Pr. 14. august 2017 er forummet på Bussnak.dk nedlagt. Alle emner (tråde) er arkiveret her på Off-peak. Indlæggene er overflyttet, så de er læsbare, men der er visse layoutmæssige fejl, som ikke forventes rettet. Linjeændringer i Hovedstadsområdet kan fortsat diskuteres på Sporvejsforum.dk.
Alle emner
7 svar
City Trafik 2715... (#726)
LarsBudtz.dk skrev 13-04-2010 19:22:
...hører nu, til generel orientering, til på linje 200S, velsagtens i forbindelse med "forlængelsen" til Avedøre Holme/CS. Den er observeret med nogenlunde reglementeret S-bus layout/design på Friheden idag ved 18-tiden...
Re: City Trafik 2715... (#727)
Thomas de Laine skrev 13-04-2010 19:53:
Bus 2715-2716 er begge tilgået linje 200S. Tilsvarende er 2741 overført til linje 1A og 2516-2518 til linje 500S.
Re: City Trafik 2715... (#728)
LarsBudtz.dk skrev 13-04-2010 20:02:
Okay! Dem på 500S har været omtalt før, men omrokeringerne med de 3-axlede vidste jeg ikke noget om. Hvordan er behovet for flere busser til 1A iøvrigt opstået? Ingen udvidelser af køreplanen har været nævnt, hverken her eller "der".
Re: City Trafik 2715... (#729)
michaels skrev 13-04-2010 20:53:
2741 blev før brugt på 530E/531E/548E/549E som er blevet nedlagt, samtidigt er denne bus udstyret med Abit (så den kunne køre som reserve på 1A), hvilket er årsagen til at den nu er tilført 1A som fast bus.
Re: City Trafik 2715... (#730)
LarsBudtz.dk skrev 13-04-2010 23:17:
="michaels" 2741 blev før brugt på 530E/531E/548E/549E som er blevet nedlagt, samtidigt er denne bus udstyret med Abit (så den kunne køre som reserve på 1A), hvilket er årsagen til at den nu er tilført 1A som fast bus.
Jo, men bare fordi den kan, forklarer det jo ikke hvorfor der lige pludselig er opstået et behov for en ekstra bus. Jeg har aldrig set ukurant materiel på 1A, (jeg ved godt at 2741 har været prøvet på linjen før, ifm. led-skiltene, men det tæller vist ikke) Om der er brug for den i den mest myldrende morgenmyldretid aner jeg ikke, men i eftermiddagsmyldretiden, hvor jeg af og til benytter linjen, har jeg aldrig observeret ukurant materiel; jeg kan komme i tanke om andre lokale ruter (Min zone; Zone 33 ) der væsentligt hyppigere trafikeres med ukurant materiel... Skulle køreplanen være blevet udvidet, forklarer det jo naturligvis situationen, men det har der mig bekendt ikke været tale om... Re: City Trafik 2715... (#731)
michaels skrev 14-04-2010 07:50:
="LarsBudtz.dk" Jo, men bare fordi den kan, forklarer det jo ikke hvorfor der lige pludselig er opstået et behov for en ekstra bus. Jeg har aldrig set ukurant materiel på 1A, (jeg ved godt at 2741 har været prøvet på linjen før, ifm. led-skiltene, men det tæller vist ikke) Om der er brug for den i den mest myldrende morgenmyldretid aner jeg ikke, men i eftermiddagsmyldretiden, hvor jeg af og til benytter linjen, har jeg aldrig observeret ukurant materiel; jeg kan komme i tanke om andre lokale ruter (Min zone; Zone 33 ) der væsentligt hyppigere trafikeres med ukurant materiel... Skulle køreplanen være blevet udvidet, forklarer det jo naturligvis situationen, men det har der mig bekendt ikke været tale om...
Der er ikke opstået behov for flere busser på 1A - forklaringen skulle udelukkende være at bussen er udstyret med Abit PC, der derfor først skulle fjernes hvis den skulle tilføres 200S.Re: City Trafik 2715... (#732)
LarsBudtz.dk skrev 14-04-2010 22:00:
...så med andre ord skal den bare stå og samle støv! Ej; det giver vel lidt mere pusterum til alle busserne, hvis de er flere om opgaven, og det med "busvionics'ne" forklarer jo hvorfor den ikke er overført til 200S, men i praksis må den jo altså være i overskud...
Re: City Trafik 2715... (#735)
michaels skrev 15-04-2010 07:09:
Ja det giver værkstedet lidt bedre råderum for linie 1A busserne, men ellers havde det nu været mere fornuftigt at flytte den til 200S, da der jo ikke er mange reservebusser her i forhold til 1A