Sanheden er ilde hørt hvis man er transport minister og ønsker mer (#1218)
Anders Frese Carlsen skrev 2007-05-25 00:50:
Hej Alle
Som daglig bruger af s-banen vil jeg måske siger at vi nok skal kigge på hvad materiel der kører, hvor meget til tiden de kører, og hvor i året vi er.
Lad os starte med lidt debat:
Er der nogle der aner hvorfor togende pluselig kører over 95 % til tiden?
Er Lokomotivførerne steget i løn ?
Hvorfor kører der kun SE togsæt på Ringbanen? der er altså ikke flere ledige stå pladser i myldretiden fra Flintholm til Nørrebro?
Her i Maj nærmer vi os sommeren hvor folk er i haven men til efter året kommer der en køreplan som på forhånd bliver skudt ned af ansatte og kunder skal den så gennem trumfes eller skal man prøve for en gang skyld prøve at kigge ud af vinduet og se hvad kunderne ønsker og ikke en planlægnings chef som bruger bilen på arbejde ?
Men lad os bare starte med at sige hvorfor holder der et CORADIA LINT 41 i Høje Tåstrup på S-togs værkstedet ? Nogle som kender til denne sag?
Og hvorfor Vil Kaos og S-togminister Flemming Hansen IKKE have letbaner på Ring 3? Men istedet en ny s-togslinie langs ring 3 altså en ydre ringbane og ja der er gjort klar fra Trafikstyrelsen til at gå igang med at satse på projektet selv om Infrastrukturkommissionen har sagt at på de næste 30 år vel S-banen midste en 3% af de passager de har i dag kontra 14% flere tog i 2010? Skal vi ikke stoppe her og lave 2 metro ringbaner - hvorfor er s-toget bedre end metroen?
Jeg vil da gerne høre hvad i mener - ville det ikke være bedre med mere motorvej i Jylland se bare på www.trafikmafia.dk så kan det ske... gid lyd fra jer...
Anders
RE: [S-tog] Sanheden er ilde hørt hvis man er transport minister og (#1219)
Jesper Kiby Denborg skrev 2007-05-25 01:09:
Hej Anders
Når du skyder med spredehagl, så M& der jo være mindst ét af emnerne, der
vækker genklang ;-)
Men først vil jeg bede dig om at sandsynliggøre og argumentere for dit
synspunkt om, at september-køreplanen pkt 1 er dårlig, pkt 2 bliver skudt
ned af ansatte og kunder.
Jeg kan godt se noget mærkeligt i de mange tog til Hareskov, og det kan være
irriterende, at alle tog stopper over alt inden for ringlinjen, hvis man
kommer fra endestationen. Og Kildedal har måske nok ingen passagerer, men at
lukke en station hele weekenden?! Men... ellers giver den vel meget go'
mening. 10 minutters drift i dagtimerne på de fleste strækninger, så man
ikke skal tænke så meget over køreplanen (med eller uden forsinkelser). Er
blot spændt på, hvordan man på en enkel måde vil kunne kommunikere hvilke 3
tog, der ikke kører om aftenen, når alle 6 gange hedder det samme.
Mange hilsner
Jesper
PS! Om S-togslisten har overlevet sig selv? Måske. Men
vedligeholdelsesomkostningerne er jo til at overse ;-)
-----Original Message-----
From: ...@... [mailto:...@...] On Behalf Of
Anders Frese Carlsen
Sent: 25. maj 2007 00:50
To: Debatforum S-Tog
Subject: [S-tog] Sanheden er ilde hørt hvis man er transport minister og
ønsker mere S-tog
Hej Alle
Som daglig bruger af s-banen vil jeg måske siger at vi nok skal kigge på
hvad materiel der kører, hvor meget til tiden de kører, og hvor i året vi
er.
Lad os starte med lidt debat:
Er der nogle der aner hvorfor togende pluselig kører over 95 % til tiden?
Er Lokomotivførerne steget i løn ?
Hvorfor kører der kun SE togsæt på Ringbanen? der er altså ikke flere ledige
stå pladser i myldretiden fra Flintholm til Nørrebro?
Her i Maj nærmer vi os sommeren hvor folk er i haven men til efter året
kommer der en køreplan som på forhånd bliver skudt ned af ansatte og kunder
skal den så gennem trumfes eller skal man prøve for en gang skyld prøve at
kigge ud af vinduet og se hvad kunderne ønsker og ikke en planlægnings chef
som bruger bilen på arbejde ?
Men lad os bare starte med at sige hvorfor holder der et CORADIA LINT 41 i
Høje Tåstrup på S-togs værkstedet ? Nogle som kender til denne sag?
Og hvorfor Vil Kaos og S-togminister Flemming Hansen IKKE have letbaner på
Ring 3? Men istedet en ny s-togslinie langs ring 3 altså en ydre ringbane og
ja der er gjort klar fra Trafikstyrelsen til at gå igang med at satse på
projektet selv om Infrastrukturkommissionen har sagt at på de næste 30 år
vel S-banen midste en 3% af de passager de har i dag kontra 14% flere tog i
2010? Skal vi ikke stoppe her og lave 2 metro ringbaner - hvorfor er s-toget
bedre end metroen?
Jeg vil da gerne høre hvad i mener - ville det ikke være bedre med mere
motorvej i Jylland se bare på www.trafikmafia.dk så kan det ske... gid lyd
fra jer...
Anders
S-togspostlistens hjemmeside: http://postlisten.bybane.net/
Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...
Yahoo! Groups Links
Forskellige planer (#1220)
Anders Frese Carlsen skrev 2007-05-25 02:03:
Hej Jesper
Jeg er IKKE skeptis men har valgt at sætte mig meget grundig ind i den nye organisation i det som sker i DSB S-tog og har da også jævnligt møder med dem som skal bære slips i pressen, alene 10 af de skribenter vi har på siden vil nok nikke genkendende til hvad jeg skriver eller til hvem jeg er. Men ved også at ikke alle de 10 vil give mig ret det er jo netop en debat side. Jeg føler bare at den køreplan vi har nu, har DSB s-tog bevist kan holde uden problemer. Kan man ikke videre udvikle lidt på den ? Den nye køreplan er et godt tiltag og de skal have ros dem som har lavet den, da det ikke er bare lige. Vi kan vel også fortælle uden at røbe for meget at flere som skriver på denne side har feks. lavet en køreplan og overdraget den til Planlægnings afd. i S-tog og flere ideer er også taget til i de køreplaner som er på brættet dette er jo kun starten på den helt store køreplan som træder i kraften i 2010 hvor Farumbanen er færdig ombygget med nye skinner og køreledningsnettet mellem vanløse er lavet til 120 km/t. Men tilbage til køreplanen som er lavet ud fra et spørgeskema som er blevet delt ud i myldretiden, dagtimerne og aften timerne uf fra de enkelte stationer, et skema som du sikkert selv har set men det du ikke ved er at der er delt 5.500 ud og vi kan godt lave en gætte leg med hvor mange svar som s-tog har fået tilbage... men det er ikke noget at prale af. Men udover spørgeskemaerne har man samtidig set på DTUs tæller på stationerne og ud fra det grundlag kan man måle at kun hver anden linie C skal forsætte til Frederikssund med den overbevisning at hvis man fjerner en linie og aflyser et tog er der heldighvis kun 40 min drift på Frederikssund linien som Banedanmark har lagt op til i fælles skab eller har de en anden mening? Har vi nogle fra Banedanmark som ved hvad de mener? vil da gerne høre om deres mening? Men dem som bor på den enkelte strækning til Frederikssund behøver vel heller ikke mere da de ikke er lige så flittige S-togsbrugere som Køgebugtbanen. Køreplanen virker ellers ok i mine øjne men ok skal jeg svare ærligt bor jeg ikke mellem Ballerup og Frederikssund. Men ok - skal man så håbe på at S-tog bliver udliciteret så der bliver mere direkte linier fra A til B. Vi skal høre hvad brugerne syntes eller hvad? I følge svarene fra passagerne som jeg har været så heldige at få at se, kan jeg se at spørgeskemaerne er delt op i 6 fingre og en ringbanen og flertallet har bedt om forskelligt. Køgebugt vil have tog som stanser hele veje ind bare de får tog til tiden. Høje Tåstrup vil gerne have 5 min drift hele tiden. Frederikssund ønsker tog som ikke stanser mellem Valby og Flintholm, Flintholm og Ballerup og stopper resten af vejen til Frederikssund. men hvordan kan man forene det for om ½ år er det sommer så cykler folk og i vinter perioden tager de toget skal vi så have en køreplan for vinter og en for sommer? Det er derfor jeg er nysgerrig om køreplanen er god. Men den som har været fremme i Berlinske Tidende er jo ikke den som lige kommer - den er blevet ændret lidt af hensyn til forskellige planer med samarbejdsparterne.
Anders
RE: [S-tog] Sanheden er ilde hørt hvis man er transport minister og (#1221)
Skou Jørgensen, Anders skrev 2007-05-29 08:31:
Som en tilføjelse til Anders Carlsens meget spændende liste over emner, man kunne tage op: Hvorfor flere metrolinjer. Min påstand er, at København har den rette størrelse til at få et integreret sporvejs- og S-togsnet som det, man kan se i Sydtyskland omkring Karlsruhe, hvor sporvognene kører på jernbanen frem til en større by, drejer af, kører som sporvogn gennem byen og derefter fortsætter ad jernbanen.
I den østlige del af Tyskland, jeg husker ikke lige nu hvor, kører "sporvognene" på dieselolie - hvad med, at "Lille Nord" tog en afstikker gennem Helsingør og Hillerød - for eksempel til sygehusene - i stedet for "bare" at lande ved stationen, nu vi skal have ringbane Lille Nord - HHGB - GDS.
Det lader til, at tragikministeren ikke kan tænke utraditionelt. De hænger måske sammen med de jyske motorveje, jeg ved det ikke, men det er trist, at der ikke er nogen, der tør.
Hvad Ringbanen angår: Lad os få nogen S-tog, som kan køre på både 1500 V jævnstrøm og 25 kV vekselstrøm, og forlæng strækningen fra Ny Ellebjerg til Lufthavnen i den ene ende og til Nivå i den anden....
Anders Skou
en passager
________________________________
From: ...@... [mailto:...@...] On Behalf Of Anders Frese Carlsen
Sent: Friday, May 25, 2007 12:50 AM
To: Debatforum S-Tog
Subject: [S-tog] Sanheden er ilde hørt hvis man er transport minister og ønsker mere S-tog
Hej Alle
Som daglig bruger af s-banen vil jeg måske siger at vi nok skal kigge på hvad materiel der kører, hvor meget til tiden de kører, og hvor i året vi er.
Lad os starte med lidt debat:
Er der nogle der aner hvorfor togende pluselig kører over 95 % til tiden?
Er Lokomotivførerne steget i løn ?
Hvorfor kører der kun SE togsæt på Ringbanen? der er altså ikke flere ledige stå pladser i myldretiden fra Flintholm til Nørrebro?
Her i Maj nærmer vi os sommeren hvor folk er i haven men til efter året kommer der en køreplan som på forhånd bliver skudt ned af ansatte og kunder skal den så gennem trumfes eller skal man prøve for en gang skyld prøve at kigge ud af vinduet og se hvad kunderne ønsker og ikke en planlægnings chef som bruger bilen på arbejde ?
Men lad os bare starte med at sige hvorfor holder der et CORADIA LINT 41 i Høje Tåstrup på S-togs værkstedet ? Nogle som kender til denne sag?
Og hvorfor Vil Kaos og S-togminister Flemming Hansen IKKE have letbaner på Ring 3? Men istedet en ny s-togslinie langs ring 3 altså en ydre ringbane og ja der er gjort klar fra Trafikstyrelsen til at gå igang med at satse på projektet selv om Infrastrukturkommissionen har sagt at på de næste 30 år vel S-banen midste en 3% af de passager de har i dag kontra 14% flere tog i 2010? Skal vi ikke stoppe her og lave 2 metro ringbaner - hvorfor er s-toget bedre end metroen?
Jeg vil da gerne høre hvad i mener - ville det ikke være bedre med mere motorvej i Jylland se bare på www.trafikmafia.dk så kan det ske... gid lyd fra jer...
Anders
[Non-text portions of this message have been removed]
Alle emner