Hvad er det? (#303)
Thomas de Laine skrev 2003-08-21 18:14:
Jeg har i dag fotograferet en "tingest", der lå henkastet langs
S-togssporene ved Vesterport st. Der ligner umiddelbart noget, der har et
eller andet med køreledninger at gøre. Men hvad er det?
Billedet kan ses her (øverste billede):
http://myldretid.dk/billeder/vis.php?kategori=S-tog
Nogen bud?
Med venlig hilsen
Thomas de Laine
SV: Hvad er det? (#304)
markmusen2001 skrev 2003-08-21 21:20:
Sammenlignes billederne på
http://myldretid.dk/busbilleder/tingest.jpg
og
http://www.l-eriksen.dk/rail/4gs-tog3/113091.html
er det klart, en den "tingest", der ligger ved Vesterport st. er
nederste halvdel af en strømaftager fra et 4. generationstog.
Nu er spørgsmålet: Hvilken episode ledte til, at den ligger dér?
Med venlig hilsen
Thomas de Laine
--- I ...@..., "Thomas de Laine" <tmdl@r...>
> Jeg har i dag fotograferet en "tingest", der lå henkastet langs
> S-togssporene ved Vesterport st. Der ligner umiddelbart noget, der
har et
> eller andet med køreledninger at gøre. Men hvad er det?
>
> Billedet kan ses her (øverste billede):
> http://myldretid.dk/billeder/vis.php?kategori=S-tog
>
> Nogen bud?
>
> Med venlig hilsen
>
> Thomas de Laine
Sv: [S-tog] Hvad er det? (#305)
Anders Carlsen skrev 2003-08-22 15:21:
Tingesten er fra taget af et 4g. tog da køreskinnen som køreledningen hedder på vesterport var knækket, svejsede den sig fast til strømaftager fra et 4g tog. Da de prøvede at køre videre rev den hele strømaftageren af og knækkede ledet på køreskinnen og det der ligger ved vesterport er det nederste led på en strømaftager.
Jeg var nemlig ved vesterport da det skete..
Anders Carlsen
> Jeg har i dag fotograferet en "tingest", der lå henkastet langs
> S-togssporene ved Vesterport st. Der ligner umiddelbart noget, der har et
> eller andet med køreledninger at gøre. Men hvad er det?
>
> Billedet kan ses her (øverste billede):
> http://myldretid.dk/billeder/vis.php?kategori=S-tog
>
> Nogen bud?
>
> Med venlig hilsen
>
> Thomas de Laine
Re: Sv: [S-tog] Hvad er det? (#306)
Thomas De Laine skrev 2003-08-22 16:45:
Jeg har fået en mail fra en anden om, at denne episode fandt sted i foråret. Kan nogen indkredse tidspunktet nærmere?
Mange tak til vores opmærksomme observatører!
Mvh
Thomas de Laine
>>> ...@... 22-08-2003 15:19:09 >>>
Tingesten er fra taget af et 4g. tog da køreskinnen som køreledningen hedder på vesterport var knækket, svejsede den sig fast til strømaftager fra et 4g tog. Da de prøvede at køre videre rev den hele strømaftageren af og knækkede ledet på køreskinnen og det der ligger ved vesterport er det nederste led på en strømaftager.
Jeg var nemlig ved vesterport da det skete..
Anders Carlsen
> Jeg har i dag fotograferet en "tingest", der lå henkastet langs
> S-togssporene ved Vesterport st. Der ligner umiddelbart noget, der har et
> eller andet med køreledninger at gøre. Men hvad er det?
>
> Billedet kan ses her (øverste billede):
> http://myldretid.dk/billeder/vis.php?kategori=S-tog
>
> Nogen bud?
>
> Med venlig hilsen
>
> Thomas de Laine
S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en e-mail til:
...@...
Din brug af Yahoo! Grupper er underlagt http://dk.docs.yahoo.com/info/utos.html
4g Strømaftager (#323)
Anders Carlsen skrev 2003-09-14 21:11:
> Jeg har i dag fotograferet en "tingest", der lå henkastet langs
> S-togssporene ved Vesterport st. Der ligner umiddelbart noget, der har et
> eller andet med køreledninger at gøre. Men hvad er det?
>
> Billedet kan ses her (øverste billede):
> http://myldretid.dk/billeder/vis.php?kategori=S-tog
>
> Nogen bud?
>
> Med venlig hilsen
>
> Thomas de Laine
Hej Alle
De fleste husker nok det billed som thomas skriver om (se http://myldretid.dk/billeder/vis.php?kategori=S-tog )
Som forstiller den nederst del af en strømaftager < som på en 4G og ikke en pantograf <> på 2G.
Det skete igen ved nordhavn st. fredag klokken ca 14.30. Der er ingen der ved hvorfor strømaftageren på 4G smelter sig fast til køreledningen eller køreskinnen og river/knækker strømaftageren af. Men det kan gå hen og blive et stort problem hvis det har noget med for mange 4g tog i samme støm sektion da der jo er bestilt 105 4g type 1 og 30 4g type 2.
Samtidig arbejder Banestyrelsen på højtryk til at frigive strækningen Valby - Frederikssund til 4g og de lufter en dato omkring d. 21-22 november da de skal bruges i nat løb. Problemet bliver så at strækningen Hellerup - Klampenborg tidligst kan blive frigivet august-september næste år.
Anders Carlsen
SV: [S-tog] 4g Strømaftager (#324)
Jan Olsen skrev 2003-09-14 21:47:
Vi er enige om at det lyder "spændende" med strømaftageren på 4G. Et er
sikkert - hvis det virkelig er et seriøst problem, hvilket jeg mener det er,
da 4G har revet køreledningen ned 5-6 gange inden for de sidste 6 måneder,
ja så har S-Tog et stort problem!! Om ikke andet kan det så være vi får
nogle længere pauser. ;-)
Jeg er lidt urolig for at sende 4G ud til Frederikssund, men lad os nu se.
Det kunne være cool at et omgang H eller H+ kommer til at foregå i en 4G.
Sådan en omgang på 3½ time i et ordentligt førerrum vil ikke være dårligt.
:-)
Jan
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Anders Carlsen [mailto:...@...]
Sendt: 14. september 2003 21:09
Til: ...@...
Emne: [S-tog] 4g Strømaftager
> Jeg har i dag fotograferet en "tingest", der lå henkastet langs
> S-togssporene ved Vesterport st. Der ligner umiddelbart noget, der har
et
> eller andet med køreledninger at gøre. Men hvad er det?
>
> Billedet kan ses her (øverste billede):
> http://myldretid.dk/billeder/vis.php?kategori=S-tog
>
> Nogen bud?
>
> Med venlig hilsen
>
> Thomas de Laine
Hej Alle
De fleste husker nok det billed som thomas skriver om (se
http://myldretid.dk/billeder/vis.php?kategori=S-tog )
Som forstiller den nederst del af en strømaftager < som på en 4G og ikke
en pantograf <> på 2G.
Det skete igen ved nordhavn st. fredag klokken ca 14.30. Der er ingen der
ved hvorfor strømaftageren på 4G smelter sig fast til køreledningen eller
køreskinnen og river/knækker strømaftageren af. Men det kan gå hen og blive
et stort problem hvis det har noget med for mange 4g tog i samme støm
sektion da der jo er bestilt 105 4g type 1 og 30 4g type 2.
Samtidig arbejder Banestyrelsen på højtryk til at frigive strækningen
Valby - Frederikssund til 4g og de lufter en dato omkring d. 21-22 november
da de skal bruges i nat løb. Problemet bliver så at strækningen Hellerup -
Klampenborg tidligst kan blive frigivet august-september næste år.
Anders Carlsen
Yahoo! Groups Sponsor
S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...
Din brug af Yahoo! Grupper er underlagt Yahoo! Servicebetingelser.
[Dele uden tekst er blevet fjernet fra denne meddelelse]
Re: 4g Strømaftager (#325)
Sebastian Hansen skrev 2003-09-14 22:27:
Anders Carlsen wrote:
>
>
>>Jeg har i dag fotograferet en "tingest", der lå henkastet langs
>>S-togssporene ved Vesterport st. Der ligner umiddelbart noget, der har et
>>eller andet med køreledninger at gøre. Men hvad er det?
>>
>>Billedet kan ses her (øverste billede):
>>http://myldretid.dk/billeder/vis.php?kategori=S-tog
>>
>>Nogen bud?
>>
>>Med venlig hilsen
>>
>>Thomas de Laine
>>
>>
>
>Hej Alle
>
>De fleste husker nok det billed som thomas skriver om (se http://myldretid.dk/billeder/vis.php?kategori=S-tog )
>Som forstiller den nederst del af en strømaftager < som på en 4G og ikke en pantograf <> på 2G.
>Det skete igen ved nordhavn st. fredag klokken ca 14.30. Der er ingen der ved hvorfor strømaftageren på 4G smelter sig fast til køreledningen eller køreskinnen og river/knækker strømaftageren af. Men det kan gå hen og blive et stort problem hvis det har noget med for mange 4g tog i samme støm sektion da der jo er bestilt 105 4g type 1 og 30 4g type 2.
>
>Samtidig arbejder Banestyrelsen på højtryk til at frigive strækningen Valby - Frederikssund til 4g og de lufter en dato omkring d. 21-22 november da de skal bruges i nat løb. Problemet bliver så at strækningen Hellerup - Klampenborg tidligst kan blive frigivet august-september næste år.
>
>Anders Carlsen
>
>
>
>S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
>
>Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en e-mail til:
>...@...
>
>
>
>Din brug af Yahoo! Grupper er underlagt http://dk.docs.yahoo.com/info/utos.html
>
>
>
>.
>
>
>
Har det ikke mere noget at gøre med hvor stor en effekt togene trækker,
end hvordan strømaftageren er udformet? - Jeg kunne forestille mig at
det er en situation ligesom man tidligere har haft, hvor man (vistnok?)
har skruet ned for SA-togenes ydeevne ved accelleration pga. nettet.
Eller gætter jeg forkert?
Mvh Sebastian Hansen - en glad tog-amatør.
[Dele uden tekst er blevet fjernet fra denne meddelelse]
RE: [S-tog] 4g Strømaftager (#326)
Svend O. Dalgaard skrev 2003-09-15 07:51:
Hej Alle
Jeg vil gerne høre om andre har tanker om "situationen" i fredags... Som
jeg forstår af nedenstående, så skete ledningsnedfaldet ved Nordhavn ca.
kl. 14:30. Da jeg (og resten af København) skulle hjem fra arbejde kl.
16 virkede det som om DSB netop var blevet opmærksom på at der "var
noget galt, men vi ved ikke rigtigt hvad".
Normalt tager oprydningen fra en knækket køreledning mellem 60 og 90
minutter. Altså burde problemet være afhjulpet kl. 16. Men, sådan gik
det ikke fredag.
Da jeg ankom til Hellerup med Kystbanen kl. ca. 16:30 var situationen
nærmest kaotisk. Der var så mange mennesker i perrontunnelen at det kun
er et mirakel at en dødsulykke blev undgået. Informationen fra DSB via
elektroniske skærme, højtalere og personale på perronerne var
ikke-eksisterende.
To togsæt kørte i "pendulfart" mellem henholdsvis sterport-Hellerup (4
vogne 2G) og Holte-Hellerup (2 sæt 4G). Disse brugte mere tid på at
holde stille på endestationerne, end på at køre og flytte passagerer.
Det virkede som om det var vigtigere for DSB at overholde nogle
køreplaner der allerede var "døde", end at få flyttet de mange
weekend-trængendes passagerer.
Er der nogen der kender til de nærmere omstændigheder - og som kan
forsvare den nærmest amatøragtige måde DSB S-Tog løste opgaven på
Nordbanen? Har DSB S-tog nødplaner liggende, som kan sættes i kraft når
noget som ledningsnedfald eller personpåkørsler sker, således at DSB
S-togs primære opgave (jeg går udfra at dette må være at; flytte
passagerer) kan opretholdes?
Med venlig hilsen
Svend O. Dalgaard
(En passager, der blot gerne vil have et godt transportsystem for alle)
-----Original Message-----
From: Anders Carlsen [mailto:...@...]
Sent: Sunday, September 14, 2003 9:09 PM
To: ...@...
Subject: [S-tog] 4g Strømaftager
> Jeg har i dag fotograferet en "tingest", der lå henkastet langs
> S-togssporene ved Vesterport st. Der ligner umiddelbart noget, der har
> et eller andet med køreledninger at gøre. Men hvad er det?
>
> Billedet kan ses her (øverste billede):
> http://myldretid.dk/billeder/vis.php?kategori=S-tog
>
> Nogen bud?
>
> Med venlig hilsen
>
> Thomas de Laine
Hej Alle
De fleste husker nok det billed som thomas skriver om (se
http://myldretid.dk/billeder/vis.php?kategori=S-tog )
Som forstiller den nederst del af en strømaftager < som på en 4G og ikke
en pantograf <> på 2G. Det skete igen ved nordhavn st. fredag klokken ca
14.30. Der er ingen der ved hvorfor strømaftageren på 4G smelter sig
fast til køreledningen eller køreskinnen og river/knækker strømaftageren
af. Men det kan gå hen og blive et stort problem hvis det har noget med
for mange 4g tog i samme støm sektion da der jo er bestilt 105 4g type 1
og 30 4g type 2.
Samtidig arbejder Banestyrelsen på højtryk til at frigive strækningen
Valby - Frederikssund til 4g og de lufter en dato omkring d. 21-22
november da de skal bruges i nat løb. Problemet bliver så at strækningen
Hellerup - Klampenborg tidligst kan blive frigivet august-september
næste år.
Anders Carlsen
S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...
Din brug af Yahoo! Grupper er underlagt
http://dk.docs.yahoo.com/info/utos.html
Re: [S-tog] 4g Strømaftager (#330)
Thomas de Laine skrev 2003-09-15 17:17:
Jeg føler mig desværre nødsaget til - som moderator - at give en generel,
lidt mavesur meddelelse:
Svend Dalgaards indlæg blev sendt med kopi (Cc) til DSB S-togs kundeservice.
Postlisten bør ikke anvendes således. Det fremgår eksempelvis ikke klart af
indlægget, om Svend Dalgaard forventer at modtage svar fra DSB S-tog
(hvilket man ikke kan formode, eftersom S-tog kun har fået mailen i kopi),
eller om indlægget blot er sendt til orientering. DSB S-togs postkasse er
desuden uden mulighed for at svare til postlisten, eftersom de ikke er
medlemmer af gruppen.
Normalt bør man kun sende et indlæg til postlisten. Vil man have fat i
flere, bør man skrive til dem hver for sig. Der KAN være grunde til at sende
til adresser ud over postlisten, men det bør være til folk, der er
indforståede med, hvorfor de modtager indlægget.
Lad os herefter vende tilbage til at diskutere Svend Dalgaards indlægs
emne - men uden at sende en kopi til DSB S-tog hver gang.
Når togene kører i pendulfart på flaskehalsstrækningen, vil der typisk opstå
en kø af tog til perronnerne ved de stationer, der køres i pendulfart
mellem. Desuden er togene nødt til at holde tilbage for hinanden, mens tog i
den ene retning benytter den delstrækning, hvor der kun kan køres i et
enkelt spor. At indsætte flere pendultog ville blot forværre denne
situation.
Desværre sker det derved, at kapaciteten af såvel tog om perronner ikke helt
slår til. Det er også velkendt, at S-togserstatningsbusserne ikke har
kapacitet til at befordre alle, hvilket i reglen ender med at gå ud over
børnene, folk med barnevogne og de ældre. Det er naturligvis mindre heldigt,
men forholdsvis svært at undgå, da man jo netop har begrænset plads på
perronner i tog og på spor (som beskrevet). Hvad busserne angår, kan man
ikke altid skaffe et tilstrækkeligt antal her og nu.
Med venlig hilsen
Thomas de Laine
Moderator
----- Original Message -----
From: "Svend O. Dalgaard" <...@...>
To: <...@...>
Cc: <...@...>
Sent: Monday, September 15, 2003 7:50 AM
Subject: RE: [S-tog] 4g Strømaftager
Hej Alle
Jeg vil gerne høre om andre har tanker om "situationen" i fredags... Som
jeg forstår af nedenstående, så skete ledningsnedfaldet ved Nordhavn ca.
kl. 14:30. Da jeg (og resten af København) skulle hjem fra arbejde kl.
16 virkede det som om DSB netop var blevet opmærksom på at der "var
noget galt, men vi ved ikke rigtigt hvad".
Normalt tager oprydningen fra en knækket køreledning mellem 60 og 90
minutter. Altså burde problemet være afhjulpet kl. 16. Men, sådan gik
det ikke fredag.
Da jeg ankom til Hellerup med Kystbanen kl. ca. 16:30 var situationen
nærmest kaotisk. Der var så mange mennesker i perrontunnelen at det kun
er et mirakel at en dødsulykke blev undgået. Informationen fra DSB via
elektroniske skærme, højtalere og personale på perronerne var
ikke-eksisterende.
To togsæt kørte i "pendulfart" mellem henholdsvis sterport-Hellerup (4
vogne 2G) og Holte-Hellerup (2 sæt 4G). Disse brugte mere tid på at
holde stille på endestationerne, end på at køre og flytte passagerer.
Det virkede som om det var vigtigere for DSB at overholde nogle
køreplaner der allerede var "døde", end at få flyttet de mange
weekend-trængendes passagerer.
Er der nogen der kender til de nærmere omstændigheder - og som kan
forsvare den nærmest amatøragtige måde DSB S-Tog løste opgaven på
Nordbanen? Har DSB S-tog nødplaner liggende, som kan sættes i kraft når
noget som ledningsnedfald eller personpåkørsler sker, således at DSB
S-togs primære opgave (jeg går udfra at dette må være at; flytte
passagerer) kan opretholdes?
Med venlig hilsen
Svend O. Dalgaard
(En passager, der blot gerne vil have et godt transportsystem for alle)
-----Original Message-----
From: Anders Carlsen [mailto:...@...]
Sent: Sunday, September 14, 2003 9:09 PM
To: ...@...
Subject: [S-tog] 4g Strømaftager
> Jeg har i dag fotograferet en "tingest", der lå henkastet langs
> S-togssporene ved Vesterport st. Der ligner umiddelbart noget, der har
> et eller andet med køreledninger at gøre. Men hvad er det?
>
> Billedet kan ses her (øverste billede):
> http://myldretid.dk/billeder/vis.php?kategori=S-tog
>
> Nogen bud?
>
> Med venlig hilsen
>
> Thomas de Laine
Hej Alle
De fleste husker nok det billed som thomas skriver om (se
http://myldretid.dk/billeder/vis.php?kategori=S-tog )
Som forstiller den nederst del af en strømaftager < som på en 4G og ikke
en pantograf <> på 2G. Det skete igen ved nordhavn st. fredag klokken ca
14.30. Der er ingen der ved hvorfor strømaftageren på 4G smelter sig
fast til køreledningen eller køreskinnen og river/knækker strømaftageren
af. Men det kan gå hen og blive et stort problem hvis det har noget med
for mange 4g tog i samme støm sektion da der jo er bestilt 105 4g type 1
og 30 4g type 2.
Samtidig arbejder Banestyrelsen på højtryk til at frigive strækningen
Valby - Frederikssund til 4g og de lufter en dato omkring d. 21-22
november da de skal bruges i nat løb. Problemet bliver så at strækningen
Hellerup - Klampenborg tidligst kan blive frigivet august-september
næste år.
Anders Carlsen
S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...
Din brug af Yahoo! Grupper er underlagt
http://dk.docs.yahoo.com/info/utos.html
S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...
Din brug af Yahoo! Grupper er underlagt
http://dk.docs.yahoo.com/info/utos.html
RE: [S-tog] 4g Strømaftager (#331)
Svend O. Dalgaard skrev 2003-09-15 18:12:
Kære Thomas og alle andre i gruppen
Jeg skal være den første til at beklage mit brud på etiketten. Jeg lover
at offentliggøre evt. svar fra DSB S-tog.
Min tanke med et tog i pendulfart var at lade det køre uden unødigt stop
ved endestationerne. I fredags holdt de to omtalte togstammer stille
ved endestationerne sterport, Hellerup og Holte i ca. lige så lang tid
som de brugte på at køre hver deres strækning. Er min hovedregning
utilstrækkelig, hvis jeg påstår at man kunne have forøget antallet af
sædekilometre (antal pladser til rådighed for passagererne per
kilometer) på de to strækninger med ca. 60-70%, hvis togstammerne blev
vendt hurtigere rundt ved endestationerne?
Smil!
-Svend
-----Original Message-----
From: Thomas de Laine [mailto:...@...]
Sent: Monday, September 15, 2003 5:17 PM
To: ...@...
Cc: ...@...
Subject: Re: [S-tog] 4g Strømaftager
Jeg føler mig desværre nødsaget til - som moderator - at give en
generel, lidt mavesur meddelelse:
Svend Dalgaards indlæg blev sendt med kopi (Cc) til DSB S-togs
kundeservice. Postlisten bør ikke anvendes således. Det fremgår
eksempelvis ikke klart af indlægget, om Svend Dalgaard forventer at
modtage svar fra DSB S-tog (hvilket man ikke kan formode, eftersom S-tog
kun har fået mailen i kopi), eller om indlægget blot er sendt til
orientering. DSB S-togs postkasse er desuden uden mulighed for at svare
til postlisten, eftersom de ikke er medlemmer af gruppen.
Normalt bør man kun sende et indlæg til postlisten. Vil man have fat i
flere, bør man skrive til dem hver for sig. Der KAN være grunde til at
sende til adresser ud over postlisten, men det bør være til folk, der er
indforståede med, hvorfor de modtager indlægget.
Lad os herefter vende tilbage til at diskutere Svend Dalgaards indlægs
emne - men uden at sende en kopi til DSB S-tog hver gang.
Når togene kører i pendulfart på flaskehalsstrækningen, vil der typisk
opstå en kø af tog til perronnerne ved de stationer, der køres i
pendulfart mellem. Desuden er togene nødt til at holde tilbage for
hinanden, mens tog i den ene retning benytter den delstrækning, hvor der
kun kan køres i et enkelt spor. At indsætte flere pendultog ville blot
forværre denne situation.
Desværre sker det derved, at kapaciteten af såvel tog om perronner ikke
helt slår til. Det er også velkendt, at S-togserstatningsbusserne ikke
har kapacitet til at befordre alle, hvilket i reglen ender med at gå ud
over børnene, folk med barnevogne og de ældre. Det er naturligvis mindre
heldigt, men forholdsvis svært at undgå, da man jo netop har begrænset
plads på perronner i tog og på spor (som beskrevet). Hvad busserne
angår, kan man ikke altid skaffe et tilstrækkeligt antal her og nu.
Med venlig hilsen
Thomas de Laine
Moderator
----- Original Message -----
From: "Svend O. Dalgaard" <...@...>
To: <...@...>
Cc: <...@...>
Sent: Monday, September 15, 2003 7:50 AM
Subject: RE: [S-tog] 4g Strømaftager
Hej Alle
Jeg vil gerne høre om andre har tanker om "situationen" i fredags... Som
jeg forstår af nedenstående, så skete ledningsnedfaldet ved Nordhavn ca.
kl. 14:30. Da jeg (og resten af København) skulle hjem fra arbejde kl.
16 virkede det som om DSB netop var blevet opmærksom på at der "var
noget galt, men vi ved ikke rigtigt hvad".
Normalt tager oprydningen fra en knækket køreledning mellem 60 og 90
minutter. Altså burde problemet være afhjulpet kl. 16. Men, sådan gik
det ikke fredag.
Da jeg ankom til Hellerup med Kystbanen kl. ca. 16:30 var situationen
nærmest kaotisk. Der var så mange mennesker i perrontunnelen at det kun
er et mirakel at en dødsulykke blev undgået. Informationen fra DSB via
elektroniske skærme, højtalere og personale på perronerne var
ikke-eksisterende.
To togsæt kørte i "pendulfart" mellem henholdsvis sterport-Hellerup (4
vogne 2G) og Holte-Hellerup (2 sæt 4G). Disse brugte mere tid på at
holde stille på endestationerne, end på at køre og flytte passagerer.
Det virkede som om det var vigtigere for DSB at overholde nogle
køreplaner der allerede var "døde", end at få flyttet de mange
weekend-trængendes passagerer.
Er der nogen der kender til de nærmere omstændigheder - og som kan
forsvare den nærmest amatøragtige måde DSB S-Tog løste opgaven på
Nordbanen? Har DSB S-tog nødplaner liggende, som kan sættes i kraft når
noget som ledningsnedfald eller personpåkørsler sker, således at DSB
S-togs primære opgave (jeg går udfra at dette må være at; flytte
passagerer) kan opretholdes?
Med venlig hilsen
Svend O. Dalgaard
(En passager, der blot gerne vil have et godt transportsystem for alle)
-----Original Message-----
From: Anders Carlsen [mailto:...@...]
Sent: Sunday, September 14, 2003 9:09 PM
To: ...@...
Subject: [S-tog] 4g Strømaftager
> Jeg har i dag fotograferet en "tingest", der lå henkastet langs
> S-togssporene ved Vesterport st. Der ligner umiddelbart noget, der har
> et eller andet med køreledninger at gøre. Men hvad er det?
>
> Billedet kan ses her (øverste billede):
> http://myldretid.dk/billeder/vis.php?kategori=S-tog
>
> Nogen bud?
>
> Med venlig hilsen
>
> Thomas de Laine
Hej Alle
De fleste husker nok det billed som thomas skriver om (se
http://myldretid.dk/billeder/vis.php?kategori=S-tog ) Som forstiller den
nederst del af en strømaftager < som på en 4G og ikke en pantograf <> på
2G. Det skete igen ved nordhavn st. fredag klokken ca 14.30. Der er
ingen der ved hvorfor strømaftageren på 4G smelter sig fast til
køreledningen eller køreskinnen og river/knækker strømaftageren af. Men
det kan gå hen og blive et stort problem hvis det har noget med for
mange 4g tog i samme støm sektion da der jo er bestilt 105 4g type 1 og
30 4g type 2.
Samtidig arbejder Banestyrelsen på højtryk til at frigive strækningen
Valby - Frederikssund til 4g og de lufter en dato omkring d. 21-22
november da de skal bruges i nat løb. Problemet bliver så at strækningen
Hellerup - Klampenborg tidligst kan blive frigivet august-september
næste år.
Anders Carlsen
S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til: ...@...
Din brug af Yahoo! Grupper er underlagt
http://dk.docs.yahoo.com/info/utos.html
S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til: ...@...
Din brug af Yahoo! Grupper er underlagt
http://dk.docs.yahoo.com/info/utos.html
S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...
Din brug af Yahoo! Grupper er underlagt
http://dk.docs.yahoo.com/info/utos.html
Alle emner