Busnettet efter åbningen af Metro Cityringen

Pr. 14. august 2017 er forummet på Bussnak.dk nedlagt. Alle emner (tråde) er arkiveret her på Off-peak. Indlæggene er overflyttet, så de er læsbare, men der er visse layoutmæssige fejl, som ikke forventes rettet. Linjeændringer i Hovedstadsområdet kan fortsat diskuteres på Sporvejsforum.dk.

Alle emner

1 svar

Busnettet efter åbningen af Metro Cityringen (#3119)

KimWest skrev 01-08-2013 12:58:

Jeg ved ikke om dette er blevet taget op før, men stødte på denne meget interessante side. Det omhandler hvordan A -og S-busnettet bliver efter åbningen af bl.a. Metro Cityringen.
Meget kan ske på 5 år så det skal nok tages med et gran salt, men ikke desto mindre virker det meget troværdigt/realistisk og er interessant læsning.

Personligt hæftede jeg mig mest ved A-buslinjerne. De bliver alle omlagt i stor stil, men ser ud til at bestå. Og 1A som bliver 'hårdest' ramt får en markant ny ruteføring.

Som jeg læser siderne virker det som om at linje 3A bliver nedlagt? Og at frekvensen på A-busserne forbliver som de er nu? Det virker som om A-busserne bliver de eneste "rigtige" busser, der kører igennem deres given strækning, hvis man forstår. De er ikke suppleret af så mange lokale linjer.

http://www.banekonference.dk/sites/defa ... 3_2012.pdf

Re: Busnettet efter åbningen af Metro Cityringen (#3120)

KimEast skrev 03-08-2013 15:14:

Tja, nu får vi se. Linje 4A ændres, så den ikke kører til Svanemøllen, men erstatter 66 op ad Frederiksborgvej. - Og linje 1A erstatter 3A fra Nordhavn til Enghave St, hvor 1A kører nu, og fortsætter sin gamle rute derfra. Mon 14 så skal forlænges fra Enghave St til hvor 3A kører nu mod Valbyparken?? -- Overordnet vil man jo undgå overlapning mellem metro og busserne. -- Desuden vil jeg da gerne se 1A tage turen gennem Fælledvej-Nørrebrogade-Stengade (svingene), med en 13,7 bus. :)