Off-peak

Menu

Arkiverede forummerS-togspostlisten (2001-2014)

SA vs SE

SA vs SE (#1120)

tweidekamp skrev 2006-03-12 15:37:

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor man fx på linje H+ tit bruger
to sammenkoblede SE sæt, og ikke bare bruger et SA sæt. Det undre mig
da der på linje H+ ikke foretages ændringer på længden af togene i
løbet af dagen. Var det på linje H kunne jeg bedere forstå det, dam man
her tilpasser længden flere gange dagligt. Ville det ikke give mere
mening at lave H til et SA+SE i myldretiden og evt samme koncept for
H+. De to linjer deler jo spor og depoter, så det burde da kunne ordnes.

Mvh
Thomas Weidekamp

Re: SA vs SE (#1122)

Familien Jørgensen skrev 2006-03-14 16:21:

Der køres stadig i flæng med 2. generations-S-tog på de nævnte linier, så det er ikke bare lige til at bruge SE til op- og nedformering. Hvis et 2. generations-S-tog bliver sat ind i stedet for et SA-sæt, vil der gå kuk i planen, da det jo ikke kan koble med SE.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen


tweidekamp <...@...> wrote:
> Er der nogen der kan forklare mig hvorfor man fx på linje H+ tit bruger
> to sammenkoblede SE sæt, og ikke bare bruger et SA sæt. Det undre mig
> da der på linje H+ ikke foretages ændringer på længden af togene i
> løbet af dagen. Var det på linje H kunne jeg bedere forstå det, dam man
> her tilpasser længden flere gange dagligt. Ville det ikke give mere
> mening at lave H til et SA+SE i myldretiden og evt samme koncept for
> H+. De to linjer deler jo spor og depoter, så det burde da kunne ordnes.
>
> Mvh
> Thomas Weidekamp

Re: SA vs SE (#1130)

tweidekamp skrev 2006-04-26 21:12:

I forlængelse af mit indlæg for snart lang tid siden så jeg idag at
man på linje A kan se SA + SE sammen, altså hvad der ville svare til
et gammelt 6 vogns tog.

Med venlig hilsen
Thomas Weidekamp

--- In ...@..., Familien Jørgensen
<gerdasboern@m...> wrote:
>
> Der køres stadig i flæng med 2. generations-S-tog på de nævnte
linier, så det er ikke bare lige til at bruge SE til op- og
nedformering. Hvis et 2. generations-S-tog bliver sat ind i stedet
for et SA-sæt, vil der gå kuk i planen, da det jo ikke kan koble med
SE.
>
> Med venlige hilsner
> Leif Jørgensen
>
>
> tweidekamp <tweidekamp@y...> wrote:
> > Er der nogen der kan forklare mig hvorfor man fx på linje H+ tit
bruger
> > to sammenkoblede SE sæt, og ikke bare bruger et SA sæt. Det
undre mig
> > da der på linje H+ ikke foretages ændringer på længden af togene
i
> > løbet af dagen. Var det på linje H kunne jeg bedere forstå det,
dam man
> > her tilpasser længden flere gange dagligt. Ville det ikke give
mere
> > mening at lave H til et SA+SE i myldretiden og evt samme koncept
for
> > H+. De to linjer deler jo spor og depoter, så det burde da kunne
ordnes.
> >
> > Mvh
> > Thomas Weidekamp
>

Re: SA vs SE (#1131)

Lars Elmvang skrev 2006-04-26 22:16:

tweidekamp wrote:

>I forlængelse af mit indlæg for snart lang tid siden så jeg idag at
>man på linje A kan se SA + SE sammen, altså hvad der ville svare til
>et gammelt 6 vogns tog.
>
>
Det har været hverdag siden den nye køreplan trådte i kraft i januar.
Der opformeres fra "4" til "6" i myldretiderne på alle eller næsten alle
af de 8 løb

--
Lars (the artist formerly known as Morten Fender)
----------------------------------------------------------------------------------
Mephisto køber ikke smøger.......
Mephisto konfiskerer i indgangen.......

Alle emner