A8

Pr. 14. august 2017 er forummet på Bussnak.dk nedlagt. Alle emner (tråde) er arkiveret her på Off-peak. Indlæggene er overflyttet, så de er læsbare, men der er visse layoutmæssige fejl, som ikke forventes rettet. Linjeændringer i Hovedstadsområdet kan fortsat diskuteres på Sporvejsforum.dk.

Alle emner

31 svar

A8 (#982)

Thomas Weidekamp skrev 04-10-2010 22:38:

Nu har jeg læst en del om udbud A8, og jeg har et par spørgsmål nogen kloge hoveder her måske kan hjælpe med.
En del busser skal overdrages, hvordan værdifastsættes de, jeg mener der er jo kæmpe forskel på hver bus og deres vedligeholdelse og standart.
Og hvor skal man gøre af alle de pensionerede 13,7m busser :?:
Jeg glæder mig til at se 15m busser på 200S, og se dem komme rundt ved Husum Torv.

Re: A8 (#984)

Thomas de Laine skrev 05-10-2010 11:49:

Der er fastsat en pris på hver bus ud fra det princip, at den afskrives lineært over 12 år (ud fra anskaffelsesprisen minus 10 pct.), hvilket resulterer i priser på ca. 700.000-1.400.000 kr. for busserne i A8. Busserne i samme serie (f.eks. Arriva 1924-1944) får derved samme pris. I forhold til denne pris gives tillæg eller fradrag for den enkelte bus' reelle stand, som fastlægges ved syn og skøn, der foretages af to vurderingsmænd - én udpeget af hver part. Det afgivende busselskab kan så vælge at udbedre mangler inden overdragelsen i stedet for at få den lavere pris.

Hvad der så skal ske med busserne er et langt mere åbent spørgsmål...

Re: A8 (#992)

Thomas Weidekamp skrev 13-10-2010 21:41:

Jeg tænker om det er lidt på samme måde når en bus "sælges" fra fx Arriva DK til Arriva SE. Eller om man realisere et større tab for at kunne slippe lidt billgere i skat.

Re: A8 (#1443)

Christian Giersing skrev 25-07-2011 21:14:

http://myldretid.dk/nyheder/nr/692 er der en udbudsenhed, som dækker 20E, 95N, 173E og 150S.

Natbuslinje 94N deler jo som bekendt også busser med linje 150S, men hvad hører den kontraktmæssigt sammen med?

Re: A8 (#1444)

Mugge skrev 26-07-2011 01:40:

Linje 94N blev i 2006 skilt ud fra linje 184, og lagt over på linje 14 - hvilken den stadig hører sammen med - og siden december også busser.

Re: A8 (#1451)

Jesper KD skrev 26-07-2011 02:27:

="Mugge" Linje 94N blev i 2006 skilt ud fra linje 184, og lagt over på linje 14 - hvilken den stadig hører sammen med - og siden december også busser.


Var det virkelig i 2006? Og når du skriver december, mener du december 2010? Jeg har noteret, at 94N var garageret i Kokkedal suppleret af Hillerød, indtil den som led i 18. udbud 22.10.2006 flyttede til Ballerup og først 12.8.2007 kom videre til Ryvang? Men jeg er selv usikker på mine oplysninger, så en afklaring vil være rigtig fin :-)

Re: A8 (#1453)

Mugge skrev 26-07-2011 03:38:

Den kom direkte fra Kd/Hi til Ry udemom Ba - det var kun tomme planer :)


Ja, siden december 2010 har 94N kørt med Scania'erne fra linje 14 på hverdage - og visse vognløb i weekenden. Ligesom at Ryvang heller ikke længere kører 90N.

Re: A8 (#1455)

Jesper KD skrev 26-07-2011 03:47:

="Mugge" Den kom direkte fra Kd/Hi til Ry udemom Ba - det var kun tomme planer :)


Ja, siden december 2010 har 94N kørt med Scania'erne fra linje 14 på hverdage - og visse vognløb i weekenden. Ligesom at Ryvang heller ikke længere kører 90N.


Tak for svar - det var interessant. Så blot for at skære det helt ud i pap: Linje 94N kom til Ryvang fra Kokkedal/Hillerød allerede 22.10.2006 som led i 18. udbud?

Linje 90N blev 21.10.2007 overtaget af De Hvide Busser i 19. udbud. Jeg troede den blev kørt af Kokkedal indtil da, men mener du, at Ryvang også har været inde over - og i givet fald i hvilken periode?
Jeg har noteret følgende garageringer for 90N:
17.6.2001 Oprettet Helsingør-Gilleleje. Arriva Gilleleje (og Kokkedal) (6. udbud)
26.5.2002 Arriva Gilleleje (og Hillerød)
Et tidspunkt mellem 26.5 og 15.9.2002 Kun Arriva Hillerød.
25.5.2003 Fortsat Arriva Hillerød - nu i 10. udbud
5.9.2004 Arriva Kokkedal
21.10.2007 De Hvide Busser Kvistgård (19. udbud)

Re: A8 (#1456)

Mugge skrev 26-07-2011 04:05:

Det er korrekt med linje 94N :)

Indtil at linje 90N ændrede køreplan sidst - vist nok i forbindelse med at kystbanen ændrede natkøreplan, kørte Ryvang en tur ca. 1:20 fra Helsingør til Gilleleje, og derfra videre 2:06 til Rådhuspladsen, modsvarende kørte De Hvide Busser en tur på 94N klokken 1:21 fra Hillerød til Gilleleje, og derfra videre til Helsingør. Sådan er det ikke længere. Nu kørers 90N udelukkende af De Hvide.

90N blev kørt udelukkende af Hillerød garage mens at linje 340.345,346,347,803(visse ture) og 806 var garageret her - jeg kan ikke huske præcis periode. Derefter blev den overflyttet til Kokkedal, og det betød samtidigt at Hillerød kun kørte den ene tur som Ryvang har kørt indtil for nyligt.

Re: A8 (#1471)

Christian Giersing skrev 26-07-2011 18:44:

="Mugge" Den kom direkte fra Kd/Hi til Ry udemom Ba - det var kun tomme planer :)


Ja, siden december 2010 har 94N kørt med Scania'erne fra linje 14 på hverdage - og visse vognløb i weekenden. Ligesom at Ryvang heller ikke længere kører 90N.

De vognløb i weekenden som ikke køres med linje 14-busserne, hvad køres de med?

Re: A8 (#1473)

Jef Pallavicini skrev 26-07-2011 19:38:

[link]

Re: A8 (#1501)

Christian Giersing skrev 29-07-2011 14:56:

="Jef Pallavicini" [link]

Hvilke vognløb i weekenden er det?

CT bliver gule (#1822)

Thomas Weidekamp skrev 29-09-2011 15:25:

Fik idag et bar billeder af CT 2521 & 2523 der har fået en frisk gul farve, men har mistet sine blå hjørner. De er stadig aktive på 500S, men mon ikke de skal arbejde et nyt sted snart.

Re: CT bliver gule (#1823)

michaels skrev 29-09-2011 17:11:

="Thomas Weidekamp" Fik idag et bar billeder af CT 2521 & 2523 der har fået en frisk gul farve, men har mistet sine blå hjørner. De er stadig aktive på 500S, men mon ikke de skal arbejde et nyt sted snart.

De skal til Naverland pr. 23. oktober

Re: CT bliver gule (#1830)

Christian Giersing skrev 02-10-2011 19:00:

="michaels"
="Thomas Weidekamp" Fik idag et bar billeder af CT 2521 & 2523 der har fået en frisk gul farve, men har mistet sine blå hjørner. De er stadig aktive på 500S, men mon ikke de skal arbejde et nyt sted snart.

De skal til Naverland pr. 23. oktober

På linje 13 når de overtager den fra Arriva Gx?

Re: CT bliver gule (#1831)

Frank P skrev 02-10-2011 22:56:

På linje 13 når de overtager den fra Arriva Gx?


Til line 141, 143 og 149 samt 153E og 154E som erstatning for DAB'erne..

Re: A8 (#1834)

Thomas Weidekamp skrev 03-10-2011 22:48:

Hvad kommer der til 500S istedet for 2521 & 2523? Nye busser allerede i oktober.
@FrankP, hvilke andre busser overføres til 141/149 og 153E/154E, der er jo en del DAB'er der idag kører dem. Måske noget 2674 eller er det omflytning fra 29'ern?

85N (#1900)

Christian Giersing skrev 15-10-2011 16:25:

Hvorfor blev 85N udbudt igen? Det er da ikke mere end to år siden den sidst blev udbudt sammen med linje 10.

Re: 85N (#1910)

Mugge skrev 18-10-2011 14:07:

="Christian Giersing" Hvorfor blev 85N udbudt igen? Det er da ikke mere end to år siden den sidst blev udbudt sammen med linje 10.



85N var sidst udbudt i 2005. Det er korrekt at linje 10 var ude for 2 år siden.

Re: 85N (#1914)

Christian Giersing skrev 18-10-2011 17:03:

="Mugge" 85N var sidst udbudt i 2005.

Sammen med hvad?

Re: CT bliver gule (#1917)

Thomas Weidekamp skrev 19-10-2011 17:32:

="michaels"
="Thomas Weidekamp" Fik idag et bar billeder af CT 2521 & 2523 der har fået en frisk gul farve, men har mistet sine blå hjørner. De er stadig aktive på 500S, men mon ikke de skal arbejde et nyt sted snart.

De skal til Naverland pr. 23. oktober


Nu kan man snart kun se gule busser på 500S. Jeg antager udfra egne observationer (ret mig hvis det er forkert) at 2516-2519 & 2541-2544 beholdes på 500S da de alle er malet op med blå fronter og pile. De skal suppleres med 19 stk nye busser i 2600 serien. Det giver ialt 27 busser, nu er der 28 busser hvis jeg regner rigtigt 2516-2544 excl 2532 der brændte i 2010. Bliver der skåret een bus, eller er det 2520/2540 der bliver?

Re: CT bliver gule (#1918)

larsht skrev 19-10-2011 23:16:

="Thomas Weidekamp"
="michaels"
="Thomas Weidekamp" Fik idag et bar billeder af CT 2521 & 2523 der har fået en frisk gul farve, men har mistet sine blå hjørner. De er stadig aktive på 500S, men mon ikke de skal arbejde et nyt sted snart.

De skal til Naverland pr. 23. oktober


Nu kan man snart kun se gule busser på 500S. Jeg antager udfra egne observationer (ret mig hvis det er forkert) at 2516-2519 & 2541-2544 beholdes på 500S da de alle er malet op med blå fronter og pile. De skal suppleres med 19 stk nye busser i 2600 serien. Det giver ialt 27 busser, nu er der 28 busser hvis jeg regner rigtigt 2516-2544 excl 2532 der brændte i 2010. Bliver der skåret een bus, eller er det 2520/2540 der bliver?

Jeg har tidligere (kan ikke huske om det var her eller på Busfrontens forum) læst at linjen skal køres af: 2516-2520+2540-2544+2601-2619

Lars

Re: CT bliver gule (#1923)

Thomas Weidekamp skrev 20-10-2011 17:46:

="larsht"


Jeg har tidligere (kan ikke huske om det var her eller på Busfrontens forum) læst at linjen skal køres af: 2516-2520+2540-2544+2601-2619

Lars[/quote]

Jeg tror du har ret Lars. Var ude og "spotte" 500S'er idag og både 2520 & 2540 er opmalet iht ny s-bus standart.
Iøvrigt fik jeg både 2601 og 2604 i kassen, altid sjovt når de er helt nye. CT fastholder at vognnummeret sidder øverst til højre på næsen, hvilket betyder man ikke kan se nummeret. De Blaa har jo på deres nyeste ændret og sat nummeret foran nede, så det er let læseligt.

Re: CT bliver gule (#1924)

larsht skrev 20-10-2011 20:07:

="Thomas Weidekamp"
="larsht"


Jeg har tidligere (kan ikke huske om det var her eller på Busfrontens forum) læst at linjen skal køres af: 2516-2520+2540-2544+2601-2619

Lars


Jeg tror du har ret Lars. Var ude og "spotte" 500S'er idag og både 2520 & 2540 er opmalet iht ny s-bus standart.
Iøvrigt fik jeg både 2601 og 2604 i kassen, altid sjovt når de er helt nye. CT fastholder at vognnummeret sidder øverst til højre på næsen, hvilket betyder man ikke kan se nummeret. De Blaa har jo på deres nyeste ændret og sat nummeret foran nede, så det er let læseligt.[/quote]


Jeg fandt den - på Busfrontens forum fra 01/08-11

Re: A8 (#1925)

Thomas de Laine skrev 20-10-2011 22:27:

="Thomas Weidekamp" Iøvrigt fik jeg både 2601 og 2604 i kassen, altid sjovt når de er helt nye. CT fastholder at vognnummeret sidder øverst til højre på næsen, hvilket betyder man ikke kan se nummeret. De Blaa har jo på deres nyeste ændret og sat nummeret foran nede, så det er let læseligt.


Alle busserne 2601-2604 skal have været i drift på linje 500S i dag.

Re: 85N (#2172)

Christian Giersing skrev 05-02-2012 19:02:

="Mugge"
="Christian Giersing" Hvorfor blev 85N udbudt igen? Det er da ikke mere end to år siden den sidst blev udbudt sammen med linje 10.



85N var sidst udbudt i 2005. Det er korrekt at linje 10 var ude for 2 år siden.


Det med 85N, hvad blev den udbudt sammen med i 2005?

Re: 85N (#2173)

michaels skrev 05-02-2012 19:37:

="Christian Giersing" Det med 85N, hvad blev den udbudt sammen med i 2005?

Linie 26

Re: 85N (#2174)

Christian Giersing skrev 06-02-2012 08:06:

="michaels"
="Christian Giersing" Det med 85N, hvad blev den udbudt sammen med i 2005?

Linie 26

Hvorfor kom den så pludselig til at dele busser med linje 10 midt i kontraktperioden?

Re: A8 (#2221)

Thomas Weidekamp skrev 16-03-2012 22:01:

Er der nogen der ved hvornår Arriva begynder at modtage alle deres nye Scania'er. Der er PROPPET hos Scania med nye busser, de holder til højre, venstre foran og bagved.

Re: A8 (#2222)

michaels skrev 16-03-2012 22:13:

Jeg mødte en del på Holbæk motorvejen der kørte mod Holbæk idag ved 1030 tiden

Re: A8 (#2224)

Jef Pallavicini skrev 17-03-2012 11:52:

De er indregistreret og påbegyndt leveret.

Re: A8 (#2231)

Thomas Weidekamp skrev 20-03-2012 17:57:

Mødte idag 3 af de nye lange S-Busser, de var på prøvetur med omkring 20 chauffører. De skulle åbenbart have den store gennemgang for motorrum blev åbnet :D