Ældre busser hos østtrafik

Pr. 14. august 2017 er forummet på Bussnak.dk nedlagt. Alle emner (tråde) er arkiveret her på Off-peak. Indlæggene er overflyttet, så de er læsbare, men der er visse layoutmæssige fejl, som ikke forventes rettet. Linjeændringer i Hovedstadsområdet kan fortsat diskuteres på Sporvejsforum.dk.

Alle emner

7 svar

Ældre busser hos østtrafik (#175)

Hedegaard skrev 12-10-2008 13:05:

Jeg havde tænkt mig at sætte en dag af til at tage nogle billeder i Køge/Hårlev området.
Ud fra hvad jeg kan se på deres garage fakta, så har de rimelig mange ældre busser fra hh. Leyland, Vovlo, DAB og Mercedes (jaja, ved godt Mercedes busserne ikke er "gamle" i den forstand, men de er stadig sjældne at fange i dag)

Bliver de ALLE kun brugt som reserve-reserve, eller er der en spinkel chance for at opleve dem i trafik?

Re: Ældre busser hos østtrafik (#176)

Morten Halse skrev 12-10-2008 14:09:

Nu kommer efterårsferien hvor nogle af busserne står stille men fra uge 43 hvor der er normal drift igen, er der som regel "lidt af det hele" ude og køre

Re: Ældre busser hos østtrafik (#178)

Hedegaard skrev 14-10-2008 18:29:

Jeg prøvede lykken idag, og det så da sandelig ikke ud som om at efterårsferien forhindrede noget :D
Linje 525 og 825 blev storset kun kørt med ældre højgulvsbusser.

Der er bare en ting som jeg ikke fatter.
Jeg har hørt nu fra flere chauffører fra hhv. Fjordbus og CityTrafik, at det giver voldsom ballade når de indsætter deres ældre busser, og at Movia helst så at man aflyser afgange frem for at indsætte de gamle vogne.
Imens kører Østtrafik fliggtigt rundt med flere ældre busser, med egen indretning og det hele. De bryder jo næsten alle de krav som Movia har stillet. :?:

Re: Ældre busser hos østtrafik (#179)

Peter B. Brandsen skrev 14-10-2008 20:02:

Hvis det nogensinde skulle være mere acceptabelt at aflyse en afgang end at indsætte en reservevogn af ikke-ny-dato, så er der dæææææleme noget helt galt...

Re: Ældre busser hos østtrafik (#180)

Hedegaard skrev 14-10-2008 21:53:

Det tror jeg heller aldrig de har gjort, men jeg kan godt forstå hvad chaufførerne mener. Movia skyder sig selv lidt i foden med alle de sær-krav som skal stilles for busserne.

Re: Ældre busser hos østtrafik (#181)

Thomas de Laine skrev 15-10-2008 13:58:

Jeg har hørt nu fra flere chauffører fra hhv. Fjordbus og CityTrafik, at det giver voldsom ballade når de indsætter deres ældre busser,


Selvfølgelig kræver Movia, at turene køres med busser, der lever op til kontrakten. Forkert busanvendelse koster 1.500 kr. pr. tilfælde i seneste udbud.

og at Movia helst så at man aflyser afgange frem for at indsætte de gamle vogne.


Synes du selv, det lyder sandsynligt?

Linje 525 og 825 blev storset kun kørt med ældre højgulvsbusser.


Disse linjer skal mig bekendt også køre med en enkelt højgulvsbus til dagligt. Kontraktbusser kan nogen gange godt kan være ældre højgulvsbusser. Desuden gives der af og til dispensation til kørsel med ældre busser.

Re: Ældre busser hos østtrafik (#182)

Jef Pallavicini skrev 16-10-2008 00:19:

="Thomas de Laine"
Jeg har hørt nu fra flere chauffører fra hhv. Fjordbus og CityTrafik, at det giver voldsom ballade når de indsætter deres ældre busser,


Selvfølgelig kræver Movia, at turene køres med busser, der lever op til kontrakten. Forkert busanvendelse koster 1.500 kr. pr. tilfælde i seneste udbud.quote]

Det kommer an på kontrakten.. Bøden ligger mellem 5 og 1500 kroner.

Re: Ældre busser hos østtrafik (#183)

Thomas de Laine skrev 16-10-2008 11:07:

Det kommer an på kontrakten.. Bøden ligger mellem 5 og 1500 kroner.


Som jeg også skrev: 1.500 kr. er bødestørrelsen i seneste udbud (dvs. A4).