Buddinge st ved ny køreplan.. (#1080)
Kristian Jakobsen skrev 2005-10-04 19:45:
Har kunne læse mig til dsb vil bruge buddinge til at vende s-tog i den nye
køreplan for 2006, nogen som ved mere omkring ændringere i det nye år?
Arkiverede forummer ➜ S-togspostlisten (2001-2014) ➜
Kristian Jakobsen skrev 2005-10-04 19:45:
Har kunne læse mig til dsb vil bruge buddinge til at vende s-tog i den nye
køreplan for 2006, nogen som ved mere omkring ændringere i det nye år?
Anders Frese Carlsen skrev 2005-10-04 21:20:
Hej
Det er rigtigt at A+ i fremtiden skal til at køre til Buddinge og vende. Og det gør så at man fremover nemmerer kan tage tog ud fra Kh ved at køre dem til sterport (KK) og vende i spor 13 og så tilbage til KH og føren sidder så i den rigtige ende til at selv køre det ud på depotet. Tager man antallet af rejsende som bor på strækningen (Farum) bor der dobbelt så mange som på Nordbanen og nu vil man bare logge dem over i togende i stedet, da Nordbanen har dobbelt så mange passagerer som den gamle Slangerup bane har. Meningen med de nye s-tog er jo at førerne selv skal stå for klargøringen på depotet og kører dem til perron med K2007.
Du kan også nemmer "gemme" et defekt tog i spor 13 på KK end i spor 9/10 på KH
Hilsen Togmanden
Anders Frese Carlsen skrev 2005-10-04 21:47:
Hej Kristian
Forskellen mellem fører og køremand er at en fører skal hente "sit" tog på perronen mens en kørermand er en som har ren gjort toget, klar gjort det og kørt det til Perron (køremænd er dem i Orange tøj) og fra K2007 skal førende gøre det (IKKE RENGRING)(ISS)
K2006 er at A+ skal køre til Buddinge og så får Hillerød Linie A og Linie linie E om lørdagen til kl. 19.15 som til dagligt.
Hilsen Togmanden
hkahlke@... skrev 2005-10-05 10:06:
Hej!
Er det godt eller skidt at førerem slaæ stå for klargøringen på depoteterne?
Henrik
Anders Frese Carlsen <...@...> wrote:
>
> Hej
>
> Det er rigtigt at A+ i fremtiden skal til at køre til
> Buddinge og vende. Og det gør så at man fremover nemmerer
> kan tage tog ud fra Kh ved at køre dem til sterport (KK) og
> vende i spor 13 og så tilbage til KH og føren sidder så i
> den rigtige ende til at selv køre det ud på depotet. Tager
> man antallet af rejsende som bor på strækningen (Farum) bor
> der dobbelt så mange som på Nordbanen og nu vil man bare
> logge dem over i togende i stedet, da Nordbanen har dobbelt
> så mange passagerer som den gamle Slangerup bane har.
> Meningen med de nye s-tog er jo at førerne selv skal stå for
> klargøringen på depotet og kører dem til perron med K2007.
>
> Du kan også nemmer "gemme" et defekt tog i spor 13 på KK end
> i spor 9/10 på KH
>
> Hilsen Togmanden
>
>
> S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
>
> Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du
> sende du en e-mail til:
> ...@...
>
>
> Yahoo! Groups Links
>
>
>
>
>
>
kimk2019 skrev 2005-10-05 21:43:
Hej Togmand,
Er det afgjort hvilket standsningsmønster A+'eren får mellem
sterport og Buddinge ?
mvh Kim
--- In ...@..., Anders Frese Carlsen <cartman@r...>
wrote:
>
> Hej
>
> Det er rigtigt at A+ i fremtiden skal til at køre til Buddinge og
vende. Og det gør så at man fremover nemmerer kan tage tog ud fra Kh
ved at køre dem til sterport (KK) og vende i spor 13 og så tilbage
til KH og føren sidder så i den rigtige ende til at selv køre det ud
på depotet. Tager man antallet af rejsende som bor på strækningen
(Farum) bor der dobbelt så mange som på Nordbanen og nu vil man bare
logge dem over i togende i stedet, da Nordbanen har dobbelt så mange
passagerer som den gamle Slangerup bane har. Meningen med de nye s-
tog er jo at førerne selv skal stå for klargøringen på depotet og
kører dem til perron med K2007.
>
> Du kan også nemmer "gemme" et defekt tog i spor 13 på KK end i spor
9/10 på KH
>
> Hilsen Togmanden
Dennis T. Rohde skrev 2005-10-06 11:59:
Hej Kim
Jeg vil gerne forsøge at besvare dit spørgsmål. Håber det er iorden at det
ikke er Anders der gør det :-)
Hvis man kigger i den nuværende køreplan for S-banen kan man se at linie A+
kører 6 minutter før linie H og 10 minutter før linie H+ i begge retninger
fra København H. Derfor er det nærliggende at gå ud fra at linie A+ standser
ved alle stationer mellem København H - Buddinge - København H. I Buddinge
vil der være videre forbindelse med linie H+ mod Farum 7 minutter senere.
Det samme gør sig gældende den anden vej, hvor der vil være forbindelse fra
linie H+ i Buddinge til Linie A+ 7 minutter senere, så man kan benytte linie
H+ Farum - Buddinge og skifte til Linie A+ hvis man skal til de stationer H+
kører igennem uden stop. Samtidig får alle stationer mellem Ryparken -
Buddinge tillempet 10 minuttersdrift i dagtimerne, nogen stationer får endda
3 tog hvert 20. minut i begge retninger, så dette bliver et stort løft for
passagererne på Hareskovbanen.
Hilsen Dennis
----- Original Message -----
From: "kimk2019" <...@...>
To: <...@...>
Sent: Wednesday, October 05, 2005 9:41 PM
Subject: [S-tog] Re: Buddinge st ved ny køreplan..
Hej Togmand,
Er det afgjort hvilket standsningsmønster A+'eren får mellem
sterport og Buddinge ?
mvh Kim
--- In ...@..., Anders Frese Carlsen <cartman@r...>
wrote:
>
> Hej
>
> Det er rigtigt at A+ i fremtiden skal til at køre til Buddinge og
vende. Og det gør så at man fremover nemmerer kan tage tog ud fra Kh
ved at køre dem til sterport (KK) og vende i spor 13 og så tilbage
til KH og føren sidder så i den rigtige ende til at selv køre det ud
på depotet. Tager man antallet af rejsende som bor på strækningen
(Farum) bor der dobbelt så mange som på Nordbanen og nu vil man bare
logge dem over i togende i stedet, da Nordbanen har dobbelt så mange
passagerer som den gamle Slangerup bane har. Meningen med de nye s-
tog er jo at førerne selv skal stå for klargøringen på depotet og
kører dem til perron med K2007.
>
> Du kan også nemmer "gemme" et defekt tog i spor 13 på KK end i spor
9/10 på KH
>
> Hilsen Togmanden
Skou Jørgensen, Anders skrev 2005-10-06 12:49:
Hvor kan togene vende på Buddinge station, der er da ikke opstillingsspor??
Anders Skou
En passager
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: ...@... [mailto:...@...] På vegne af Dennis T. Rohde
Sendt: 6. oktober 2005 11:59
Til: ...@...
Emne: Re: [S-tog] Re: Buddinge st ved ny køreplan..
Hej Kim
Jeg vil gerne forsøge at besvare dit spørgsmål. Håber det er iorden at det
ikke er Anders der gør det :-)
Hvis man kigger i den nuværende køreplan for S-banen kan man se at linie A+
kører 6 minutter før linie H og 10 minutter før linie H+ i begge retninger
fra København H. Derfor er det nærliggende at gå ud fra at linie A+ standser
ved alle stationer mellem København H - Buddinge - København H. I Buddinge
vil der være videre forbindelse med linie H+ mod Farum 7 minutter senere.
Det samme gør sig gældende den anden vej, hvor der vil være forbindelse fra
linie H+ i Buddinge til Linie A+ 7 minutter senere, så man kan benytte linie
H+ Farum - Buddinge og skifte til Linie A+ hvis man skal til de stationer H+
kører igennem uden stop. Samtidig får alle stationer mellem Ryparken -
Buddinge tillempet 10 minuttersdrift i dagtimerne, nogen stationer får endda
3 tog hvert 20. minut i begge retninger, så dette bliver et stort løft for
passagererne på Hareskovbanen.
Hilsen Dennis
----- Original Message -----
From: "kimk2019" <...@...>
To: <...@...>
Sent: Wednesday, October 05, 2005 9:41 PM
Subject: [S-tog] Re: Buddinge st ved ny køreplan..
Hej Togmand,
Er det afgjort hvilket standsningsmønster A+'eren får mellem
sterport og Buddinge ?
mvh Kim
--- In ...@..., Anders Frese Carlsen <cartman@r...>
wrote:
>
> Hej
>
> Det er rigtigt at A+ i fremtiden skal til at køre til Buddinge og
vende. Og det gør så at man fremover nemmerer kan tage tog ud fra Kh
ved at køre dem til sterport (KK) og vende i spor 13 og så tilbage
til KH og føren sidder så i den rigtige ende til at selv køre det ud
på depotet. Tager man antallet af rejsende som bor på strækningen
(Farum) bor der dobbelt så mange som på Nordbanen og nu vil man bare
logge dem over i togende i stedet, da Nordbanen har dobbelt så mange
passagerer som den gamle Slangerup bane har. Meningen med de nye s-
tog er jo at førerne selv skal stå for klargøringen på depotet og
kører dem til perron med K2007.
>
> Du kan også nemmer "gemme" et defekt tog i spor 13 på KK end i spor
9/10 på KH
>
> Hilsen Togmanden
S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en e-mail til:
...@...
Yahoo! Groups Links
Familien Jørgensen skrev 2005-10-06 14:10:
Jo der er: http://dk.trackmap.net/s .
Med venlige hilsner
Leif Jørgensen
"Skou Jørgensen, Anders" <...@...> wrote:
> Hvor kan togene vende på Buddinge station, der er da ikke
> opstillingsspor??
>
> Anders Skou
> En passager
>
> -----Oprindelig meddelelse-----
> Fra: ...@...
> [mailto:...@...] På vegne af Dennis T. Rohde
> Sendt: 6. oktober 2005 11:59
> Til: ...@...
> Emne: Re: [S-tog] Re: Buddinge st ved ny køreplan..
>
> Hej Kim
>
> Jeg vil gerne forsøge at besvare dit spørgsmål. Håber det er iorden at det
> ikke er Anders der gør det :-)
>
> Hvis man kigger i den nuværende køreplan for S-banen kan man se at linie A+
> kører 6 minutter før linie H og 10 minutter før linie H+ i begge retninger
> fra København H. Derfor er det nærliggende at gå ud fra at linie A+ standser
> ved alle stationer mellem København H - Buddinge - København H. I Buddinge
> vil der være videre forbindelse med linie H+ mod Farum 7 minutter senere.
> Det samme gør sig gældende den anden vej, hvor der vil være forbindelse fra
> linie H+ i Buddinge til Linie A+ 7 minutter senere, så man kan benytte linie
> H+ Farum - Buddinge og skifte til Linie A+ hvis man skal til de stationer H+
> kører igennem uden stop. Samtidig får alle stationer mellem Ryparken -
> Buddinge tillempet 10 minuttersdrift i dagtimerne, nogen stationer får endda
> 3 tog hvert 20. minut i begge retninger, så dette bliver et stort løft for
> passagererne på Hareskovbanen.
>
> Hilsen Dennis
>
> ----- Original Message -----
> From: "kimk2019" <...@...>
> To: <...@...>
> Sent: Wednesday, October 05, 2005 9:41 PM
> Subject: [S-tog] Re: Buddinge st ved ny køreplan..
>
>
> Hej Togmand,
>
> Er det afgjort hvilket standsningsmønster A+'eren får mellem
> sterport og Buddinge ?
>
> mvh Kim
>
> --- In ...@..., Anders Frese Carlsen
> <cartman@r...>
> wrote:
> >
> > Hej
> >
> > Det er rigtigt at A+ i fremtiden skal til at køre til Buddinge og
> vende. Og det gør så at man fremover nemmerer kan tage tog ud fra Kh
> ved at køre dem til sterport (KK) og vende i spor 13 og så tilbage
> til KH og føren sidder så i den rigtige ende til at selv køre det ud
> på depotet. Tager man antallet af rejsende som bor på strækningen
> (Farum) bor der dobbelt så mange som på Nordbanen og nu vil man bare
> logge dem over i togende i stedet, da Nordbanen har dobbelt så mange
> passagerer som den gamle Slangerup bane har. Meningen med de nye s-
> tog er jo at førerne selv skal stå for klargøringen på depotet og
> kører dem til perron med K2007.
> >
> > Du kan også nemmer "gemme" et defekt tog i spor 13 på KK end i spor
> 9/10 på KH
> >
> > Hilsen Togmanden
>
kimk2019 skrev 2005-10-06 14:13:
Hej Dennis,
Takker for svaret. Lyder som godt nyt, var bange for Kildebakke st.
ville blive sprunget over :-)
@Anders Skou
Der er et vendespor kort efter Budding st. i nordlig retning på
venstre side. Kan huske fra min barndon at sporet blev brugt af
godstog med MH'er som trækkraft dengang der var godscentral v
Buddinge.
mvh Kim
--- In ...@..., "Dennis T. Rohde" <dtrohde@w...>
wrote:
> Hej Kim
>
> Jeg vil gerne forsøge at besvare dit spørgsmål. Håber det er iorden
at det
> ikke er Anders der gør det :-)
>
> Hvis man kigger i den nuværende køreplan for S-banen kan man se at
linie A+
> kører 6 minutter før linie H og 10 minutter før linie H+ i begge
retninger
> fra København H. Derfor er det nærliggende at gå ud fra at linie A+
standser
> ved alle stationer mellem København H - Buddinge - København H. I
Buddinge
> vil der være videre forbindelse med linie H+ mod Farum 7 minutter
senere.
> Det samme gør sig gældende den anden vej, hvor der vil være
forbindelse fra
> linie H+ i Buddinge til Linie A+ 7 minutter senere, så man kan
benytte linie
> H+ Farum - Buddinge og skifte til Linie A+ hvis man skal til de
stationer H+
> kører igennem uden stop. Samtidig får alle stationer mellem
Ryparken -
> Buddinge tillempet 10 minuttersdrift i dagtimerne, nogen stationer
får endda
> 3 tog hvert 20. minut i begge retninger, så dette bliver et stort
løft for
> passagererne på Hareskovbanen.
>
> Hilsen Dennis
>
> ----- Original Message -----
> From: "kimk2019" <kimk2019@y...>
> To: <...@...>
> Sent: Wednesday, October 05, 2005 9:41 PM
> Subject: [S-tog] Re: Buddinge st ved ny køreplan..
>
>
> Hej Togmand,
>
> Er det afgjort hvilket standsningsmønster A+'eren får mellem
> sterport og Buddinge ?
>
> mvh Kim
>
> --- In ...@..., Anders Frese Carlsen <cartman@r...>
> wrote:
> >
> > Hej
> >
> > Det er rigtigt at A+ i fremtiden skal til at køre til Buddinge og
> vende. Og det gør så at man fremover nemmerer kan tage tog ud fra Kh
> ved at køre dem til sterport (KK) og vende i spor 13 og så tilbage
> til KH og føren sidder så i den rigtige ende til at selv køre det ud
> på depotet. Tager man antallet af rejsende som bor på strækningen
> (Farum) bor der dobbelt så mange som på Nordbanen og nu vil man bare
> logge dem over i togende i stedet, da Nordbanen har dobbelt så mange
> passagerer som den gamle Slangerup bane har. Meningen med de nye s-
> tog er jo at førerne selv skal stå for klargøringen på depotet og
> kører dem til perron med K2007.
> >
> > Du kan også nemmer "gemme" et defekt tog i spor 13 på KK end i
spor
> 9/10 på KH
> >
> > Hilsen Togmanden
Kristian Jakobsen skrev 2005-10-06 17:10:
Hvis du tjekker www.bane.dk kan du se banedanmark er ved at skulle lavde et
opstillingspor nu her.
MVH en anden pendler...
Skou Jørgensen,
Anders
<...@...> To
Sent by: <...@...>
s-tog@yahoogroups cc
.co.uk
Subject
SV: [S-tog] Re: Buddinge st ved ny
06-10-2005 12:49 køreplan..
Please respond to
s-tog@yahoogroups
.co.uk
Hvor kan togene vende på Buddinge station, der er da ikke opstillingsspor??
Anders Skou
En passager
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: ...@... [mailto:...@...] På vegne af
Dennis T. Rohde
Sendt: 6. oktober 2005 11:59
Til: ...@...
Emne: Re: [S-tog] Re: Buddinge st ved ny køreplan..
Hej Kim
Jeg vil gerne forsøge at besvare dit spørgsmål. Håber det er iorden at det
ikke er Anders der gør det :-)
Hvis man kigger i den nuværende køreplan for S-banen kan man se at linie A+
kører 6 minutter før linie H og 10 minutter før linie H+ i begge retninger
fra København H. Derfor er det nærliggende at gå ud fra at linie A+
standser
ved alle stationer mellem København H - Buddinge - København H. I Buddinge
vil der være videre forbindelse med linie H+ mod Farum 7 minutter senere.
Det samme gør sig gældende den anden vej, hvor der vil være forbindelse fra
linie H+ i Buddinge til Linie A+ 7 minutter senere, så man kan benytte
linie
H+ Farum - Buddinge og skifte til Linie A+ hvis man skal til de stationer
H+
kører igennem uden stop. Samtidig får alle stationer mellem Ryparken -
Buddinge tillempet 10 minuttersdrift i dagtimerne, nogen stationer får
endda
3 tog hvert 20. minut i begge retninger, så dette bliver et stort løft for
passagererne på Hareskovbanen.
Hilsen Dennis
----- Original Message -----
From: "kimk2019" <...@...>
To: <...@...>
Sent: Wednesday, October 05, 2005 9:41 PM
Subject: [S-tog] Re: Buddinge st ved ny køreplan..
Hej Togmand,
Er det afgjort hvilket standsningsmønster A+'eren får mellem
sterport og Buddinge ?
mvh Kim
--- In ...@..., Anders Frese Carlsen <cartman@r...>
wrote:
>
> Hej
>
> Det er rigtigt at A+ i fremtiden skal til at køre til Buddinge og
vende. Og det gør så at man fremover nemmerer kan tage tog ud fra Kh
ved at køre dem til sterport (KK) og vende i spor 13 og så tilbage
til KH og føren sidder så i den rigtige ende til at selv køre det ud
på depotet. Tager man antallet af rejsende som bor på strækningen
(Farum) bor der dobbelt så mange som på Nordbanen og nu vil man bare
logge dem over i togende i stedet, da Nordbanen har dobbelt så mange
passagerer som den gamle Slangerup bane har. Meningen med de nye s-
tog er jo at førerne selv skal stå for klargøringen på depotet og
kører dem til perron med K2007.
>
> Du kan også nemmer "gemme" et defekt tog i spor 13 på KK end i spor
9/10 på KH
>
> Hilsen Togmanden
S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...
Yahoo! Groups Links
S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...
Yahoo! Groups Links
Hjalmar Christiansen skrev 2005-10-11 12:11:
Hej med jer
Lad os lige så på det. Hvis vi forudsætter at A+ forlænges med H's nuværende
standsningsmønster og køretider får vi:
sterport 05-25-45
Emdrup 14-34-54
Buddinge 22-42-02
og retur:
Buddinge 57-17-37
Emdrup 05-25-45
sterport 15-35-55
Bemærk, at dette IKKE giver 10 min drift sammen med linie H. Der er tale om
6/14 minutters interval, hvilket aldeles ikke er det samme.
Der er 15 minutters vendetid på Buddinge, rigelig lang tid.
Omløbet koster 2 extra togstammer, måske lidt dyrt.
Men et sted i kulissen er der jo også, at snart skal have helt ny
S-togskøreplan. Ovenstående er baseret på den nuværende og kan derfor
hurtigt vise sig at være helt i skoven !
Hjalmar
> -----Original Message-----
> From: ...@...
> [mailto:...@...] On Behalf Of Dennis T. Rohde
> Sent: Thursday, October 06, 2005 11:59 AM
> To: ...@...
> Subject: Re: [S-tog] Re: Buddinge st ved ny køreplan..
>
> Hej Kim
>
> Jeg vil gerne forsøge at besvare dit spørgsmål. Håber det er
> iorden at det
> ikke er Anders der gør det :-)
>
> Hvis man kigger i den nuværende køreplan for S-banen kan man
> se at linie A+
> kører 6 minutter før linie H og 10 minutter før linie H+ i
> begge retninger
> fra København H. Derfor er det nærliggende at gå ud fra at
> linie A+ standser
> ved alle stationer mellem København H - Buddinge - København
> H. I Buddinge
> vil der være videre forbindelse med linie H+ mod Farum 7
> minutter senere.
> Det samme gør sig gældende den anden vej, hvor der vil være
> forbindelse fra
> linie H+ i Buddinge til Linie A+ 7 minutter senere, så man
> kan benytte linie
> H+ Farum - Buddinge og skifte til Linie A+ hvis man skal til
> de stationer H+
> kører igennem uden stop. Samtidig får alle stationer mellem
> Ryparken -
> Buddinge tillempet 10 minuttersdrift i dagtimerne, nogen
> stationer får endda
> 3 tog hvert 20. minut i begge retninger, så dette bliver et
> stort løft for
> passagererne på Hareskovbanen.
>
> Hilsen Dennis
>
> ----- Original Message -----
> From: "kimk2019" <...@...>
> To: <...@...>
> Sent: Wednesday, October 05, 2005 9:41 PM
> Subject: [S-tog] Re: Buddinge st ved ny køreplan..
>
>
> Hej Togmand,
>
> Er det afgjort hvilket standsningsmønster A+'eren får mellem
> sterport og Buddinge ?
>
> mvh Kim
>
> --- In ...@..., Anders Frese Carlsen <cartman@r...>
> wrote:
> >
> > Hej
> >
> > Det er rigtigt at A+ i fremtiden skal til at køre til Buddinge og
> vende. Og det gør så at man fremover nemmerer kan tage tog ud fra Kh
> ved at køre dem til sterport (KK) og vende i spor 13 og så tilbage
> til KH og føren sidder så i den rigtige ende til at selv køre det ud
> på depotet. Tager man antallet af rejsende som bor på strækningen
> (Farum) bor der dobbelt så mange som på Nordbanen og nu vil man bare
> logge dem over i togende i stedet, da Nordbanen har dobbelt så mange
> passagerer som den gamle Slangerup bane har. Meningen med de nye s-
> tog er jo at førerne selv skal stå for klargøringen på depotet og
> kører dem til perron med K2007.
> >
> > Du kan også nemmer "gemme" et defekt tog i spor 13 på KK end i spor
> 9/10 på KH
> >
> > Hilsen Togmanden
>
>
>
> S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
>
> Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du
> sende du en e-mail til:
> ...@...
>
>
> Yahoo! Groups Links
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>