Busnettet efter åbningen af Metro Cityringen (#3119)
KimWest skrev 01-08-2013 12:58:
Jeg ved ikke om dette er blevet taget op før, men stødte på denne meget interessante side. Det omhandler hvordan A -og S-busnettet bliver efter åbningen af bl.a. Metro Cityringen.
Meget kan ske på 5 år så det skal nok tages med et gran salt, men ikke desto mindre virker det meget troværdigt/realistisk og er interessant læsning.
Personligt hæftede jeg mig mest ved A-buslinjerne. De bliver alle omlagt i stor stil, men ser ud til at bestå. Og 1A som bliver 'hårdest' ramt får en markant ny ruteføring.
Som jeg læser siderne virker det som om at linje 3A bliver nedlagt? Og at frekvensen på A-busserne forbliver som de er nu? Det virker som om A-busserne bliver de eneste "rigtige" busser, der kører igennem deres given strækning, hvis man forstår. De er ikke suppleret af så mange lokale linjer.
http://www.banekonference.dk/sites/defa ... 3_2012.pdf