Off-peak

Menu

Arkiverede forummerS-togspostlisten (2001-2014)

S-tog køreplan 2007

S-tog køreplan 2007 (#1154)

kimk2019 skrev 2006-06-29 19:04:

Hej,

Er der nogen der ved hvor man finder minuttal til den nye s-tog
køreplan der gælder fra August 2007.

mvh Kim

Re: S-tog køreplan 2007 (#1155)

Lars Elmvang skrev 2006-06-29 22:22:

kimk2019 wrote:

> Hej,
>
> Er der nogen der ved hvor man finder minuttal til den nye s-tog
> køreplan der gælder fra August 2007.
>
> mvh Kim
>
>
>

Hej Kim

Det kan man foreløbigt ikke (jeg har prøvet at skrive til DSB og spørge)

--
Lars (the artist formerly known as Morten Fender)
----------------------------------------------------------------------------------
Mephisto køber ikke smøger.......
Mephisto konfiskerer i indgangen.......



[Non-text portions of this message have been removed]

Re: S-tog køreplan 2007 (#1156)

kimk2019 skrev 2006-06-30 01:46:

Hej Lars,

Tak for svaret - og indsatsen :-)

Du må meget gerne poste her i forum hvis du hører noget nyt. Jeg
læste om de nye linieføringer og standsningsmønstre på berlingske.dk
for få dage siden og det lyder spændende hvad man kan se frem til
næste år.

mvh Kim


--- In ...@..., Lars Elmvang <larsht@m...> wrote:
>
> kimk2019 wrote:
>
> > Hej,
> >
> > Er der nogen der ved hvor man finder minuttal til den nye s-tog
> > køreplan der gælder fra August 2007.
> >
> > mvh Kim
> >
> >
> >
>
> Hej Kim
>
> Det kan man foreløbigt ikke (jeg har prøvet at skrive til DSB og
spørge)
>
> --
> Lars (the artist formerly known as Morten Fender)
> --------------------------------------------------------------------
--------------
> Mephisto køber ikke smøger.......
> Mephisto konfiskerer i indgangen.......
>
>
>
> [Non-text portions of this message have been removed]
>

Re: [S-tog] Re: S-tog køreplan 2007 (#1157)

N. Christensen skrev 2006-06-30 11:25:

On 6/30/06, ...@... wrote:

> læste om de nye linieføringer og standsningsmønstre på berlingske.dk
> for få dage siden og det lyder spændende hvad man kan se frem til

Mon ikke at Berlingske Tidende har skrevet deres artikel ud fra DSBs
medarbejderblad fra d. 23. maj i år? Der er på forsiden en artikel med
overskriften "Ny S-køreplan med store forbedringer". Men udover det
står der ikke noget om tider eller andet.

--

N. Christensen

Re: S-tog køreplan 2007 (#1160)

Dennis T. Rohde skrev 2006-07-03 19:01:

Hej alle

Tiderne i den nye køreplan gældende fra August 2007 er ikke
offentligjort udenfor DSB endnu. Mon ikke det er fordi man endnu har en
del justeringer. Tiderne er dog kendte internt i DSB, bla. hos lkf'erne.

Venlig hilsen Dennis

N. Christensen skrev:
> On 6/30/06, ...@... wrote:
>
>
>> læste om de nye linieføringer og standsningsmønstre på berlingske.dk
>> for få dage siden og det lyder spændende hvad man kan se frem til
>>
>
> Mon ikke at Berlingske Tidende har skrevet deres artikel ud fra DSBs
> medarbejderblad fra d. 23. maj i år? Der er på forsiden en artikel med
> overskriften "Ny S-køreplan med store forbedringer". Men udover det
> står der ikke noget om tider eller andet.
>
>

ang. køreplan 2007 (#1164)

trvedk skrev 2006-08-20 00:54:

Ligesom mange andre, ser jeg frem til hvad den nye køreplan for S-
togene vil betyde for min hverdag. Jeg arbejder nemlig som køremand ved
S-tog, dvs. jeg ranger med s-togene på divs. depoter. Jeg har sammnen
med mine kollegaer diskuteret køreplanen og på især et punkt er vi
skeptiske over for køreplanen. Det ser ud til at "plusserne"
forsvinder, dvs. A+, B+ og H+, og linie E, B og C/H tager over
fra "plusserne" i princippet.

Men hvad nu, hvis der går kuk i togkørslen? F.eks et sporskifte eller
et signal laver bøvl. P.t. vælger man så at tage A+, B+ og H+ ud for at
skabe plads til at E, B og H kan indhente forsinkelserne. Men når
nu "plusserne" forsvinder, hvad gør man så? Tager man så hvert andet
tog ud på linie E, B og H? Eller håber man at alle tog kan indhente
forsinkelserne?

Mvh Troels Vedel, Køremand ved S-tog.

Re: [S-tog] ang. køreplan 2007 (#1165)

Kjeld skrev 2006-08-20 02:51:

Hej...

Det emne har vi sjovt nok også talt om i Sikringstjenesten... Det har køreplans planlæggerene nok ikke med i deres overvejelser... En papir køreplan er jo meget taknemmelig... Syntes det er en god idé at man kører 10 min drift på alle linjer i dagtimerne, men håber da som almindelig passager at man vælger at beholde +'et på de minuttal, der ikke kører i weekenden og om aftenen, så den almindelige bruger nemt kan huske hvilke tider der 'altid' køres på og hvilke der er 'extra' afgange... Og så er det jo også 'nemt' at vide hvilke afgange der bliver taget ud når "planen, altså køreplanen" (Olsen banden citat) vælter...

Mvh Kjeld, Sikring KH-Nær (Udtaler mig helt for egen regning)


----- Original Message -----
From: trvedk
To: ...@...
Sent: Sunday, August 20, 2006 12:50 AM
Subject: [S-tog] ang. køreplan 2007


Ligesom mange andre, ser jeg frem til hvad den nye køreplan for S-
togene vil betyde for min hverdag. Jeg arbejder nemlig som køremand ved
S-tog, dvs. jeg ranger med s-togene på divs. depoter. Jeg har sammnen
med mine kollegaer diskuteret køreplanen og på især et punkt er vi
skeptiske over for køreplanen. Det ser ud til at "plusserne"
forsvinder, dvs. A+, B+ og H+, og linie E, B og C/H tager over
fra "plusserne" i princippet.

Men hvad nu, hvis der går kuk i togkørslen? F.eks et sporskifte eller
et signal laver bøvl. P.t. vælger man så at tage A+, B+ og H+ ud for at
skabe plads til at E, B og H kan indhente forsinkelserne. Men når
nu "plusserne" forsvinder, hvad gør man så? Tager man så hvert andet
tog ud på linie E, B og H? Eller håber man at alle tog kan indhente
forsinkelserne?

Mvh Troels Vedel, Køremand ved S-tog.







[Non-text portions of this message have been removed]

Re: ang. køreplan 2007 (#1166)

Dennis T. Rohde skrev 2006-08-20 09:47:

Hej...

Som lokomotivfører hos DSB S-tog kan jeg både se fordele og ulemper i
den nye foreslåede linieopdeling, hvor + togene udgår og bliver
erstattet af hyppigere afgange på grundlinierne A, B, C, E, F og H,
suppleret med Bx i myldretiden. S-tog vil gerne opfattes som en art
Metro som kører hele tiden, og det er nok en af formålene med den
foreslåede køreplan.
Der er indlysende fordele for kunder som ikke benytter S-toget så tit,
at linieføringen bliver mere "lige til", idet den er noget mere
overskuelig end hidtil. Alle tog på samme linie har samme
standsningsmønster, og kører i dagtimerne hvert 10. minut til ALLE
stationer på HELE S-banen pånær Kildedal, hvilket man kun kan håbe når
at blive ændret inden august 2007. Idag er flere stationer på
Hareskovbanen og Køgebugtbanen kun betjent hvert 20. minut. Det eneste
sted jeg ser det halter noget (faktisk en hel del) er mellem Ballerup og
Frederikssund, hvor hver anden linie C forlænges til Frederikssund og
skal supplere linie H med tilnærmet 10. min. drift. Hvordan forvalter
man denne strækning i uordenssituationer, og hvor er "lige til" i denne
plan? Disse spørgsmål håber jeg at se svar på fra DSB's side inden
køreplanens ikrafttræden.
Jeg ser uordenssituationer således: Alle linier skruer tempoet ned og
kører hvert 20. minut, hvilket giver god plads på hele banen, og driften
oprettes hurtigt, hvorefter alle linier igen kan skrue tempoet op til at
køre hvert 10. minut. Som sagt er der et problem mellem Ballerup og
Frederikssund, hvor man efter min ringe overbevisning helt må aflyse line H.

Alt ialt er jeg optimistisk ifm. indførelse af den nye plan i august
2007, og ligesom Kjeld udtaler jeg mig helt for egen regning.

Hilsen Dennis

Kjeld skrev:
> Hej...
>
> Det emne har vi sjovt nok også talt om i Sikringstjenesten... Det har køreplans planlæggerene nok ikke med i deres overvejelser... En papir køreplan er jo meget taknemmelig... Syntes det er en god idé at man kører 10 min drift på alle linjer i dagtimerne, men håber da som almindelig passager at man vælger at beholde +'et på de minuttal, der ikke kører i weekenden og om aftenen, så den almindelige bruger nemt kan huske hvilke tider der 'altid' køres på og hvilke der er 'extra' afgange... Og så er det jo også 'nemt' at vide hvilke afgange der bliver taget ud når "planen, altså køreplanen" (Olsen banden citat) vælter...
>
> Mvh Kjeld, Sikring KH-Nær (Udtaler mig helt for egen regning)
>
>
> ----- Original Message -----
> From: trvedk
> To: ...@...
> Sent: Sunday, August 20, 2006 12:50 AM
> Subject: [S-tog] ang. køreplan 2007
>
>
> Ligesom mange andre, ser jeg frem til hvad den nye køreplan for S-
> togene vil betyde for min hverdag. Jeg arbejder nemlig som køremand ved
> S-tog, dvs. jeg ranger med s-togene på divs. depoter. Jeg har sammnen
> med mine kollegaer diskuteret køreplanen og på især et punkt er vi
> skeptiske over for køreplanen. Det ser ud til at "plusserne"
> forsvinder, dvs. A+, B+ og H+, og linie E, B og C/H tager over
> fra "plusserne" i princippet.
>
> Men hvad nu, hvis der går kuk i togkørslen? F.eks et sporskifte eller
> et signal laver bøvl. P.t. vælger man så at tage A+, B+ og H+ ud for at
> skabe plads til at E, B og H kan indhente forsinkelserne. Men når
> nu "plusserne" forsvinder, hvad gør man så? Tager man så hvert andet
> tog ud på linie E, B og H? Eller håber man at alle tog kan indhente
> forsinkelserne?
>
> Mvh Troels Vedel, Køremand ved S-tog.

Alle emner