Spørgsmål vedr. Sporarbejde på Farumbanen

S-tog af tredje generation i Høje Taastrup

Dette er et arkiv med de e-mails, der i en årrække fra 2001 blev udvekslet i gruppen S-togspostlisten på YahooGroups. Gruppen var en slags e-mail-baseret forum for S-togsentusiaster, og dens aktivitet døde ud omkring 2008, men med enkelte efterfølgende diskussioner frem til 2014.

Indtil december 2019 var arkivet offentligt tilgængeligt på YahooGroups' hjemmeside, men Yahoos nye ejere har nu slettet alle gruppers arkiver som led i afviklingen af de Yahoo-tjenester, de købte for 4,5 mia. dollars... For at bevare informationen for eftertiden er arkivet flyttet til denne underside til Off-peak. Stort set alle e-mails fra S-togspostlistens arkiv på Yahoo er overflyttet. Dem, der er udeladt, vil ingen savne - heller ikke dem, der skrev dem! Det hele er bevaret, så det er læsbart, men der er visse layoutmæssige fejl, som ikke bliver rettet.

Kontakt Myldretid, hvis du har spørgsmål til S-togspostlistens arkiv.

Alle emner

Spørgsmål vedr. Sporarbejde på Farumbanen (#1273)

kimk2019 skrev 2008-03-07 19:46:

Som bruger af Farumbanen har jeg et par spørgsmål i forbindelse med
nedenstående pressemeddelelse fra Banedanmark jeg håber nogen her kan
svare på.

1) Hvilke 1,6 km spor skal ombygges?

2) Hvilke signaler skal flyttes?

mvh Kim

------------------------------------

Sporarbejde på Farumbanen i påsken: Kildebakke - Buddinge - Stengården

I påskeferien og fra maj til oktober 2008 udskifter Banedanmark
skinner, sveller og sporskifter på Farumbanen. Banedanmark benytter
desuden lejligheden til at renovere nogle broer, mens der ikke kører
tog på grund af sporarbejdet.

Første etape af den store sporombygning finder sted i påskeferien -
fra fredag aften den 14. marts til tirsdag den 25. marts om morgenen -
hvor Banedanmarks entreprenør, Spitzke Scandinavia A/S, arbejder i
døgndrift på Buddinge Station samt mellem Kildebakke og Stengården
stationer.

Her skal Spitzke blandt andet udskifte syv sporskifter, ombygge 1,6
kilometer spor, justere køreledninger, flytte signaler og opsætte et
par nye køreledningsmaster ved et sporskifte. Desuden skal
entreprenøren grave en ny grøft og forbedre afvandingen en række
steder. Efter påskeferien skal sporene justeres om natten, når der
ikke kører tog.

Forbereder stort sporarbejde
- Forårets sporarbejde ved Buddinge Station og senere også ved
Svanemøllen og Dyssegård stationer gør det muligt at gennemføre
sommerens og efterårets store sporarbejde på Farumbanen mere
effektivt, siger projektleder Jette Aagaard fra Banedanmark. Hun
forklarer, at forårets fornyelse af de i alt 16 sporskifter er en
forudsætning for, at totalspærringen af hele Farumbanen i
sommerferien kan blive så kort som mulig.

Ved Svanemøllen Station skal Banedanmark bl.a. forny 192 meter spor
og udskifte fem sporskifter samt justere køreledninger. Arbejdet ved
Svanemøllen bliver udført ad tre omgange i maj: Den 1.-6., den 16.-
19. og den 23.-26. maj.

Ved Dyssegård Station skal Banedanmark den 7.-13. maj bl.a. ombygge
800 meter spor og udskifte fire sporskifter.

Re: Spørgsmål vedr. Sporarbejde på Farumbanen (#1274)

Lars Elmvang skrev 2008-03-07 22:52:

Hej Kim

Sporene på Buddinge station er de ca 1,6 km, der skal flyttes.
Det er også signalerne på og ved stationen, hvor et par enkelte skal flyttes

Mvh
Lars (Banedanmark)

kimk2019 wrote:

> Som bruger af Farumbanen har jeg et par spørgsmål i forbindelse med
> nedenstående pressemeddelelse fra Banedanmark jeg håber nogen her kan
> svare på.
>
> 1) Hvilke 1,6 km spor skal ombygges?
>
> 2) Hvilke signaler skal flyttes?
>
> mvh Kim
>
> ------------------------------------
>
> Sporarbejde på Farumbanen i påsken: Kildebakke - Buddinge - Stengården
>
> I påskeferien og fra maj til oktober 2008 udskifter Banedanmark
> skinner, sveller og sporskifter på Farumbanen. Banedanmark benytter
> desuden lejligheden til at renovere nogle broer, mens der ikke kører
> tog på grund af sporarbejdet.
>
> Første etape af den store sporombygning finder sted i påskeferien -
> fra fredag aften den 14. marts til tirsdag den 25. marts om morgenen -
> hvor Banedanmarks entreprenør, Spitzke Scandinavia A/S, arbejder i
> døgndrift på Buddinge Station samt mellem Kildebakke og Stengården
> stationer.
>
> Her skal Spitzke blandt andet udskifte syv sporskifter, ombygge 1,6
> kilometer spor, justere køreledninger, flytte signaler og opsætte et
> par nye køreledningsmaster ved et sporskifte. Desuden skal
> entreprenøren grave en ny grøft og forbedre afvandingen en række
> steder. Efter påskeferien skal sporene justeres om natten, når der
> ikke kører tog.
>
> Forbereder stort sporarbejde
> - Forårets sporarbejde ved Buddinge Station og senere også ved
> Svanemøllen og Dyssegård stationer gør det muligt at gennemføre
> sommerens og efterårets store sporarbejde på Farumbanen mere
> effektivt, siger projektleder Jette Aagaard fra Banedanmark. Hun
> forklarer, at forårets fornyelse af de i alt 16 sporskifter er en
> forudsætning for, at totalspærringen af hele Farumbanen i
> sommerferien kan blive så kort som mulig.
>
> Ved Svanemøllen Station skal Banedanmark bl.a. forny 192 meter spor
> og udskifte fem sporskifter samt justere køreledninger. Arbejdet ved
> Svanemøllen bliver udført ad tre omgange i maj: Den 1.-6., den 16.-
> 19. og den 23.-26. maj.
>
> Ved Dyssegård Station skal Banedanmark den 7.-13. maj bl.a. ombygge
> 800 meter spor og udskifte fire sporskifter.
>
>



--
Lars (the artist formerly known as Morten Fender)
----------------------------------------------------------------------------------
Mephisto køber ikke smøger.......
Mephisto konfiskerer i indgangen.......



[Non-text portions of this message have been removed]