Artikel hentet fra en Internet avis

S-tog af tredje generation i Høje Taastrup

Dette er et arkiv med de e-mails, der i en årrække fra 2001 blev udvekslet i gruppen S-togspostlisten på YahooGroups. Gruppen var en slags e-mail-baseret forum for S-togsentusiaster, og dens aktivitet døde ud omkring 2008, men med enkelte efterfølgende diskussioner frem til 2014.

Indtil december 2019 var arkivet offentligt tilgængeligt på YahooGroups' hjemmeside, men Yahoos nye ejere har nu slettet alle gruppers arkiver som led i afviklingen af de Yahoo-tjenester, de købte for 4,5 mia. dollars... For at bevare informationen for eftertiden er arkivet flyttet til denne underside til Off-peak. Stort set alle e-mails fra S-togspostlistens arkiv på Yahoo er overflyttet. Dem, der er udeladt, vil ingen savne - heller ikke dem, der skrev dem! Det hele er bevaret, så det er læsbart, men der er visse layoutmæssige fejl, som ikke bliver rettet.

Kontakt Myldretid, hvis du har spørgsmål til S-togspostlistens arkiv.

Alle emner

Artikel hentet fra en Internet avis (#709)

Anders Frese Carlsen skrev 2004-11-22 19:37:

Ringbanen snart færdig
Den 6. december afslutter Banedanmark arbejdet med Ringbanen fra Flintholm Station til en midlertidig station ved Gammel Køge Landevej.


Dernæst indøver DSB S-togs lokomotivførere kørsel på strækningen frem til den officielle åbning af banen og de fem nye stationer den 8. januar 2005.

Der er således nu kun få arbejder tilbage på banen. Fra den 22. november og frem til 1. december etablerer vi signaler og tilpasser kørestrømsanlægget mellem Flintholm og KB Hallen stationer. Det sker primært som natarbejde, og desuden arbejder vi i døgndrift i weekenden den 27.-28. november.

Fra den 1. til den 6. december foretager vi testkørsel, før vi overlader strækningen til indøvning af kørsel for DSB S-tog. Testkørslerne foregår både dag og nat.

Samme uge skal vi justere sporet hele vejen fra Hellerup til Gammel Køge Landevej. Arbejdet går ud på at hæve sporet, hvor det har sat sig, ved at presse skærver ind under svellerne og efterfølgende presse dem på plads med en stoppemaskine. Arbejdet vil støje en del, men da det flytter sig rundt på banen, vil den enkelte bolig kun blive belastet i kortere tidsrum. Vi beklager generne.

Fra den 1. december er Ringbanen at betragte, som om den er i almindelig drift. Først er der testkørsel og dernæst indøvning af kørsel, og fra den 8. januar kører S-togene helt normalt. Det er således nu forbundet med stor fare at krydse banen - forbudt har det hele tiden været!