, Tåstrup, "De tre rødder" (Bi, Li, Hi), det
indre Frederiksberg og Ring 3 ligger i min optik lige for som
forsøgsobjekter med "frakørsler" omkring Hellerup, Valby, Ny Ellebjerg,
Nørrebro lidt før Lygten, Lyngby omkring Vintappersøen og mellem Vangede og
Dyssegård. Her ændrer S-banen i alle tilfælde niveau, så frakørslerne
relativt let kunne bygges.

Karlsruher Verkehrsverbund har dagligt ca. 430.000 rejsende, S-togene i
København ligger mig bekendt på ca. 250.000 rejser om dagen. Det
indbyggertal, som bliver betjent, er mig bekendt nogenlunde det samme.

Med det rette materiel kunne også regionaltogsnettet knyttes på, men jo
flere forskellige strømstyrker, desto dyrere.

Ellers kunne man som første skridt lade moderne dieseltog med
forureningssvage motorer overtage noget af bybustrafikken i byer som Køge,
Roskilde og Helsingør, sågar Hillerød, hvorefter de kunne betjene
"oplandsbanerne" fra disse byer. Materiellet på påde Lille Nord og Lille Syd
trænger til udskiftning, så der var en chance!

Anders Skou
En passager

-----Original Message-----
From: ...@... [mailto:...@...] On Behalf Of
Thomas de Laine
Sent: Friday, October 27, 2006 10:54 PM
To: ...@...
Subject: [S-tog] Tredje generation af S-tog er opgivet

ASEA-togene, 3. generation af S-tog, kommer ikke ud at køre mere! Se mere
her:

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner/browse_frm/thread/860a4f23
570e9e58/b51e6a10035d6eaf?hl=da#b51e6a10035d6eaf

http://myldretid.dk/nyheder/nr/411

Med venlig hilsen

Thomas de Laine



S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/

Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...


Yahoo! Groups Links






S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/

Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...


Yahoo! Groups Links


----------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 3995 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

SV: [S-tog] Tredje generation af S-tog er opgivet (#1181)

Hjalmar Christiansen skrev 2006-10-30 11:28:

Endnu en fordom om sporvogne/letbaner er luftet.

Sandheden er at et sporvejsspor kun kræver 2.1-2.6 meter af gadebredden,
mens en bus kræver 3.0-3.5 meter.

Snævre pladsforhold er derfor i sig selv et argument for at vælge sporvogne
frem for busser.

...

I forhold til forrige indlæg: Ja, Sporvogne og letbaner er en oplagt
mulighed for byer som København. På rigtig mange punkter indeholder de
svaret på vores trafikproblemer, uden samtidig at koste en hel eskadrille
jetjagere.

Og nej: Letbaner har svært ved at stå op mod S-banen på hastighed og
kapacitet. Derfor er det ikke et relevant scenarie at ombygge det samlede
S-banenet til letbaner.

Men både i Københavns indre by og mange steder i omegnen er der linier, som
med stor fordel vil kunne drives som sporvogne eller letbaner.

Hjalmar

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: ...@... [mailto:...@...] På vegne af
Claus Frost
Sendt: 30. oktober 2006 10:52
Til: ...@...
Emne: SV: [S-tog] Tredje generation af S-tog er opgivet

*LOL* Det kunne være sjovt at se et letbanetog i gaderne i Køge, hvor der
dårligt er plads til en bus ....

Ellers en glimrende ide

Med venlig hilsen / Best Regards

Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv


-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: ...@... [mailto:...@...] På vegne af
Skou Jørgensen, Anders
Sendt: 30. oktober 2006 08:25
Til: ...@...
Emne: RE: [S-tog] Tredje generation af S-tog er opgivet

Jeg har læst indlæggene på det nævnte Google-link, og føler mig fristet til
at komme med følgende indlæg:

Jeg vil pege på Karlsruhe som et sted, hvor det er lykkedes at lave en
effektiv hybridløsning mellem S-tog og letbane/sporvogn: Der kører sporvogn
på det eksisterende jernbanenet frem til et passende sted uden for
bykernerne, hvorefter sporvognen betjener den pågældende by og derefter
"hopper på" jernbanen igen.

Kombinationer af destinationer i Københavnsområdet som Klampenborg, Lyngby,
Buddinge/Bagsværd, Glostrup, Tåstrup, "De tre rødder" (Bi, Li, Hi), det
indre Frederiksberg og Ring 3 ligger i min optik lige for som
forsøgsobjekter med "frakørsler" omkring Hellerup, Valby, Ny Ellebjerg,
Nørrebro lidt før Lygten, Lyngby omkring Vintappersøen og mellem Vangede og
Dyssegård. Her ændrer S-banen i alle tilfælde niveau, så frakørslerne
relativt let kunne bygges.

Karlsruher Verkehrsverbund har dagligt ca. 430.000 rejsende, S-togene i
København ligger mig bekendt på ca. 250.000 rejser om dagen. Det
indbyggertal, som bliver betjent, er mig bekendt nogenlunde det samme.

Med det rette materiel kunne også regionaltogsnettet knyttes på, men jo
flere forskellige strømstyrker, desto dyrere.

Ellers kunne man som første skridt lade moderne dieseltog med
forureningssvage motorer overtage noget af bybustrafikken i byer som Køge,
Roskilde og Helsingør, sågar Hillerød, hvorefter de kunne betjene
"oplandsbanerne" fra disse byer. Materiellet på påde Lille Nord og Lille Syd
trænger til udskiftning, så der var en chance!

Anders Skou
En passager

-----Original Message-----
From: ...@... [mailto:...@...] On Behalf Of
Thomas de Laine
Sent: Friday, October 27, 2006 10:54 PM
To: ...@...
Subject: [S-tog] Tredje generation af S-tog er opgivet

ASEA-togene, 3. generation af S-tog, kommer ikke ud at køre mere! Se mere
her:

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner/browse_frm/thread/860a4f23
570e9e58/b51e6a10035d6eaf?hl=da#b51e6a10035d6eaf

http://myldretid.dk/nyheder/nr/411

Med venlig hilsen

Thomas de Laine



S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/

Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...


Yahoo! Groups Links






S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/

Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...


Yahoo! Groups Links


----------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 3995 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda



S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/

Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...


Yahoo! Groups Links

Re: Tredje generation af S-tog er opgivet (#1182)

Skou Jørgensen, Anders skrev 2006-10-30 13:57:

Et svar til Hjalmar:

Humlen ved Karlsruhes løsningsmodel er jo netop, at man ikke bygger om, men bygger til!

Man erstatter ikke en kapacitetskraftig S-banestreng med "sporvogne", men lader eksempelvis de store tog betjene de store stationer og overlader til de mindre tog (sporvognene) at betjene mellemstationer og bykerner. Vi taler om DB's klasse ET 450, som i størrelse ligger mellem et metrotog og en "Düsseldorfer" (38 meter lange sæt, med to led på otte aksler).

Sikkerhedsmæssigt lader det sig gøre ved et effektivt signal- og sikkerhedssystem, og ved at "sporvognens" bremseformåen er den samme som en "almindelig" sporvogns.

Ideen er ved at brede sig: Saarbrücken har fået. I Nordhausen er der smalspor med hybridsporvogn, som også kører på den uelektrificerede strækning "op mod Harzen". I Chemnitz og Bremen planlægger de for "dobbeltstrøm", I Zwickau kører der normalsporet dieseltog ad en ekstra skinnestreng på "det gamle" sporvognssmalspor, som stadig bruges af elektriske vogne. I Kassel har man bygget igennem et år.

Jeg er i øvrigt helt enig med Hjalmar i pladskravene til "sporvognen" kontra bussen.

Anders Skou
en passager

-----Original Message-----
From: ...@... [mailto:...@...] On Behalf Of Hjalmar Christiansen
Sent: Monday, October 30, 2006 11:27 AM
To: ...@...
Subject: SV: [S-tog] Tredje generation af S-tog er opgivet


Endnu en fordom om sporvogne/letbaner er luftet.

Sandheden er at et sporvejsspor kun kræver 2.1-2.6 meter af gadebredden,
mens en bus kræver 3.0-3.5 meter.

Snævre pladsforhold er derfor i sig selv et argument for at vælge sporvogne
frem for busser.

...

I forhold til forrige indlæg: Ja, Sporvogne og letbaner er en oplagt
mulighed for byer som København. På rigtig mange punkter indeholder de
svaret på vores trafikproblemer, uden samtidig at koste en hel eskadrille
jetjagere.

Og nej: Letbaner har svært ved at stå op mod S-banen på hastighed og
kapacitet. Derfor er det ikke et relevant scenarie at ombygge det samlede
S-banenet til letbaner.

Men både i Københavns indre by og mange steder i omegnen er der linier, som
med stor fordel vil kunne drives som sporvogne eller letbaner.

Hjalmar

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: ...@... [mailto:...@...] På vegne af
Claus Frost
Sendt: 30. oktober 2006 10:52
Til: ...@...
Emne: SV: [S-tog] Tredje generation af S-tog er opgivet

*LOL* Det kunne være sjovt at se et letbanetog i gaderne i Køge, hvor der
dårligt er plads til en bus ....

Ellers en glimrende ide

Med venlig hilsen / Best Regards

Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv


-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: ...@... [mailto:...@...] På vegne af
Skou Jørgensen, Anders
Sendt: 30. oktober 2006 08:25
Til: ...@...
Emne: RE: [S-tog] Tredje generation af S-tog er opgivet

Jeg har læst indlæggene på det nævnte Google-link, og føler mig fristet til
at komme med følgende indlæg:

Jeg vil pege på Karlsruhe som et sted, hvor det er lykkedes at lave en
effektiv hybridløsning mellem S-tog og letbane/sporvogn: Der kører sporvogn
på det eksisterende jernbanenet frem til et passende sted uden for
bykernerne, hvorefter sporvognen betjener den pågældende by og derefter
"hopper på" jernbanen igen.

Kombinationer af destinationer i Københavnsområdet som Klampenborg, Lyngby,
Buddinge/Bagsværd, Glostrup, Tåstrup, "De tre rødder" (Bi, Li, Hi), det
indre Frederiksberg og Ring 3 ligger i min optik lige for som
forsøgsobjekter med "frakørsler" omkring Hellerup, Valby, Ny Ellebjerg,
Nørrebro lidt før Lygten, Lyngby omkring Vintappersøen og mellem Vangede og
Dyssegård. Her ændrer S-banen i alle tilfælde niveau, så frakørslerne
relativt let kunne bygges.

Karlsruher Verkehrsverbund har dagligt ca. 430.000 rejsende, S-togene i
København ligger mig bekendt på ca. 250.000 rejser om dagen. Det
indbyggertal, som bliver betjent, er mig bekendt nogenlunde det samme.

Med det rette materiel kunne også regionaltogsnettet knyttes på, men jo
flere forskellige strømstyrker, desto dyrere.

Ellers kunne man som første skridt lade moderne dieseltog med
forureningssvage motorer overtage noget af bybustrafikken i byer som Køge,
Roskilde og Helsingør, sågar Hillerød, hvorefter de kunne betjene
"oplandsbanerne" fra disse byer. Materiellet på påde Lille Nord og Lille Syd
trænger til udskiftning, så der var en chance!

Anders Skou
En passager

-----Original Message-----
From: ...@... [mailto:...@...] On Behalf Of
Thomas de Laine
Sent: Friday, October 27, 2006 10:54 PM
To: ...@...
Subject: [S-tog] Tredje generation af S-tog er opgivet

ASEA-togene, 3. generation af S-tog, kommer ikke ud at køre mere! Se mere
her:

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner/browse_frm/thread/860a4f23
570e9e58/b51e6a10035d6eaf?hl=da#b51e6a10035d6eaf

http://myldretid.dk/nyheder/nr/411

Med venlig hilsen

Thomas de Laine



S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/

Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...


Yahoo! Groups Links






S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/

Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...


Yahoo! Groups Links


----------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 3995 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda



S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/

Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...


Yahoo! Groups Links





S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/

Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en e-mail til:
...@...


Yahoo! Groups Links

SV: [S-tog] Tredje generation af S-tog er opgivet (#1183)

Claus Frost skrev 2006-10-30 14:06:

Hej Hjalmar

Noget af en påstand at sige jeg har fordomme mod letbaner !


Med venlig hilsen / Best Regards

Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv



-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: ...@... [mailto:...@...] På vegne af
Hjalmar Christiansen
Sendt: 30. oktober 2006 11:27
Til: ...@...
Emne: SV: [S-tog] Tredje generation af S-tog er opgivet


Endnu en fordom om sporvogne/letbaner er luftet.

Sandheden er at et sporvejsspor kun kræver 2.1-2.6 meter af gadebredden,
mens en bus kræver 3.0-3.5 meter.

Snævre pladsforhold er derfor i sig selv et argument for at vælge sporvogne
frem for busser.

...

I forhold til forrige indlæg: Ja, Sporvogne og letbaner er en oplagt
mulighed for byer som København. På rigtig mange punkter indeholder de
svaret på vores trafikproblemer, uden samtidig at koste en hel eskadrille
jetjagere.

Og nej: Letbaner har svært ved at stå op mod S-banen på hastighed og
kapacitet. Derfor er det ikke et relevant scenarie at ombygge det samlede
S-banenet til letbaner.

Men både i Københavns indre by og mange steder i omegnen er der linier, som
med stor fordel vil kunne drives som sporvogne eller letbaner.

Hjalmar

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: ...@... [mailto:...@...] På vegne af
Claus Frost
Sendt: 30. oktober 2006 10:52
Til: ...@...
Emne: SV: [S-tog] Tredje generation af S-tog er opgivet

*LOL* Det kunne være sjovt at se et letbanetog i gaderne i Køge, hvor der
dårligt er plads til en bus ....

Ellers en glimrende ide

Med venlig hilsen / Best Regards

Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv


-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: ...@... [mailto:...@...] På vegne af
Skou Jørgensen, Anders
Sendt: 30. oktober 2006 08:25
Til: ...@...
Emne: RE: [S-tog] Tredje generation af S-tog er opgivet

Jeg har læst indlæggene på det nævnte Google-link, og føler mig fristet til
at komme med følgende indlæg:

Jeg vil pege på Karlsruhe som et sted, hvor det er lykkedes at lave en
effektiv hybridløsning mellem S-tog og letbane/sporvogn: Der kører sporvogn
på det eksisterende jernbanenet frem til et passende sted uden for
bykernerne, hvorefter sporvognen betjener den pågældende by og derefter
"hopper på" jernbanen igen.

Kombinationer af destinationer i Københavnsområdet som Klampenborg, Lyngby,
Buddinge/Bagsværd, Glostrup, Tåstrup, "De tre rødder" (Bi, Li, Hi), det
indre Frederiksberg og Ring 3 ligger i min optik lige for som
forsøgsobjekter med "frakørsler" omkring Hellerup, Valby, Ny Ellebjerg,
Nørrebro lidt før Lygten, Lyngby omkring Vintappersøen og mellem Vangede og
Dyssegård. Her ændrer S-banen i alle tilfælde niveau, så frakørslerne
relativt let kunne bygges.

Karlsruher Verkehrsverbund har dagligt ca. 430.000 rejsende, S-togene i
København ligger mig bekendt på ca. 250.000 rejser om dagen. Det
indbyggertal, som bliver betjent, er mig bekendt nogenlunde det samme.

Med det rette materiel kunne også regionaltogsnettet knyttes på, men jo
flere forskellige strømstyrker, desto dyrere.

Ellers kunne man som første skridt lade moderne dieseltog med
forureningssvage motorer overtage noget af bybustrafikken i byer som Køge,
Roskilde og Helsingør, sågar Hillerød, hvorefter de kunne betjene
"oplandsbanerne" fra disse byer. Materiellet på påde Lille Nord og Lille Syd
trænger til udskiftning, så der var en chance!

Anders Skou
En passager

-----Original Message-----
From: ...@... [mailto:...@...] On Behalf Of
Thomas de Laine
Sent: Friday, October 27, 2006 10:54 PM
To: ...@...
Subject: [S-tog] Tredje generation af S-tog er opgivet

ASEA-togene, 3. generation af S-tog, kommer ikke ud at køre mere! Se mere
her:

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner/browse_frm/thread/860a4f23
570e9e58/b51e6a10035d6eaf?hl=da#b51e6a10035d6eaf

http://myldretid.dk/nyheder/nr/411

Med venlig hilsen

Thomas de Laine



S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/

Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...


Yahoo! Groups Links






S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/

Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...


Yahoo! Groups Links


----------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 3995 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda



S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/

Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...


Yahoo! Groups Links





S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/

Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...


Yahoo! Groups Links


----------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 3995 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda