Sveller af træ (#580)
tweidekamp skrev 2004-09-09 21:48:
Hej,
Er der nogen der kan forklare mig hvorfor man stadig bruger sveller
af træ?
Der er fornylig lagt nye sveller ved de fleste sporskifter på
farum
station og her kun brugt træ sveller. Jeg troede man var gået
over
til beton sveller. Meget af strækningen på linje H er også
af træ
sveller.
Mvh
Thomas Weidekamp
SV: [S-tog] Sveller af træ (#581)
Bent Jensen skrev 2004-09-11 12:27:
Jeg er ikke sikker på at jeg har den helt store løsning på dette spørgsmål, men prøver.
Jeg tror at i dette tilfælde er det ikke selve sporskiftet der er fornyet, man har vel bare fundet de træsveller der var tjenlige til udskiftning, så derfor bare blev udskiftet med træsveller. Hvis meget af strækningen på Farum linien stadigvæk er af træ skyldes det vel at den oprindelig var enkeltsporet og så da man ombyggede den til S bane var det kun der hvor der blev lagt nyt spor at der kom betonsveller. Som altid GRUNDET KONOMI, en svelle er beregnet til at have en bestemt levealder (jeg kender ikke alderskriteriet) ligesåvel som spor er beregnet til at ligge så og såmange år.
Med venlig hilsen
Bent Jensen
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: tweidekamp [mailto:...@...]
Sendt: 9. september 2004 21:48
Til: ...@...
Emne: [S-tog] Sveller af træ
Hej,
Er der nogen der kan forklare mig hvorfor man stadig bruger sveller
af træ?
Der er fornylig lagt nye sveller ved de fleste sporskifter på farum
station og her kun brugt træ sveller. Jeg troede man var gået over
til beton sveller. Meget af strækningen på linje H er også
af træ
sveller.
Mvh
Thomas Weidekamp
S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en e-mail til:
...@...
Yahoo! Grupper Links