Off-peak

Menu

Arkiverede forummerS-togspostlisten (2001-2014)

Nye S-tog, linjer?

Nye S-tog, linjer? (#711)

"Skou Jørgensen, Anders" skrev 2004-11-24 07:38:

Alle linjer undtagen C, F og F+ - indtil den nye køreplan 8. januar, hvor F
og F+ går over til de nye tog i halv længde.

A, A+ og E kører normalt kun med de nye tog, andre linjer har lidt både-og.

Anders Skou

En passager

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Bussmicke [mailto:...@...]
Sendt: 24. november 2004 02:37
Til: ...@...
Emne: [S-tog] Nya S-tågen, Linjer?



Hej allesammans.

En liten fråga!

På vilka linjer används de nya S-tågen på i København?
Jag kunde under mitt mycket korta besök i København konstatera att de
rullade bara på ett fåtal linjer, jag såg dem på A+, B+ och sen tror jag det
var på H.

Tacksam för svar

//MN


BussMicke finner du på www.bussfoto.com





S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/

Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...


Yahoo! Grupper Links

RE: [S-tog] Nya S-tågen, Linjer? (#712)

Hjalmar Christiansen skrev 2004-11-24 09:15:

For lige at uddybe:

Køgebugtbanen har i en periode kun måttet køres med de nye S-tog (vistnok
pga noget med HKT'en). Dertil blev der ved forrige køreplansskift skåret ned
i køretiden, så den passer til de nye S-tog. Derfor ses udelukkende nye
S-tog på linie A, A+, E og Ex - ved ganske enkelte lejligheder er der dog
observeret gamle som nedbrudsreserve.

Indtil lukningen af Klampenborgbanen i de forgangne måneder var det således
at de nye S-tog ikke måtte indsættes på linie C, F og F+ fordi de ikke måtte
køre til Klampenborg. Dette forbud er nu ophævet, men tilsyneladende er
virkningen ikke implementeret i omløbsplanen. I alle fald er nye S-tog på
disse linier stadig en sjældenhed.

På de resterende linier har DSB besluttet at prioritere de nye S-tog til
linie H og H+, for at få nye S-tog på hele nettet. Derfor ses de nye oftere
på linie H end B.

Hvad angår Hamsterungerne (nye i halv længde), så tvivler jeg oprigtigt på
at de når at få godkendelserne på plads, så de kan komme i fuld drift
allerede til januar. Vi får se ...

Seneste melding fra S-tog var at de primært skulle bruges til at køre 1½ sæt
på linie B(+) og C. Siden de gamle 2-vognstog forsvandt har disse linier jo
kørt med skiftevis langt og kort tog, hvilket indimellem giver
Rexona-princippet nye dimensioner, når de korte tog rammer den aktuelle
retning i myldretiden .. :-)

Og et eller andet sted i kulissen er der jo ASEA-togene, som det jo er
besluttet at skal køre på F/F+, uanset at de så ikke kan få deres 2 daglige
værkstedsbesøg.

Hjalmar

> -----Original Message-----
> From: "Skou Jørgensen, Anders" [mailto:...@...]
> Sent: Wednesday, November 24, 2004 7:37 AM
> To: '...@...'
> Subject: SV: [S-tog] Nya S-tågen, Linjer?
>
>
> Alle linjer undtagen C, F og F+ - indtil den nye køreplan 8.
> januar, hvor F
> og F+ går over til de nye tog i halv længde.
>
> A, A+ og E kører normalt kun med de nye tog, andre linjer har
> lidt både-og.
>
> Anders Skou
>
> En passager
>
> -----Oprindelig meddelelse-----
> Fra: Bussmicke [mailto:...@...]
> Sendt: 24. november 2004 02:37
> Til: ...@...
> Emne: [S-tog] Nya S-tågen, Linjer?
>
>
>
> Hej allesammans.
>
> En liten fråga!
>
> På vilka linjer används de nya S-tågen på i København?
> Jag kunde under mitt mycket korta besök i København konstatera att de
> rullade bara på ett fåtal linjer, jag såg dem på A+, B+ och
> sen tror jag det
> var på H.
>
> Tacksam för svar
>
> //MN
>
>
> BussMicke finner du på www.bussfoto.com
>
>
>
>
>
> S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
>
> Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
> e-mail til:
> ...@...
>
>
> Yahoo! Grupper Links
>
>
>
>
>
>
>
>
> S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
>
> Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du
> sende du en e-mail til:
> ...@...
>
>
> Yahoo! Grupper Links
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>

Re: Nya S-tågen, Linjer? (#713)

Dennis Toftebjerg Rohde skrev 2004-11-24 10:02:

Hvorfor så negativ Hjalmar???

For at starte med at du ikke tror litra SE bliver godkendt og sat i drift pr. 8. Januar, hvilket ville genere mig kraftigt, for det ville betyde at JEG og mine kollegaer har spildt en masse tid på disse tog. Jeg kan dog fortælle dig (og andre interesserede) at toget bliver godkendt i samme omfang som litra SA, og dermed bliver sat i drift til køreplanskiftet.
Jeg skal dog ikke afvise at langsom behandlingstid i Trafikstyrelsen kan kaste grus i maskineriet, men så er det helt klart ikke togets skyld.

Jeg medgiver dig at ASEA togene har været et problembarn for S-tog, men de er nu blevet renoveret og flere af de kendte fejl i togene er blevet udbedret. Grunden til at det først er sket nu er jo nok den at togene er en meget lille del S-tog's samlede flåde og indtil nu stort set overflødige, og derfor har man ikke villet ofre for meget på dem. Nu er det dog nødvendigt med ASEA i drift grundet flere tog skal køres hver dag, jvf. køreplan pr. 8. januar 2004. Siden idriftsættelsen for en måneds tid siden har der været nogle små fejl på toget, men nu efter en måned kører togene (næsten) upåklageligt, og jeg er ikke et sekund i tvivl om at de kommer til at køre lige så godt som 4.G, når de får kørt nogle kilometer.

Men ellers tak for dit fyldige indlæg om 4.G tog på hvilke linier.

Hilsen Dennis

----- Original Message -----
From: "Hjalmar Christiansen" <...@...>
To: <...@...>
Sent: Wednesday, November 24, 2004 9:15 AM
Subject: RE: [S-tog] Nya S-tågen, Linjer?

Hvad angår Hamsterungerne (nye i halv længde), så tvivler jeg oprigtigt på
at de når at få godkendelserne på plads, så de kan komme i fuld drift
allerede til januar. Vi får se ...

Og et eller andet sted i kulissen er der jo ASEA-togene, som det jo er
besluttet at skal køre på F/F+, uanset at de så ikke kan få deres 2 daglige
værkstedsbesøg.

Hjalmar

RE: [S-tog] Nya S-tågen, Linjer? (#714)

Hjalmar Christiansen skrev 2004-11-24 12:21:

Det ville være dejligt, hvis vi for en gangs skyld skulle se tog på danske
skinner, som bliver indsat til tiden - uden alle mulige børnesygdomme,
foreløbige godkendelser og andet besvær.

Jeg krydser fingre for at det lykkes for jer ...

Hjalmar

4G (#715)

Anders Frese Carlsen skrev 2004-11-24 12:38:

Hej Alle

Vi skal huske at 4G Litra SE ikke er noget "NYT" tog da det er et "halvt" Litra SA. Komponenterne kan arbejde sammen ikke lige som MFA (IC3), ER (IR4) eller resundstoget, hvor alt var nyt. Vi skal alle huske at IC4 som er forsinket er heller ikke et nyt tog men de ting som DSB har bedt om på toget, så som minus strømaftager og med diselmotor er ikke det som toget blev født med. Tror da heller ikke at en 4G ville virke perfekt med diselmotor fra dag 1. Litra SE skal nok komme ud og køre fra d. 8 Januar men det er sku nok også der vi finder børnesygdommene når de har kørt en måned. (her mener jeg ikke sne problemer, da vi alle ved at 4G ikke tåler sne i under vognen ;-) .)

Anders Carlsen

Ang Asea (#716)

kristian.jakobsen@... skrev 2004-11-24 17:50:

Nu Vi taler om 3G(asea) så tænkte jeg lidt på hvad var var for en ombygning
disse tog har gennemgået, for har bare hørt de er blevet ombygget, men
resten må man gætte sig til.

MVH kristian jakobsen



**********************************************************************
This email and any files transmitted with it has been swept for the presence of viruses.

Land & Leisure Group
**********************************************************************

Re: Ang Asea (#717)

Anders Frese Carlsen skrev 2004-11-24 22:20:

De fleste fejl som S-tog sloges med på ASEA var dør fejl og man har nu fjernet en styrepal nederst på dørene så næste gang du går ind i en ASEA så kig ned mit i døren og se et stort stykke plast hvor disse paler kørte ind i.

Der er nok flere ting men der er nok nogle som ved hvad det er.....

Anders Carlsen

Alle emner