Mere om Lyngby ulykken.

S-tog af tredje generation i Høje Taastrup

Dette er et arkiv med de e-mails, der i en årrække fra 2001 blev udvekslet i gruppen S-togspostlisten på YahooGroups. Gruppen var en slags e-mail-baseret forum for S-togsentusiaster, og dens aktivitet døde ud omkring 2008, men med enkelte efterfølgende diskussioner frem til 2014.

Indtil december 2019 var arkivet offentligt tilgængeligt på YahooGroups' hjemmeside, men Yahoos nye ejere har nu slettet alle gruppers arkiver som led i afviklingen af de Yahoo-tjenester, de købte for 4,5 mia. dollars... For at bevare informationen for eftertiden er arkivet flyttet til denne underside til Off-peak. Stort set alle e-mails fra S-togspostlistens arkiv på Yahoo er overflyttet. Dem, der er udeladt, vil ingen savne - heller ikke dem, der skrev dem! Det hele er bevaret, så det er læsbart, men der er visse layoutmæssige fejl, som ikke bliver rettet.

Kontakt Myldretid, hvis du har spørgsmål til S-togspostlistens arkiv.

Alle emner

Mere om Lyngby ulykken. (#842)

Jan Olsen skrev 2005-02-25 12:48:

Hej alle,

Ifølge Tekst-Tv dags dato står det skrevet, at der ikke umiddelbart var nogle tekniske fejl i forbindelse med tog ulykken i Lyngby.
Der vil derfor ikke umiddelbart være nogen indskrænkelser/ændringer i afviklingen af tog på Nordbanen.

Venlig hilsen

Jan

SV: [S-tog] Mere om Lyngby ulykken. (#843)

Martin Messer Thomsen skrev 2005-02-25 18:53:

Hej alle

er der ikke HKT på stedet hvor ulykken skete?

Hvis ja, hvordan kunne ulykken så ske, hvis der ikke var tekniske fejl?

mvh

Martin

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Jan Olsen [mailto:...@...]
Sendt: 25. februar 2005 12:48
Til: ...@...
Emne: [S-tog] Mere om Lyngby ulykken.



Hej alle,

Ifølge Tekst-Tv dags dato står det skrevet, at der ikke umiddelbart var
nogle tekniske fejl i forbindelse med tog ulykken i Lyngby.
Der vil derfor ikke umiddelbart være nogen indskrænkelser/ændringer i
afviklingen af tog på Nordbanen.

Venlig hilsen

Jan


S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/

Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...


Yahoo! Grupper Links

Re: Mere om Lyngby ulykken. (#844)

Dennis Toftebjerg Rohde skrev 2005-02-25 19:49:

Hej Martin.

Nej der er ikke Fuld HKT dækning på strækningen fra Gentofte til Hillerød. Der er en forenklet udgave som hedder "Forenklet HKT" (logisk nok), som sørger for at standse toget hvis det kører forbi et signal i stilling "STOP".
Hvordan ulykken kunne ske skal vi ikke diskutere her. Det er Havarikommissionens opgave at klarlægge.

Hilsen Dennis

----- Original Message -----
From: "Martin Messer Thomsen" <...@...>
To: <...@...>
Sent: Friday, February 25, 2005 6:53 PM
Subject: SV: [S-tog] Mere om Lyngby ulykken.


>
> Hej alle
>
> er der ikke HKT på stedet hvor ulykken skete?
>
> Hvis ja, hvordan kunne ulykken så ske, hvis der ikke var tekniske fejl?
>
> mvh
>
> Martin
>

Re: SV: [S-tog] Mere om Lyngby ulykken. (#845)

Jan Olsen skrev 2005-02-25 19:51:

Hej Martin,

På den pågældende strækning er der en forenklet udgave af HKT. Toget bliver nødbremset, hvis det passerer et signal i stilling "stop".

Hvordan ulykken kunne ske skal jeg ikke kommentere, for det ved jeg ganske enkelt ikke. Vi må afvente en endelig rapport, som vil give svar på alle de spørgsmål der må være.


Martin Messer Thomsen <...@...> wrote:
>
> Hej alle
>
> er der ikke HKT på stedet hvor ulykken skete?
>
> Hvis ja, hvordan kunne ulykken så ske, hvis der ikke var
> tekniske fejl?
>
> mvh
>
> Martin
>
> -----Oprindelig meddelelse-----
> Fra: Jan Olsen [mailto:...@...]
> Sendt: 25. februar 2005 12:48
> Til: ...@...
> Emne: [S-tog] Mere om Lyngby ulykken.
>
>
>
> Hej alle,
>
> Ifølge Tekst-Tv dags dato står det skrevet, at der ikke
> umiddelbart var
> nogle tekniske fejl i forbindelse med tog ulykken i Lyngby.
> Der vil derfor ikke umiddelbart være nogen
> indskrænkelser/ændringer i
> afviklingen af tog på Nordbanen.
>
> Venlig hilsen
>
> Jan
>
>
> S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
>
> Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du
> sende du en
> e-mail til:
> ...@...
>
>
> Yahoo! Grupper Links
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
>
> Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du
> sende du en e-mail til:
> ...@...
>
>
> Yahoo! Grupper Links
>
>
>
>
>
>
>

Mere om Lyngby ulykken. (#846)

Anders Frese Carlsen skrev 2005-02-25 20:09:

Hej Martin

Du skal også lige vide at det er det samme type anlæg som er mellem Hellerups U-signal og Flintholms I-signal som der er mellem Gentofte/Lyngby og Hillerød.

Og man SKAL altid vente med at tænke på hvad der skete i en ulykke til haveri kommisionen kommer med deres beretning, da 99% af rygterne er falske!!!

Anders Carlsen

SV: [S-tog] Mere om Lyngby ulykken. (#847)

Martin Messer Thomsen skrev 2005-02-25 20:49:

Hej alle

Tak for jeres svar.

Det er bestemt ikke min intention at diskuterer årsagen til ulykken! Jeg er
helt enig i at vi skal vente til rapporten er færdig.

Min undren skyldes bare udmeldingen fra havarikommissionen om, at al det
tekniske fungerede. Med en sådanne udmelding kommer man indirekte til at
dømme den stakkels lokofører. Det mener jeg er helt utilgiveligt.

I mine øjne bør havarikommissionen vente med at komme med en udmelding til
den endelige rapport foreligger!

Jeg fandt en artikel Berlingeren fra i dag:

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=544702/


Mvh

Martin

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Anders Frese Carlsen [mailto:...@...]
Sendt: 25. februar 2005 20:09
Til: ...@...
Emne: [S-tog] Mere om Lyngby ulykken.



Hej Martin

Du skal også lige vide at det er det samme type anlæg som er mellem
Hellerups U-signal og Flintholms I-signal som der er mellem Gentofte/Lyngby
og Hillerød.

Og man SKAL altid vente med at tænke på hvad der skete i en ulykke til
haveri kommisionen kommer med deres beretning, da 99% af rygterne er
falske!!!

Anders Carlsen


S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/

Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...


Yahoo! Grupper Links

Re: Sikker togdrift. (#850)

Jan Olsen skrev 2005-02-26 11:14:

Hej Henrik,

Først og fremmest er det vigtigt at understrege at der IKKE er fremlagt
nogen konklusion eller rapport på ulykken i Lyngby. Jeg har som
lokomotivfører fuldt sagen nøje i pressen (som de fleste nok har) og jeg kan
oplyse dig at pressen har været forkert på den i mange af deres indslag.
Selv respekterede nyhedsmedier som Tv-Avisen. De har ikke styr på begreberne
og drager til konklusioner der ikke er belæg for.
Jeg skal derfor understrege at det bedste er at vente på rapporten.

For at sætte tingene i relief: I 2004 var der over 400 tilskadekommende på
de danske veje - på de danske skinner vist ikke flere end hvad der kan
tælles på en hånd. Så du bør være 300-400 gange mere nervøs ved at sætte dig
i en bil i forhold til et dansk tog.

_____________________________________
Med venlig hilsen/Best regards
Jan Olsen
http://www.bulls-parade.dk
-----Original Message-----
From: Henrik Jakob Kahlke [mailto:...@...]
Sent: 26. februar 2005 08:03
To: ...@...
Subject: RE: [S-tog] Sikker togdrift.


Fra en der er helt uden for S-togsverdenen og kun passager.
Når man får at vide at tekniske fejl ikke var skyld i S-togsulykken ved
Lyngby føler jeg mig pludselig meget utryg når menneskelig fejl åbenbart kan

forårsage et S-togssammenstød.
Jeg har i min naivitet altid troet at det var umuligt at køre forbi et rødt
lys.
Og der må jo have været rødt når der var et tog der holdt stille på den
anden side.

Hilsen
Henrik


>From: "Jan Olsen" <...@...>
>Reply-To: ...@...
>To: <...@...>
>Subject: [S-tog] Sikker togdrift.
>Date: Sat, 26 Feb 2005 03:05:42 +0100
>
> rede medlemmer  for nogens vedkommende trofaste kunder,
>
>
>
>Det er mig en ære at oplyse at s-banen de næste 5 uger nu er et endnu mere
>sikkert sted at befare  både for kunder såvel som personale. Dette fordi
>Anders har ferie! :-)
>
>
>
>_____________________________________
>Med venlig hilsen/Best regards
>Jan Olsen
> <http://www.bulls-parade.dk/> http://www.bulls-parade.dk
>
>
>
>
>
>[Dele uden tekst er blevet fjernet fra denne meddelelse]
>

_________________________________________________________________
Del din verden med MSN Spaces http://spaces.msn.com



S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/

Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...


Yahoo! Grupper Links

Re: Sikker togdrift. (#851)

brodersen.hansen@... skrev 2005-02-26 12:19:

Hej Henrik.
Forenklet HKT virker på følgende måde: Ved alle hovedesignalerne er der lagt linieledere ved, som udsender "0"( der kommer info i førerrumsignalet) når signalet viser stop, men de linieleder ligger kun lige ved signalet. Så hvis en lokomotivfører overser et signal, bliver han/hun først bremset ved passage af signalet.

Hilsen
Jimmy.


Henrik Jakob Kahlke <...@...> wrote:
>
> Fra en der er helt uden for S-togsverdenen og kun passager.
> Når man får at vide at tekniske fejl ikke var skyld i
> S-togsulykken ved
> Lyngby føler jeg mig pludselig meget utryg når menneskelig
> fejl åbenbart kan
> forårsage et S-togssammenstød.
> Jeg har i min naivitet altid troet at det var umuligt at
> køre forbi et rødt
> lys.
> Og der må jo have været rødt når der var et tog der holdt
> stille på den
> anden side.
>
> Hilsen
> Henrik
>
>
> >From: "Jan Olsen" <...@...>
> >Reply-To: ...@...
> >To: <...@...>
> >Subject: [S-tog] Sikker togdrift.
> >Date: Sat, 26 Feb 2005 03:05:42 +0100
> >
> > rede medlemmer  for nogens vedkommende trofaste kunder,
> >
> >
> >
> >Det er mig en ære at oplyse at s-banen de næste 5 uger nu
> er et endnu mere
> >sikkert sted at befare  både for kunder såvel som
> personale. Dette fordi
> >Anders har ferie! :-)
> >
> >
> >
> >_____________________________________
> >Med venlig hilsen/Best regards
> >Jan Olsen
> > <http://www.bulls-parade.dk/> http://www.bulls-parade.dk
> >
> >
> >
> >
> >
> >[Dele uden tekst er blevet fjernet fra denne meddelelse]
> >
>
> ____________________________________________________________
> _____
> Del din verden med MSN Spaces http://spaces.msn.com
>
>
>
> S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
>
> Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du
> sende du en e-mail til:
> ...@...
>
>
> Yahoo! Grupper Links
>
>
>
>
>
>
>

Re: Sikker togdrift. (#852)

Henrik Jakob Kahlke skrev 2005-02-26 19:00:

Hej Jimmy!

Tak for forklaringen vedr. HKT.
Bremser toget automatisk hvis en lokomotivf�rer overser et signal?

Hilsen
Henrik
>From: ...@...
>Reply-To: ...@...
>To: ...@...
>Subject: Re: RE: [S-tog] Sikker togdrift.
>Date: Sat, 26 Feb 2005 12:18:35 +0100
>
>Hej Henrik.
>Forenklet HKT virker p� f�lgende m�de: Ved alle hovedesignalerne er der
>lagt linieledere ved, som udsender "0"( der kommer info i f�rerrumsignalet)
>n�r signalet viser stop, men de linieleder ligger kun lige ved signalet. S�
>hvis en lokomotivf�rer overser et signal, bliver han/hun f�rst bremset ved
>passage af signalet.
>
>Hilsen
>Jimmy.
>
>
>Henrik Jakob Kahlke <...@...> wrote:
> >
> > Fra en der er helt uden for S-togsverdenen og kun passager.
> > N�r man f�r at vide at tekniske fejl ikke var skyld i
> > S-togsulykken ved
> > Lyngby f�ler jeg mig pludselig meget utryg n�r menneskelig
> > fejl �benbart kan
> > for�rsage et S-togssammenst�d.
> > Jeg har i min naivitet altid troet at det var umuligt at
> > k�re forbi et r�dt
> > lys.
> > Og der m� jo have v�ret r�dt n�r der var et tog der holdt
> > stille p� den
> > anden side.
> >
> > Hilsen
> > Henrik
> >
> >
> > >From: "Jan Olsen" <...@...>
> > >Reply-To: ...@...
> > >To: <...@...>
> > >Subject: [S-tog] Sikker togdrift.
> > >Date: Sat, 26 Feb 2005 03:05:42 +0100
> > >
> > >�rede medlemmer � for nogens vedkommende trofaste kunder,
> > >
> > >
> > >
> > >Det er mig en �re at oplyse at s-banen de n�ste 5 uger nu
> > er et endnu mere
> > >sikkert sted at befare � b�de for kunder s�vel som
> > personale. Dette fordi
> > >Anders har ferie! :-)
> > >
> > >
> > >
> > >_____________________________________
> > >Med venlig hilsen/Best regards
> > >Jan Olsen
> > > <http://www.bulls-parade.dk/> http://www.bulls-parade.dk
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >[Dele uden tekst er blevet fjernet fra denne meddelelse]
> > >
> >
> > ____________________________________________________________
> > _____
> > Del din verden med MSN Spaces http://spaces.msn.com
> >
> >
> >
> > S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
> >
> > Hvis du vil oph�ve dit abonnement p� denne gruppe, skal du
> > sende du en e-mail til:
> > ...@...
> >
> >
> > Yahoo! Grupper Links
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
>

_________________________________________________________________
Del din verden med MSN Spaces http://spaces.msn.com

Re: Sikker togdrift. (#853)

Anders Frese Carlsen skrev 2005-02-27 12:18:

Hej Henrik

Ja på
Fuldt HKT standser toget op til signalet

Men på
Forenklet stopper toget første ved passage af signalet.

Hilsen Anders Carlsen -
Nok Danmarks bedste S-togsfører og ven med Jan Olsen

Re: Sikker togdrift. (#854)

Anders Frese Carlsen skrev 2005-02-27 12:31:

brodersen/hansen eller hvad du hedder ? hvis linielederen udsender "0" hvad info kører i så på "hvis de kun udsender "0"

Hilsen Magnus

Ps. Havde du ikke ham Anders Carlsen som elev engang og er han så dygtig som de andre skriver.

RE:Re: RE: [S-tog] Sikker togdrift. (#855)

Jan Olsen skrev 2005-02-27 12:58:

Det hedder stop information. :-)

Venlig hilsen

Jan (bekendt kollega med Anders)

Re: Sikker togdrift. (#856)

Brodersen & Hansen skrev 2005-02-27 21:31:

Hej Henrik.
Ja. Når en lokomotivfører får "0" info i sit førerrumessignal, skal han /
hun standse foran det første signal. Hvis ikke, bliver toget fuldbremset.
Fordelen ved fuld HKT overvåget strækninger er, at lkf der nærmere sig et
signal der viser "stop" vil blive nedtrappet i sit førerrumssignal : En
fører modtager f.eks 120 i sit førerrumessignal. Føreren nærmere sig et
signal i stilling "stop". I mens han /hun køre modtages nu 70. Jo tætter man
kommer jo laver info får man i førerrumessignalet. Til sidst får man så "0"
info. På fuld HKT overvåget strækninger, er der også HKT mærker, som er
nogle firkantet mærke som er hvide / røde. Ved " 0 " info, skal man holde
ved sådan et mærke.
Ved forenklet HKT, bliver man ikke nedtrappet i sit førerrumessignal og der
er ikke HKT mærker. Istedet skal man holder øje med de ydere signaler. Hvis
man nærmere sig et signal der viser "stop", vil det foregående signal lyse
grønt.
Håber det er til at forstå....

Hilsen Jimmy
----- Original Message -----
From: "Henrik Jakob Kahlke" <...@...>
To: <...@...>
Sent: Saturday, February 26, 2005 6:59 PM
Subject: Re: RE: [S-tog] Sikker togdrift.


>
>
> Hej Jimmy!
>
> Tak for forklaringen vedr. HKT.
> Bremser toget automatisk hvis en lokomotivfører overser et signal?
>
> Hilsen
> Henrik
> >From: ...@...
> >Reply-To: ...@...
> >To: ...@...
> >Subject: Re: RE: [S-tog] Sikker togdrift.
> >Date: Sat, 26 Feb 2005 12:18:35 +0100
> >
> >Hej Henrik.
> >Forenklet HKT virker på følgende måde: Ved alle hovedesignalerne er der
> >lagt linieledere ved, som udsender "0"( der kommer info i
førerrumsignalet)
> >når signalet viser stop, men de linieleder ligger kun lige ved signalet.

> >hvis en lokomotivfører overser et signal, bliver han/hun først bremset
ved
> >passage af signalet.
> >
> >Hilsen
> >Jimmy.
> >
> >
> >Henrik Jakob Kahlke <...@...> wrote:
> > >
> > > Fra en der er helt uden for S-togsverdenen og kun passager.
> > > Når man får at vide at tekniske fejl ikke var skyld i
> > > S-togsulykken ved
> > > Lyngby føler jeg mig pludselig meget utryg når menneskelig
> > > fejl åbenbart kan
> > > forårsage et S-togssammenstød.
> > > Jeg har i min naivitet altid troet at det var umuligt at
> > > køre forbi et rødt
> > > lys.
> > > Og der må jo have været rødt når der var et tog der holdt
> > > stille på den
> > > anden side.
> > >
> > > Hilsen
> > > Henrik
> > >
> > >
> > > >From: "Jan Olsen" <...@...>
> > > >Reply-To: ...@...
> > > >To: <...@...>
> > > >Subject: [S-tog] Sikker togdrift.
> > > >Date: Sat, 26 Feb 2005 03:05:42 +0100
> > > >
> > > > rede medlemmer - for nogens vedkommende trofaste kunder,
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >Det er mig en ære at oplyse at s-banen de næste 5 uger nu
> > > er et endnu mere
> > > >sikkert sted at befare - både for kunder såvel som
> > > personale. Dette fordi
> > > >Anders har ferie! :-)
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >_____________________________________
> > > >Med venlig hilsen/Best regards
> > > >Jan Olsen
> > > > <http://www.bulls-parade.dk/> http://www.bulls-parade.dk
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >[Dele uden tekst er blevet fjernet fra denne meddelelse]
> > > >
> > >
> > > ____________________________________________________________
> > > _____
> > > Del din verden med MSN Spaces http://spaces.msn.com
> > >
> > >
> > >
> > > S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
> > >
> > > Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du
> > > sende du en e-mail til:
> > > ...@...
> > >
> > >
> > > Yahoo! Grupper Links
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> >
>
> _________________________________________________________________
> Del din verden med MSN Spaces http://spaces.msn.com
>
>
>
> S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
>
> Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
> ...@...
>
>
> Yahoo! Grupper Links
>
>
>
>
>
>
>

Re: Sikker togdrift. (#857)

Henrik Jakob Kahlke skrev 2005-02-27 22:28:

Hej Jimmy!
Tak for din forklaring.
Vil det s� sige at forskellen p� fuld HKT og forenklet HKT er (bl.a.) den
hastighed hvorved toget bliver bremset?

Henrik

>From: "Brodersen & Hansen" <...@...>
>Reply-To: ...@...
>To: <...@...>
>Subject: Re: RE: [S-tog] Sikker togdrift.
>Date: Sun, 27 Feb 2005 10:58:57 +0100
>
>Hej Henrik.
>Ja. N�r en lokomotivf�rer f�r "0" info i sit f�rerrumessignal, skal han /
>hun standse foran det f�rste signal. Hvis ikke, bliver toget fuldbremset.
>Fordelen ved fuld HKT overv�get str�kninger er, at lkf der n�rmere sig et
>signal der viser "stop" vil blive nedtrappet i sit f�rerrumssignal : En
>f�rer modtager f.eks 120 i sit f�rerrumessignal. F�reren n�rmere sig et
>signal i stilling "stop". I mens han /hun k�re modtages nu 70. Jo t�tter
>man
>kommer jo laver info f�r man i f�rerrumessignalet. Til sidst f�r man s� "0"
>info. P� fuld HKT overv�get str�kninger, er der ogs� HKT m�rker, som er
>nogle firkantet m�rke som er hvide / r�de. Ved " 0 " info, skal man holde
>ved s�dan et m�rke.
>Ved forenklet HKT, bliver man ikke nedtrappet i sit f�rerrumessignal og der
>er ikke HKT m�rker. Istedet skal man holder �je med de ydere signaler. Hvis
>man n�rmere sig et signal der viser "stop", vil det foreg�ende signal lyse
>gr�nt.
>H�ber det er til at forst�....
>
>Hilsen Jimmy
>----- Original Message -----
>From: "Henrik Jakob Kahlke" <...@...>
>To: <...@...>
>Sent: Saturday, February 26, 2005 6:59 PM
>Subject: Re: RE: [S-tog] Sikker togdrift.
>
>
> >
> >
> > Hej Jimmy!
> >
> > Tak for forklaringen vedr. HKT.
> > Bremser toget automatisk hvis en lokomotivf�rer overser et signal?
> >
> > Hilsen
> > Henrik
> > >From: ...@...
> > >Reply-To: ...@...
> > >To: ...@...
> > >Subject: Re: RE: [S-tog] Sikker togdrift.
> > >Date: Sat, 26 Feb 2005 12:18:35 +0100
> > >
> > >Hej Henrik.
> > >Forenklet HKT virker p� f�lgende m�de: Ved alle hovedesignalerne er der
> > >lagt linieledere ved, som udsender "0"( der kommer info i
>f�rerrumsignalet)
> > >n�r signalet viser stop, men de linieleder ligger kun lige ved
>signalet.
>S�
> > >hvis en lokomotivf�rer overser et signal, bliver han/hun f�rst bremset
>ved
> > >passage af signalet.
> > >
> > >Hilsen
> > >Jimmy.
> > >
> > >
> > >Henrik Jakob Kahlke <...@...> wrote:
> > > >
> > > > Fra en der er helt uden for S-togsverdenen og kun passager.
> > > > N�r man f�r at vide at tekniske fejl ikke var skyld i
> > > > S-togsulykken ved
> > > > Lyngby f�ler jeg mig pludselig meget utryg n�r menneskelig
> > > > fejl �benbart kan
> > > > for�rsage et S-togssammenst�d.
> > > > Jeg har i min naivitet altid troet at det var umuligt at
> > > > k�re forbi et r�dt
> > > > lys.
> > > > Og der m� jo have v�ret r�dt n�r der var et tog der holdt
> > > > stille p� den
> > > > anden side.
> > > >
> > > > Hilsen
> > > > Henrik
> > > >
> > > >
> > > > >From: "Jan Olsen" <...@...>
> > > > >Reply-To: ...@...
> > > > >To: <...@...>
> > > > >Subject: [S-tog] Sikker togdrift.
> > > > >Date: Sat, 26 Feb 2005 03:05:42 +0100
> > > > >
> > > > >�rede medlemmer - for nogens vedkommende trofaste kunder,
> > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > > >Det er mig en �re at oplyse at s-banen de n�ste 5 uger nu
> > > > er et endnu mere
> > > > >sikkert sted at befare - b�de for kunder s�vel som
> > > > personale. Dette fordi
> > > > >Anders har ferie! :-)
> > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > > >_____________________________________
> > > > >Med venlig hilsen/Best regards
> > > > >Jan Olsen
> > > > > <http://www.bulls-parade.dk/> http://www.bulls-parade.dk
> > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > > >[Dele uden tekst er blevet fjernet fra denne meddelelse]
> > > > >
> > > >
> > > > ____________________________________________________________
> > > > _____
> > > > Del din verden med MSN Spaces http://spaces.msn.com
> > > >
> > > >
> > > >
> > > > S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
> > > >
> > > > Hvis du vil oph�ve dit abonnement p� denne gruppe, skal du
> > > > sende du en e-mail til:
> > > > ...@...
> > > >
> > > >
> > > > Yahoo! Grupper Links
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > >
> >
> > _________________________________________________________________
> > Del din verden med MSN Spaces http://spaces.msn.com
> >
> >
> >
> > S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
> >
> > Hvis du vil oph�ve dit abonnement p� denne gruppe, skal du sende du en
>e-mail til:
> > ...@...
> >
> >
> > Yahoo! Grupper Links
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
>

_________________________________________________________________
Del din verden med MSN Spaces http://spaces.msn.com

Re: Sikker togdrift. (#858)

Anders Frese Carlsen skrev 2005-02-27 22:37:

Hej Henrik

Det har ikke noget med hastigheden af gøre men hvor du bliver nedbremset. Før/Efter signalet. Lad os f.eks sige føren besvimer op til et rødt signal før dødmanden bliver aktiveret, så bliver tog bremset af HKT op til signalet der står på RDT, hvor på et forenkelet HKT bliver toget først bremset når han PASERER signalet!

Anders Carlsen - Nok Verdens Bedste Lokomotivfører på S-Banen - trods han har 5 ugers ferie.....

Re: Sikker togdrift. (#859)

Henrik Jakob Kahlke skrev 2005-02-28 00:05:

Kan det ikke give sikkerhedsm�ssige problemer?
Det kan jo v�re at der er et tog der er standset lige p� den anden side af
det r�de signal.
Indenfor togets bremseafstand.

Hilsen Henrik

>From: Anders Frese Carlsen <...@...>
>Reply-To: ...@...
>To: ...@...
>Subject: Re: RE: [S-tog] Sikker togdrift.
>Date: Sun, 27 Feb 2005 22:37:28 +0100
>
>Hej Henrik
>
>Det har ikke noget med hastigheden af g�re men hvor du bliver nedbremset.
>F�r/Efter signalet. Lad os f.eks sige f�ren besvimer op til et r�dt signal
>f�r d�dmanden bliver aktiveret, s� bliver tog bremset af HKT op til
>signalet der st�r p� R�DT, hvor p� et forenkelet HKT bliver toget f�rst
>bremset n�r han PASERER signalet!
>
>Anders Carlsen - Nok Verdens Bedste Lokomotivf�rer p� S-Banen - trods han
>har 5 ugers ferie.....

_________________________________________________________________
F� alle de nye og sjove ikoner med MSN Messenger http://messenger.msn.dk/

Re: Sikker togdrift. (#860)

Anders Frese Carlsen skrev 2005-02-28 01:47:

Hej Henrik

Jo - Og mere vil jeg ikke sige. Så kan du tænke dig til resten

Hilsen Anders

Re: Sikker togdrift. (#861)

Henrik Jakob Kahlke skrev 2005-02-28 10:54:

Hej Anders!

Tak for svaret.
Jeg t�nker - og s� m� vi jo se hvad unders�gelsen siger.

Er der nogen steder p� nettet hvor man kan l�se mere om
togsikkerhedssystemer?

Venlig hilsen
Henrik
>From: Anders Frese Carlsen <...@...>
>Reply-To: ...@...
>To: ...@...
>Subject: Re: RE: [S-tog] Sikker togdrift.
>Date: Mon, 28 Feb 2005 01:47:29 +0100
>
>
>
>
>Hej Henrik
>
>Jo - Og mere vil jeg ikke sige. S� kan du t�nke dig til resten
>
>Hilsen Anders

_________________________________________________________________
F� alle de nye og sjove ikoner med MSN Messenger http://messenger.msn.dk/

Re: Sikker togdrift. (#862)

Dennis Toftebjerg Rohde skrev 2005-02-28 13:30:

Hej Henrik

Jeg har fundet et oplæg om jernbanesikkerhed på bane.dk.

http://www.bane.dk/publ/2000/jernbanesikkerhed/index.htm

Måske dette kunne være interessant for dig.

Hilsen Dennis

----- Original Message -----
From: "Henrik Jakob Kahlke" <...@...>
To: <...@...>
Sent: Monday, February 28, 2005 10:53 AM
Subject: Re: RE: [S-tog] Sikker togdrift.


>
>
> Hej Anders!
>
> Tak for svaret.
> Jeg tænker - og så må vi jo se hvad undersøgelsen siger.
>
> Er der nogen steder på nettet hvor man kan læse mere om
> togsikkerhedssystemer?
>
> Venlig hilsen
> Henrik

Re: Sikker togdrift. (#863)

Henrik Jakob Kahlke skrev 2005-02-28 14:16:

Mange tak

Det var lige det jeg manglede

Venlig hilsen
Henrik

PS

Vil den endelige rapport om Lyngbyulykken blive offentlig tilg�ngelig?


>From: "Dennis Toftebjerg Rohde" <...@...>
>Reply-To: ...@...
>To: <...@...>
>Subject: Re: RE: [S-tog] Sikker togdrift.
>Date: Mon, 28 Feb 2005 13:33:19 +0100
>
>
>Hej Henrik
>
>Jeg har fundet et opl�g om jernbanesikkerhed p� bane.dk.
>
>http://www.bane.dk/publ/2000/jernbanesikkerhed/index.htm
>
>M�ske dette kunne v�re interessant for dig.
>
>Hilsen Dennis
>
>----- Original Message -----
>From: "Henrik Jakob Kahlke" <...@...>
>To: <...@...>
>Sent: Monday, February 28, 2005 10:53 AM
>Subject: Re: RE: [S-tog] Sikker togdrift.
>
>
> >
> >
> > Hej Anders!
> >
> > Tak for svaret.
> > Jeg t�nker - og s� m� vi jo se hvad unders�gelsen siger.
> >
> > Er der nogen steder p� nettet hvor man kan l�se mere om
> > togsikkerhedssystemer?
> >
> > Venlig hilsen
> > Henrik
>
>
>
>S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
>
>Hvis du vil oph�ve dit abonnement p� denne gruppe, skal du sende du en
>e-mail til:
>...@...
>
>
>Yahoo! Grupper Links
>
>
>
>
>
>
>

_________________________________________________________________
F� alle de nye og sjove ikoner med MSN Messenger http://messenger.msn.dk/

RE:Re: RE: [S-tog] Sikker togdrift. (#864)

Jan Olsen skrev 2005-02-28 15:16:

Hej Henrik,

Som journalist bør du nok henvende dig til DSB, BaneDanmark eller Trafikstyrelsen. Her vil du få præcist svar på det du ønsker.

Venlig hilsen

Jan Olsen