Ringbanen (#9)
Thomas de Laine skrev 2001-04-11 17:57:
Ellebjerg st. eller ej, man kan læse en masse om
ringbaneprojektet hos Banestyrelsen:
http://www.bane.dk/storepro/Ringbane/
God påske!
Med venlig hilsen
Thomas de Laine
Arkiverede forummer ➜ S-togspostlisten (2001-2014) ➜
Thomas de Laine skrev 2001-04-11 17:57:
Ellebjerg st. eller ej, man kan læse en masse om
ringbaneprojektet hos Banestyrelsen:
http://www.bane.dk/storepro/Ringbane/
God påske!
Med venlig hilsen
Thomas de Laine
Anders Carlsen skrev 2003-11-14 12:49:
Ang. Ring Banen
En lokomotivfører på S-Banen havde den frækhed at stille til forslag hos sin drift chef at han kunne lave en RINGBANE på papiret som gik hele vejen rundt. Med start i klampenborg gennem det centrale afsnit ud til sjælør og rundt mod Danshøj og Flintholm og slut i Klampenborg skal togende køre.
Han har vist tegninger om spor tavler ved ny Ellebjerg, køreplaner og sporbenyttelse. Hans driftchef sagde at han kun er lokomotivfører og han skulle droppe det. men stædig som han er gik han til sin Produktionschef og fremlagde det sammen og samme svar fik han. Drop det. Han gik videre med det og den eneste som gad at lytte var Magrethe Auken. SF. Nu ligger alle papirer hos hende og hun har forlangt gennem trafikministeret at Driftchefen og Produktionschefen skal tage ham alvorlig.
DSB skal nu gennem rådningsfirmaet Atkins lave 2 moddeller af Ny Ellebjerg med eller uden "RINGBANE".
Anders
Jan Olsen skrev 2003-11-14 14:09:
Hvem er den paddehat?!
Chikaneforstyrrelsen er der da ikke noget galt med....eller?! ;-)
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Anders Carlsen [mailto:...@...]
Sendt: 14. november 2003 12:50
Til: ...@...
Emne: [S-tog] Ringbanen
Ang. Ring Banen
En lokomotivfører på S-Banen havde den frækhed at stille til forslag hos
sin drift chef at han kunne lave en RINGBANE på papiret som gik hele vejen
rundt. Med start i klampenborg gennem det centrale afsnit ud til sjælør og
rundt mod Danshøj og Flintholm og slut i Klampenborg skal togende køre.
Han har vist tegninger om spor tavler ved ny Ellebjerg, køreplaner og
sporbenyttelse. Hans driftchef sagde at han kun er lokomotivfører og han
skulle droppe det. men stædig som han er gik han til sin Produktionschef og
fremlagde det sammen og samme svar fik han. Drop det. Han gik videre med det
og den eneste som gad at lytte var Magrethe Auken. SF. Nu ligger alle
papirer hos hende og hun har forlangt gennem trafikministeret at Driftchefen
og Produktionschefen skal tage ham alvorlig.
DSB skal nu gennem rådningsfirmaet Atkins lave 2 moddeller af Ny Ellebjerg
med eller uden "RINGBANE".
Anders
Yahoo! Groups Sponsor
S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...
Din brug af Yahoo! Grupper er underlagt Yahoo! Servicebetingelser.
[Dele uden tekst er blevet fjernet fra denne meddelelse]
Søren Kaagaard Olsen skrev 2003-11-14 14:20:
ja og så lige Magrethe Auken, hun tager vist imod alt bare hun kan bræge op
i medierne....
Men måske man skulle ændre navnet fra ringbanen da en ring da har ender der
er forbundet.
/Søren
-----Original Message-----
From: Jan Olsen [mailto:...@...]
Sent: 14. november 2003 14:10
To: ...@...
Subject: SV: [S-tog] Ringbanen
Hvem er den paddehat?!
Chikaneforstyrrelsen er der da ikke noget galt med....eller?! ;-)
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Anders Carlsen [mailto:...@...]
Sendt: 14. november 2003 12:50
Til: ...@...
Emne: [S-tog] Ringbanen
Ang. Ring Banen
En lokomotivfører på S-Banen havde den frækhed at stille til forslag hos
sin drift chef at han kunne lave en RINGBANE på papiret som gik hele vejen
rundt. Med start i klampenborg gennem det centrale afsnit ud til sjælør og
rundt mod Danshøj og Flintholm og slut i Klampenborg skal togende køre.
Han har vist tegninger om spor tavler ved ny Ellebjerg, køreplaner og
sporbenyttelse. Hans driftchef sagde at han kun er lokomotivfører og han
skulle droppe det. men stædig som han er gik han til sin Produktionschef og
fremlagde det sammen og samme svar fik han. Drop det. Han gik videre med det
og den eneste som gad at lytte var Magrethe Auken. SF. Nu ligger alle
papirer hos hende og hun har forlangt gennem trafikministeret at Driftchefen
og Produktionschefen skal tage ham alvorlig.
DSB skal nu gennem rådningsfirmaet Atkins lave 2 moddeller af Ny Ellebjerg
med eller uden "RINGBANE".
Anders
Yahoo! Groups Sponsor
S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...
Din brug af Yahoo! Grupper er underlagt Yahoo! Servicebetingelser.
[Dele uden tekst er blevet fjernet fra denne meddelelse]
S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...
Din brug af Yahoo! Grupper er underlagt
http://dk.docs.yahoo.com/info/utos.html
Gerda Jørgensen skrev 2003-11-15 22:54:
Mens andre ævler om indforståede og aldeles uvedkommende ting, kunne vi måske vende tilbage til det oprindelige udgangspunkt:
&rsagen til, at vedkommende lokomotivfører ikke bliver taget alvorligt af sine overordnede, er formentlig den simple, at Boulevardbanen (Røret) er udnyttet til det forsvarlige max-punkt. Der kan højst køre 30 tog igennem Boulevardbanen i timen. I dagtimerne kører der 24, og ingen af dem kan fjernes til fordel for en ny ringlinie. Der er plads til 6 ekstra tog, men dels bruges de kanaler til diverse materieltog, og dels er det tvingende nødvendigt med reservekapacitet i tilfælde af forsinkelser.
En anden nok så væsentlig indvending er ekstraomkostningerne til udfletningsanlæg ved Ny Ellebjerg. Hvem skal betale dem?
Det, der ser godt ud på papiret, er det ikke altid i virkeligheden. Vedkommende lokomotivfører burde nok holde sig til førerrummet i stedet for at beskæftige sig med ting, han tydeligvis ikke har forstand på.
Med venlige hilsner
Leif Jørgensen
Anders Carlsen <...@...> wrote:
> Ang. Ring Banen
>
> En lokomotivfører på S-Banen havde den frækhed at stille til
> forslag hos sin drift chef at han kunne lave en RINGBANE på
> papiret som gik hele vejen rundt. Med start i klampenborg
> gennem det centrale afsnit ud til sjælør og rundt mod
> Danshøj og Flintholm og slut i Klampenborg skal togende
> køre.
>
> Han har vist tegninger om spor tavler ved ny Ellebjerg,
> køreplaner og sporbenyttelse. Hans driftchef sagde at han
> kun er lokomotivfører og han skulle droppe det. men stædig
> som han er gik han til sin Produktionschef og fremlagde det
> sammen og samme svar fik han. Drop det. Han gik videre med
> det og den eneste som gad at lytte var Magrethe Auken. SF.
> Nu ligger alle papirer hos hende og hun har forlangt gennem
> trafikministeret at Driftchefen og Produktionschefen skal
> tage ham alvorlig.
>
> DSB skal nu gennem rådningsfirmaet Atkins lave 2 moddeller
> af Ny Ellebjerg med eller uden "RINGBANE".
>
> Anders
>
messer skrev 2003-11-16 13:38:
Hej alle
Jeg er enig med dig i, at der er nogle problemer med det stillet forslag til
en ny Ringbane, men med din reaktion er det ikke underligt at det er småt
med nytænkning indenfor den kollektive trafik i Danmark!
Speciel i et sådanne forum som dette, finder jeg det særligt interessant at
læse og diskuterer nye forslag.
Så jeg håber ikke at Leifs kommentar ikke har taget livet af det!
mvh
Martin
PS Leif finder måske en del af debatten indforstået, men så er det bare at
spørge, så skal jeg gerne give en forklaring. Findes der aldeles
uvedkommende ting i dette forum? Ikke hvis du spørger mig, bare det handler
om S-tog.
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Gerda Jørgensen [mailto:...@...]
Sendt: 15. november 2003 22:54
Til: ...@...
Emne: Re: [S-tog] Ringbanen
Mens andre ævler om indforståede og aldeles uvedkommende ting, kunne vi
måske vende tilbage til det oprindelige udgangspunkt:
&rsagen til, at vedkommende lokomotivfører ikke bliver taget alvorligt af
sine overordnede, er formentlig den simple, at Boulevardbanen (Røret) er
udnyttet til det forsvarlige max-punkt. Der kan højst køre 30 tog igennem
Boulevardbanen i timen. I dagtimerne kører der 24, og ingen af dem kan
fjernes til fordel for en ny ringlinie. Der er plads til 6 ekstra tog, men
dels bruges de kanaler til diverse materieltog, og dels er det tvingende
nødvendigt med reservekapacitet i tilfælde af forsinkelser.
En anden nok så væsentlig indvending er ekstraomkostningerne til
udfletningsanlæg ved Ny Ellebjerg. Hvem skal betale dem?
Det, der ser godt ud på papiret, er det ikke altid i virkeligheden.
Vedkommende lokomotivfører burde nok holde sig til førerrummet i stedet for
at beskæftige sig med ting, han tydeligvis ikke har forstand på.
Med venlige hilsner
Leif Jørgensen
Anders Carlsen <...@...> wrote:
> Ang. Ring Banen
>
> En lokomotivfører på S-Banen havde den frækhed at stille til
> forslag hos sin drift chef at han kunne lave en RINGBANE på
> papiret som gik hele vejen rundt. Med start i klampenborg
> gennem det centrale afsnit ud til sjælør og rundt mod
> Danshøj og Flintholm og slut i Klampenborg skal togende
> køre.
>
> Han har vist tegninger om spor tavler ved ny Ellebjerg,
> køreplaner og sporbenyttelse. Hans driftchef sagde at han
> kun er lokomotivfører og han skulle droppe det. men stædig
> som han er gik han til sin Produktionschef og fremlagde det
> sammen og samme svar fik han. Drop det. Han gik videre med
> det og den eneste som gad at lytte var Magrethe Auken. SF.
> Nu ligger alle papirer hos hende og hun har forlangt gennem
> trafikministeret at Driftchefen og Produktionschefen skal
> tage ham alvorlig.
>
> DSB skal nu gennem rådningsfirmaet Atkins lave 2 moddeller
> af Ny Ellebjerg med eller uden "RINGBANE".
>
> Anders
>
S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...
Din brug af Yahoo! Grupper er underlagt
http://dk.docs.yahoo.com/info/utos.html
Gerda Jørgensen skrev 2003-11-16 22:23:
Hej igen
Nye forslag er altid velkomne. Konservatisme er en farlig ting, der har taget livet af mange gode forslag gennem tiden. Men det hjælper altså gevaldigt, hvis man tænker tingene igennem først. Det kan grumme galt, hvis man lader værre.
Jeg er ikke negativt indstillet over for forslaget, men jeg påpeger nogle svage punkter i det. Jeg ville gerne have været fri for at skulle gøre det, men nogen er altså nød til at gribe ind, før tingene går galt. De fleste af os kan nok finde eksempler på, hvor galt det kan gå, når der ikke gribes ind i tide.
Jeg mangler ikke selv visioner. Men jeg ved også godt, at det sjældent er billigt at realisere dem. Og at dem, der styrer trafikpengenes fordeling, langt fra altid har sans realiteter og proportioner.
Med hensyn til uvedkommende og indforståede ting så hentydede jeg til Bent Jensens og Jan Olsens snak. Hvad I ævler om, ved jeg ikke og er heller ikke interesseret i det. Men for fremtiden bedes I flytte denne åbenlyst irrelevante snak over i dk.fritid.jernbaner eller lignende fora, som er væsentligt mere velegnede til den slags. Dette er en postliste om S-tog og ikke om personfnidder.
Og hvis det skulle være forbigået enkeltes opmærksomhed, så modtager en væsentlig del af denne postlistes medlemmer indlæggene som e-mail og kan derfor ikke uden videre ignorere irrelevante indlæg. Hvis nogen har betragtet denne postliste som et almindeligt Internet-forum, beror det altså på en misforståelse.
Og skulle vi så gå over til at tale om S-tog!
Med venlige hilsner
Leif Jørgensen
Bent Jensen <...@...> wrote:
> Hej
>
> Dersom vi ikke kan sende flere tog ind på Boulevardbanen
> syntes jeg godt man kunne bruge noget af foreslaget, f.eks i
> den nordlige ende at lade ringbanetogene fortsætte til
> Klampenborg henholdsvis Holte hver anden tog for eksempel.
> Jeg syntes heller ikke man skulle være blind for evt ved Ny
> Ellebjerg at lade ringbanetogene fortsætte til f.eks
> Hundige. Jeg ved godt det vil koste nogle penge men skal der
> flere og bedre forbindelser til for den kollektive trafik må
> man være indstillet på at der skal investeres.
>
> MVH
>
> Bent
>
> -----Oprindelig meddelelse-----
> Fra: messer [mailto:...@...]
> Sendt: 16. november 2003 13:39
> Til: ...@...
> Emne: SV: [S-tog] Ringbanen
>
>
> Hej alle
>
> Jeg er enig med dig i, at der er nogle problemer med det
> stillet forslag til en ny Ringbane, men med din reaktion er
> det ikke underligt at det er småt med nytænkning indenfor
> den kollektive trafik i Danmark!
>
> Speciel i et sådanne forum som dette, finder jeg det særligt
> interessant at læse og diskuterer nye forslag.
>
> Så jeg håber ikke at Leifs kommentar ikke har taget livet af
> det!
>
>
> mvh
>
>
> Martin
>
> PS Leif finder måske en del af debatten indforstået, men så
> er det bare at spørge, så skal jeg gerne give en forklaring.
> Findes der aldeles uvedkommende ting i dette forum? Ikke
> hvis du spørger mig, bare det handler om S-tog.
>
>
>
>
> -----Oprindelig meddelelse-----
> Fra: Gerda Jørgensen [mailto:...@...]
> Sendt: 15. november 2003 22:54
> Til: ...@...
> Emne: Re: [S-tog] Ringbanen
>
>
> Mens andre ævler om indforståede og aldeles uvedkommende
> ting, kunne vi måske vende tilbage til det oprindelige
> udgangspunkt:
>
> &rsagen til, at vedkommende lokomotivfører ikke bliver taget
> alvorligt af sine overordnede, er formentlig den simple, at
> Boulevardbanen (Røret) er udnyttet til det forsvarlige
> max-punkt. Der kan højst køre 30 tog igennem Boulevardbanen
> i timen. I dagtimerne kører der 24, og ingen af dem kan
> fjernes til fordel for en ny ringlinie. Der er plads til 6
> ekstra tog, men dels bruges de kanaler til diverse
> materieltog, og dels er det tvingende nødvendigt med
> reservekapacitet i tilfælde af forsinkelser.
>
> En anden nok så væsentlig indvending er ekstraomkostningerne
> til udfletningsanlæg ved Ny Ellebjerg. Hvem skal betale
> dem?
>
> Det, der ser godt ud på papiret, er det ikke altid i
> virkeligheden. Vedkommende lokomotivfører burde nok holde
> sig til førerrummet i stedet for at beskæftige sig med ting,
> han tydeligvis ikke har forstand på.
>
> Med venlige hilsner
> Leif Jørgensen
>
>
>
> Anders Carlsen <...@...> wrote:
> > Ang. Ring Banen
> >
> > En lokomotivfører på S-Banen havde den frækhed at stille
> til forslag
> > hos sin drift chef at han kunne lave en RINGBANE på
> papiret som gik
> > hele vejen rundt. Med start i klampenborg gennem det
> centrale afsnit
> > ud til sjælør og rundt mod Danshøj og Flintholm og slut i
> Klampenborg
> > skal togende køre.
> >
> > Han har vist tegninger om spor tavler ved ny Ellebjerg,
> køreplaner og
> > sporbenyttelse. Hans driftchef sagde at han kun er
> lokomotivfører og
> > han skulle droppe det. men stædig som han er gik han til sin
> > Produktionschef og fremlagde det sammen og samme svar fik
> han. Drop
> > det. Han gik videre med det og den eneste som gad at lytte var
> > Magrethe Auken. SF. Nu ligger alle papirer hos hende og
> hun har
> > forlangt gennem trafikministeret at Driftchefen og
> Produktionschefen
> > skal tage ham alvorlig.
> >
> > DSB skal nu gennem rådningsfirmaet Atkins lave 2 moddeller
> > af Ny Ellebjerg med eller uden "RINGBANE".
> >
> > Anders
> >
Thomas de Laine skrev 2003-11-16 23:18:
Jeg er enig i, at den pågældende snak var irrelevant, men hvis man vælger at
påtale det, bør man gøre det i lidt pænere vendinger og evt. direkte til
personen i stedet for til listen. Der er trods alt et menneske bag hvert
indlæg, og formålet med indlægget var ikke at genere.
Vi har rent faktisk mistet det ene af medlemmerne af listen efterfølgende.
Det ser jeg ingen grund til, for han har i langt, langt flere tilfælde
bidraget med gode, saglige indlæg.
Og ja: Lad snakken handle om S-tog!
Med venlig hilsen
Thomas de Laine
Moderator
----- Original Message -----
From: "Gerda Jørgensen" <...@...>
To: <...@...>
Sent: Sunday, November 16, 2003 10:22 PM
Subject: Re: [S-tog] Ringbanen
Hej igen
Nye forslag er altid velkomne. Konservatisme er en farlig ting, der har
taget livet af mange gode forslag gennem tiden. Men det hjælper altså
gevaldigt, hvis man tænker tingene igennem først. Det kan grumme galt, hvis
man lader værre.
Jeg er ikke negativt indstillet over for forslaget, men jeg påpeger nogle
svage punkter i det. Jeg ville gerne have været fri for at skulle gøre det,
men nogen er altså nød til at gribe ind, før tingene går galt. De fleste af
os kan nok finde eksempler på, hvor galt det kan gå, når der ikke gribes ind
i tide.
Jeg mangler ikke selv visioner. Men jeg ved også godt, at det sjældent er
billigt at realisere dem. Og at dem, der styrer trafikpengenes fordeling,
langt fra altid har sans realiteter og proportioner.
Med hensyn til uvedkommende og indforståede ting så hentydede jeg til Bent
Jensens og Jan Olsens snak. Hvad I ævler om, ved jeg ikke og er heller ikke
interesseret i det. Men for fremtiden bedes I flytte denne åbenlyst
irrelevante snak over i dk.fritid.jernbaner eller lignende fora, som er
væsentligt mere velegnede til den slags. Dette er en postliste om S-tog og
ikke om personfnidder.
Og hvis det skulle være forbigået enkeltes opmærksomhed, så modtager en
væsentlig del af denne postlistes medlemmer indlæggene som e-mail og kan der
for ikke uden videre ignorere irrelevante indlæg. Hvis nogen har betragtet
denne postliste som et almindeligt Internet-forum, beror det altså på en
misforståelse.
Og skulle vi så gå over til at tale om S-tog!
Med venlige hilsner
Leif Jørgensen
Bent Jensen <...@...> wrote:
> Hej
>
> Dersom vi ikke kan sende flere tog ind på Boulevardbanen
> syntes jeg godt man kunne bruge noget af foreslaget, f.eks i
> den nordlige ende at lade ringbanetogene fortsætte til
> Klampenborg henholdsvis Holte hver anden tog for eksempel.
> Jeg syntes heller ikke man skulle være blind for evt ved Ny
> Ellebjerg at lade ringbanetogene fortsætte til f.eks
> Hundige. Jeg ved godt det vil koste nogle penge men skal der
> flere og bedre forbindelser til for den kollektive trafik må
> man være indstillet på at der skal investeres.
>
> MVH
>
> Bent
>
> -----Oprindelig meddelelse-----
> Fra: messer [mailto:...@...]
> Sendt: 16. november 2003 13:39
> Til: ...@...
> Emne: SV: [S-tog] Ringbanen
>
>
> Hej alle
>
> Jeg er enig med dig i, at der er nogle problemer med det
> stillet forslag til en ny Ringbane, men med din reaktion er
> det ikke underligt at det er småt med nytænkning indenfor
> den kollektive trafik i Danmark!
>
> Speciel i et sådanne forum som dette, finder jeg det særligt
> interessant at læse og diskuterer nye forslag.
>
> Så jeg håber ikke at Leifs kommentar ikke har taget livet af
> det!
>
>
> mvh
>
>
> Martin
>
> PS Leif finder måske en del af debatten indforstået, men så
> er det bare at spørge, så skal jeg gerne give en forklaring.
> Findes der aldeles uvedkommende ting i dette forum? Ikke
> hvis du spørger mig, bare det handler om S-tog.
>
>
>
>
> -----Oprindelig meddelelse-----
> Fra: Gerda Jørgensen [mailto:...@...]
> Sendt: 15. november 2003 22:54
> Til: ...@...
> Emne: Re: [S-tog] Ringbanen
>
>
> Mens andre ævler om indforståede og aldeles uvedkommende
> ting, kunne vi måske vende tilbage til det oprindelige
> udgangspunkt:
>
> &rsagen til, at vedkommende lokomotivfører ikke bliver taget
> alvorligt af sine overordnede, er formentlig den simple, at
> Boulevardbanen (Røret) er udnyttet til det forsvarlige
> max-punkt. Der kan højst køre 30 tog igennem Boulevardbanen
> i timen. I dagtimerne kører der 24, og ingen af dem kan
> fjernes til fordel for en ny ringlinie. Der er plads til 6
> ekstra tog, men dels bruges de kanaler til diverse
> materieltog, og dels er det tvingende nødvendigt med
> reservekapacitet i tilfælde af forsinkelser.
>
> En anden nok så væsentlig indvending er ekstraomkostningerne
> til udfletningsanlæg ved Ny Ellebjerg. Hvem skal betale
> dem?
>
> Det, der ser godt ud på papiret, er det ikke altid i
> virkeligheden. Vedkommende lokomotivfører burde nok holde
> sig til førerrummet i stedet for at beskæftige sig med ting,
> han tydeligvis ikke har forstand på.
>
> Med venlige hilsner
> Leif Jørgensen
>
>
>
> Anders Carlsen <...@...> wrote:
> > Ang. Ring Banen
> >
> > En lokomotivfører på S-Banen havde den frækhed at stille
> til forslag
> > hos sin drift chef at han kunne lave en RINGBANE på
> papiret som gik
> > hele vejen rundt. Med start i klampenborg gennem det
> centrale afsnit
> > ud til sjælør og rundt mod Danshøj og Flintholm og slut i
> Klampenborg
> > skal togende køre.
> >
> > Han har vist tegninger om spor tavler ved ny Ellebjerg,
> køreplaner og
> > sporbenyttelse. Hans driftchef sagde at han kun er
> lokomotivfører og
> > han skulle droppe det. men stædig som han er gik han til sin
> > Produktionschef og fremlagde det sammen og samme svar fik
> han. Drop
> > det. Han gik videre med det og den eneste som gad at lytte var
> > Magrethe Auken. SF. Nu ligger alle papirer hos hende og
> hun har
> > forlangt gennem trafikministeret at Driftchefen og
> Produktionschefen
> > skal tage ham alvorlig.
> >
> > DSB skal nu gennem rådningsfirmaet Atkins lave 2 moddeller
> > af Ny Ellebjerg med eller uden "RINGBANE".
> >
> > Anders
> >
S-togspostlistens hjemmeside: http://s-tog.myldretid.dk/
Hvis du vil ophæve dit abonnement på denne gruppe, skal du sende du en
e-mail til:
...@...
Din brug af Yahoo! Grupper er underlagt
http://dk.docs.yahoo.com/info/utos.html
Anders Frese Carlsen skrev 2004-05-26 13:59:
Hej Alle
Ringbanen er blevet et vigtigt projekt for diverse politikerer men ikke mere vigtigt end at Ny Ellebjerg er blevet skrinlagt. Rent ud sagt der er ingen der ved hvordan stationen skal se ud. De tegninger som er fremlagt er trukket tilbage. og ingen ved om sporene skal gå ind i de nu værende spor på Køgebugt banen og så lave en rigtig ringbane med 2 nye skifter ved Ryparken da der er målt op til plads til spor og sporskifter......
Så indtil viderer hedder den Gammel Køgelandevej "NY ELLEBJERG"
Anders Carlsen