Pr. 14. august 2017 er forummet på Bussnak.dk nedlagt. Alle emner (tråde) er arkiveret her på Off-peak. Indlæggene er overflyttet, så de er læsbare, men der er visse layoutmæssige fejl, som ikke forventes rettet. Linjeændringer i Hovedstadsområdet kan fortsat diskuteres på Sporvejsforum.dk.
Alle emner
14 svar
Busser på 4A (#889)
Thomas Weidekamp skrev 25-07-2010 22:45:
Er der nogen der ved hvorfor så godt som alle 4A busser har fået "slettet/overmalet" deres rute beskrivelse, den der sidder på alle A-busser på hver side i toppen langs hele siden.
Samtidig har jeg bemærket at mange af de Omni'er der kører på 4A og 150S har næsten alle en bagklap der ser ud til at den kan falde af ved det næste bump bussen møder. Jeg har ikke set det samme problem på 350S'erne. Er det en elendig kvalitet på bussen generelt eller er det manglende vedligeholdelse?
Re: Busser på 4A (#891)
Mugge skrev 30-07-2010 20:40:
Det er fordi at de er trådt ind i ny kontrakt fra 13. december 2009 - der er de blevet heloplakeret. Og linjefrisen er ikke længere en del af designet på A og S busser længere - kig f.eks på Nobina, der aldrig har haft produktmarkering
Vedr. bagklapperne, er det vist et generelt Scania problem, ofte fordi bussen har været skadet på bagenden - det ses ligeså ofte på CT's 200S busser
Re: Busser på 4A (#895)
LarsBudtz.dk skrev 30-07-2010 23:45:
Det er nu meget festligt ind imellem at se en OmniLink pre-facelift køre rundt med openair motor, og bagsmækken incl lygterne højt oppe i vejret, med lys og afvisning, ganske som om at alt var normalt. -Det får sågar normale mennesker til at spejde efter busser
Re: Busser på 4A (#897)
Milling skrev 31-07-2010 16:19:
Arrivas OmniLinks her i Skanderborg kører tit rundt med bagklappen holdt lukket med gaffa...
Re: Busser på 4A (#902)
Peter B. Brandsen skrev 01-08-2010 17:23:
Skanderborg bybuskontrakten er en kort en og udløber i 2011 mener jeg - derfor er de heller ikke blevet malet MT-gule (ikke sidst jeg kiggede i hvertfald).
Re: Busser på 4A (#903)
Milling skrev 01-08-2010 17:58:
Det var også bare for at understrege at det vist er et generelt problem for OmniLink (eller vist Omni-serien i det hele taget) i det hele taget.
Skanderborg-kontrakterne var oprindeligt kun ét-årig (og skulle have udløbet i forbindelse med køreplanskiftet i år), pga. kommunens trafikanalyse. Den blev senere ændret til 2 år (med udløb i '11), vist nok fordi man satser på at lave sine ændringer samtidig med Århus, fordi nogle af ændringerne i Århus-planen får konsekvenser for ruter der kører i Skanderborg Kommune - ja faktisk helt til Horsens Kommune også. Men alt det er jo en helt anden snak end busser på linje 4A i København
Re: Busser på 4A (#945)
Thomas Weidekamp skrev 16-09-2010 11:43:
Ang de kære busser på 4A. Er de "gamle" 5A'er der nu køre her blevet opgraderet med nyt filter. Nu ved jeg ikke hvordan de køre, men udseendet lader da noget tilbage at ønske, med afskaldet lak, og som tidligere nævnt i tråden bagklapper der holdes på plads af tape.
Så også en 150S på lyngbyvejen (omnilink) med åben bagklap, chaufføren gik ud og prøvede at lukke den forsvarligt igen.
Re: Busser på 4A (#946)
Mugge skrev 20-09-2010 21:20:
Der er kun 1425 tilbage - og den er der vist nok blevet kastet lidt penge i, for at opgradere
Re: Busser på 4A (#948)
Thomas Weidekamp skrev 21-09-2010 09:52:
Ja det er vist efterhånden 1425 der har sin faste gang på 4A. De er begyndt at bruge fx 1974 & 1984 fra 3A istedet.
Men der er mange andre gl. af 1425's søstre der kører på 20E, 150S, 173E, 350S.
Re: Busser på 4A (#954)
Jef Pallavicini skrev 23-09-2010 11:53:
Altså det er efterhånden 'standard' at 3A vognene bruges på 4A.
Re: Busser på 4A (#955)
Thomas de Laine skrev 23-09-2010 14:47:
Altså det er efterhånden 'standard' at 3A vognene bruges på 4A.
I udbuddet ønskede Movia, at 3A-busserne kunne anvendes på 4A om aftenen. Det har vist aldrig fået det oprindeligt tænkte omfang, men ses faktisk jævnligt, så det er vel ikke "uautoriseret".Re: Busser på 4A (#958)
Jef Pallavicini skrev 26-09-2010 12:59:
Man er gået væk fra 3A busserne på 4A om aftenen igen..
Re: Busser på 4A (#959)
Thomas Weidekamp skrev 26-09-2010 13:09:
Ja, så nu er det kun i dagtimerne man kan se dem
Har man købt og malet for mange busser til 3A? De er også at finde på bla 14 hvor de røde markeringer er malet over med en anden gul farve end resten af bussen.
Re: Busser på 4A (#965)
Mugge skrev 29-09-2010 09:13:
Man er ikke som sådan gået væk fra at benytte busserne der om aftenen, men der er aldrig rigtigt kommet nogle vognplaner frem, som gør det attraktivt at lade 12 meter busserne køre 4A om aftenen. Forøvrigt må de ikke forfindes på 4A mellem 04:00 og 17:30 i følge kontrakten
Re: Busser på 4A (#967)
Thomas Weidekamp skrev 29-09-2010 17:14:
Uha, så jeg et par kompromitterende billeder taget på linje 4A i det nævnte tidsrum