Svar til Nødplaner og ydeevne ved accelleration og andet....

S-tog af tredje generation i Høje Taastrup

Dette er et arkiv med de e-mails, der i en årrække fra 2001 blev udvekslet i gruppen S-togspostlisten på YahooGroups. Gruppen var en slags e-mail-baseret forum for S-togsentusiaster, og dens aktivitet døde ud omkring 2008, men med enkelte efterfølgende diskussioner frem til 2014.

Indtil december 2019 var arkivet offentligt tilgængeligt på YahooGroups' hjemmeside, men Yahoos nye ejere har nu slettet alle gruppers arkiver som led i afviklingen af de Yahoo-tjenester, de købte for 4,5 mia. dollars... For at bevare informationen for eftertiden er arkivet flyttet til denne underside til Off-peak. Stort set alle e-mails fra S-togspostlistens arkiv på Yahoo er overflyttet. Dem, der er udeladt, vil ingen savne - heller ikke dem, der skrev dem! Det hele er bevaret, så det er læsbart, men der er visse layoutmæssige fejl, som ikke bliver rettet.

Kontakt Myldretid, hvis du har spørgsmål til S-togspostlistens arkiv.

Alle emner

Svar til Nødplaner og ydeevne ved accelleration og andet.... (#328)

Anders Carlsen skrev 2003-09-15 16:14:

Hej Alle

Fredag

Nødplaner er der ALTID og hos alle trafik udbydere, (HUR, Metro, DSB, Arriva og Banestyrelsen)
men man kan aldrig vide hvor problemet opstår og hvad problemet er og hvor lang tid problemet tager.....

Det i fredags tog lang tid fordi at DSB, DSB S-Tog, Banestyrelsen og Jernbanetilsynet skulle alle ud og se på toget og strømaftageren så der gik 3 timer før toget blev fjernet. I kender ordsproget.... For mange kokke..........

Så nødplanen som hedder 4.6 sterport-Svanemøllen blev brugt.

Vi kan desværre hurtigt blive enige om at det er forkert at ingen info skærme virker under nødplaner, men sådan er de nu engang lavet. Skiltene virker kun manuelt under uorden, men det er der ikke tid til under nødplan start. Det eneste som virker er HJTALERNE og så må man jo tale med DSB om det.

Ang. ydeevne ved accelleration har det ikke noget at sige da problemet kun kommer i det afsnit hvor max hastigheden er 80 km/t da det ikke er sket på køgebanen som har en max hastighed på 120 km/t, eller nordbanen som har max 100 km/t. Man er igang med at undersøge strømaftageren og kullet som sidder på toppen af strømaftageren om det bliver for hurtigt slit kontra 2gs kul.

Banestyrelsen

Banestyrelsens nutits i berlinske tidne handler om at hvis de kunne få fingrer i de 3,1 miliard skal der nye skinner til strækningen Herlev - Ballerup begge spor, og Ballerup - Frederikssund gammel spor. Samt ny køreledningsmaster mellem Ny Ellebjerg og Køge og mellem Valby og Ballerup. På fjern er det strækningen Roskilde - Ringsted der er under polske tilstande.

TrafikMinisteriet

De fleste chefer i HUR, Metro, DSB, Arriva, Banestyrelsen samt amts selskaberne i landet venter på et snarlig udspil fra Flemming Hansen om trafikken over de næste 4 år, da der skal laves et trafik forlig inden 1 November. Og hvad der står på TrafikMinisterets hjemme side så er motorveje på Sjælland og syd- og midt Jylland vigtigere, da det er nye tiltag.

Anders Carlsen